Browsing Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη by Title
Now showing items 49-68 of 83
-
Μελέτη διεπαφής "Κυβόκοσμου" και εκπαιδευτικές προεκτάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-02-24)Η μάθηση σε τρισδιάστατα περιβάλλοντα αφορά στην εκπαιδευτική διαδικασία που επιστρατεύει εργαλεία απεικόνισης στο χώρο για την μετάδοση και εμπέδωση γνώσεων. Χωρικές ιδιότητες και έννοιες της τρισδιάστατης Γεωμετρίας ... -
Μελέτη περίπτωσης: κατάκτηση λεξιλογίου στα Αγγλικά και προώθηση της υπολογιστικής σκέψης μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-09)Με αφόρμηση την πρόσφατη εφαρμογή του Προγράμματος Εισαγωγής της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο (ΕΑΝ) με το οποίο επιδιώκεται η γνωριμία με την αγγλική ως ξένη γλώσσα (Γ2) μέσα από διαθεματικές δραστηριότητες, η παρούσα ... -
Μελέτη της εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης στο μάθημα της Τεχνολογίας στην Α΄ γυμνασίου με τη χρήση της μεθόδου της διερευνητικής μάθησης και της εξατομικευμένης μάθησης.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2023-09-18)H παρούσα διπλωματική εργασία μελετά την εφαρμογή της ανεστραμμένης τάξης στη διδασκαλία του μαθήματος της Τεχνολογίας στην Α΄ Γυμνασίου με τη χρήση της μεθόδου της διερευνητικής μάθησης και της εξατομικευμένης ... -
Μια διδακτική αξιοποίηση για τη ζωγραφική τέχνη του Bee-bot μέσω της μεθοδολογίας FERTILE σε μαθητές προσχολικής ηλικίας: εξερευνώντας την υπολογιστική σκέψη πριν και κατά τον προγραμματισμό του ρομπότ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-04-23)Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά την καλλιέργεια δεξιοτήτων της Υπολογιστικής Σκέψης (ΥΣ) μέσω της εμπλοκής μαθητών προσχολικής ηλικίας, νηπίων και προνηπίων, σε δραστηριότητες ΕΡ στο μάθημα της Τέχνης. Έτσι, μέσα ... -
Νοηματοδότηση μαθητών γυμνασίου μέσω δραστηριοτήτων στο εστιασμένο ψηφιακό εργαλείο «Χαλασμένη Αριθμομηχανή». Μια πολυδιάστατη και πολυαναπαραστασιακή διδακτική πρακτική για την καλλιέργεια της μαθηματικής ικανότητας της αίσθησης των αριθμών και της επίλυσης προβλημάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2023-06-30)Η αίσθηση των αριθμών (number sense) ή αλλιώς η αριθμητική αισθητική είναι μια ικανότητα που απασχολεί την ακαδημαϊκή κοινότητα τα τελευταία χρόνια. Ενώ έχει επιφέρει διχογνωμία σχετικά με τον ορισμό της δεν ισχύει το ίδιο ... -
Νοηματοδοτήσεις μαθητών Γυμνασίου που μαστορεύουν δυναμικά μοντέλα γραμμάτων του ελληνικού αλφαβήτου προγραμματίζοντας με τη Χελωνόσφαιρα: ανθεκτική κατανόηση και ικανότητα χρήσης μαθηματικών ιδιοτήτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-06-30)Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί μία εμπειρική έρευνα κατά την οποία μαθητές της Γ’ Γυμνασίου μαστορεύουν δυναμικά μοντέλα γραμμάτων του Ελληνικού Αλφαβήτου μέσα από μία σειρά διδακτικών παρεμβάσεων με δραστηριότητες ... -
Οπτικός γραμματισμός και infographics στη διδασκαλία της Γεωγραφίας στη ΣΤ δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2023-11-20)Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη διερεύνηση και την ανάλυση του ρόλου του οπτικού γραμματισμού και των πληροφοριογραφημάτων (infographics) στη διδασκαλία της Γεωγραφίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Η σημασία ... -
Πρωτότυπο εφαρμογής για κινητές συσκευές για το μοντέλο της αντεστραμμένης τάξης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2023-06-30)Η ενασχόληση της νεαρής γενιάς μαθητών με την τεχνολογία αντανακλά την ευρεία και ευέλικτη χρήση των υπολογιστών, των κινητών τηλεφώνων και του διαδικτύου. Οι νέοι μαθητές εκμεταλλεύονται επιδέξια τις δυνατότητες που ... -
«Στα ίχνη του κυρ Οδυσσέα»: σχεδιασμός και αξιοποίηση ενός ψηφιακού παιχνιδιού για την μελέτη των νοημάτων μαθητών Γυμνασίου στα Aρχαία Ελληνικά από μετάφραση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-06-30)Στην παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (Μ.Δ.Ε.) παρουσιάζεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του εκπαιδευτικού παιχνιδιού «Στα ίχνη του κυρ Οδυσσέα», καθώς και τα αποτελέσματα εκπαιδευτικής παρέμβασης μέσω της ... -
Στάσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής για τη χρήση των νέων τεχνολογιών και της επαυξημένης πραγματικότητας κατά την εκπαιδευτική διαδικασία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2023-09-18)Η παρούσα εργασία, εξετάζει τις στάσεις και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής, για τη χρήση των νέων τεχνολογιών και της επαυξημένης πραγματικότητας στο νηπιαγωγείο. Μέσα από την βιβλιογραφική ... -
Συγκριτική μελέτη και ανασκόπηση της βιβλιογραφίας για την επαυξημένη πραγματικότητα στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2021-07-22)Η επαυξημένη πραγματικότητα ή αλλιώς Augmented Reality είναι μία τεχνολογία που εφαρμόζεται σε κινητές συσκευές. Η τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας ερμηνεύεται ως η τεχνολογία που το υλικό - πραγματικό περιβάλλον ... -
Συνεργατική διασκευή ψηφιακών παιχνιδιών: η ψηφιακή ικανότητα της επικοινωνίας και συνεργασίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-07-01)Η παρούσα διπλωματική εργασία εντάσσεται στην έρευνα εκπαιδευτικού σχεδιασμού και συνδυάζει τις αρχές της Μάθησης με βάση το Ψηφιακό Παιχνίδι (Digital game-based learning: DGBL) και εστιασμένα χαρακτηριστικά της Συνεργατικής ... -
Συνεργατική παραγωγή πληροφοριογραφημάτων (infographics) στο μάθημα της Γλώσσας στη Γ’ Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-09-20)Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά την ένταξη των ψηφιακών τεχνολογιών στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας. Ειδικότερα, ορμώμενη από πραγματικά μαθησιακά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και οι μαθήτριες στα γλωσσικά ... -
Συνθέτοντας μουσική (με ρυθμικά – μελωδικά μοτίβα) μέσω της ανάπτυξης υπολογιστικής σκέψης από μαθητές Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2023-09-18)Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία επικεντρώνεται στο βαθμό που μπορεί να υλοποιηθεί η διαθεματική προσέγγιση των δύο μαθημάτων (της πληροφορικής και της μουσικής) μέσα από την υλοποίηση των στόχων του εκάστοτε ... -
Σχεδίαση εκπαιδευτικού εικονικού περιβάλλοντος με χαρακτηριστικά 8-bit παιχνιδιού για τη διδασκαλία θεμάτων ασφαλείας στο διαδίκτυο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-07-01)Στην παρούσα διπλωματική εργασία περιγράφεται η σχεδίαση ενός εκπαιδευτικού εικονικού περιβάλλοντος με χαρακτηριστικά 8-bit παιχνιδιού για τη διδασκαλία θεμάτων Ασφαλείας στο Διαδίκτυο στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εστιάζοντας ... -
Σχεδίαση και αξιολόγηση ενός ψηφιακού εκπαιδευτικού δωματίου απόδρασης (Escape Room) με την υποβοήθηση του Genial.ly στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2023-09)Η παρούσα ερευνητική εργασία στοχεύει στη διερεύνηση της ενσωμάτωσης μιας νέας διδακτικής μεθόδου, δηλαδή ενός δωμάτιου διαφυγής με την υποβοήθηση της διαδικτυακής πλατφόρμας Genial.ly στο πλαίσιο της εκπαίδευσης στο ... -
Σχεδιάζοντας μαθησιακά σενάρια ΤΠΕ σε πλαίσιο εξατομικευμένης μάθησης: Αξιοποιώντας το CPELDS
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2023-06-30)Η παρούσα διπλωματική, εστιάζει στη θεώρηση της διδασκαλίας ως επιστήμης σχεδιασμού και του εκπαιδευτικού ως σχεδιαστή εποικοδομητικών και εξατομικευμένων εκπαιδευτικών σεναρίων. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε μία βιβλιογραφική ... -
Σχεδιασμός και ανάπτυξη ψηφιακού κιναισθητικού παιχνιδιού για την υποστήριξη της ενσώματης μάθησης δεξιοτήτων ταξινόμησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-09-15)Η παρούσα έρευνα, εξετάζει τη δυνατότητα ενίσχυσης δεξιοτήτων ταξινόμησης σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μέσα από την αξιοποίηση ενός ψηφιακού εργαλείου, το οποίο ξεφεύγει από τα κλασικά παιχνίδια ταξινόμησης, ... -
Σχεδιασμός και υλοποίηση πρωτότυπων δραστηριοτήτων στο μάθημα των Μαθηματικών με χρήση εστιασμένων συγγραφικών εργαλείων: η περίπτωση του «Πολύζυγου»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-07-01)Η προτεινόμενη διπλωματική εργασία εντάσσεται στη γνωστική περιοχή της διδακτικής των Μαθηματικών. Η εργασία θα κινηθεί στην περιοχή της Άλγεβρας μιας και οι δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν και δόθηκαν προς χρήση στους ... -
Σχεδιασμός και υλοποίηση συνδυασμού δραστηριοτήτων προγραμματισμού «με» και «χωρίς» υπολογιστή, για τη νοηματοδότηση βασικών εννοιών του εισαγωγικού προγραμματισμού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-09-15)Ο προγραμματισμός αποτελεί βασικό συστατικό των προγραμμάτων σπουδών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ωστόσο, οι αρχάριοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες που οφείλονται μεταξύ άλλων στην επιφανειακή κατανόηση των βασικών εννοιών ...