Ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης κι η ορθή εφαρμογή του στα σχολεία
The institution of Parallel Support and its correct application in schools
Keywords
Συνδιδασκαλία ; Συμπερίληψη ; Ειδική αγωγή ; Παράλληλη στήριξηAbstract
Εισαγωγή: Τα τελευταία χρόνια εμφανίζεται έντονο ενδιαφέρον για την εκπαίδευση ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κι αναπηρίες εντός των γενικών τάξεων. Μία τέτοια μορφή συνεκπαίδευσης είναι και η λεγόμενη «Παράλληλη Στήριξη», την οποία είναι εφικτό να δεχτεί ένας μαθητής, ύστερα από χορήγηση σχετικής γνωμάτευσης των ΚΕΔΑΣΥ.
Σκοπός: Η διερεύνηση των εμποδίων και των στοιχείων που ωθούν στην ορθή εφαρμογή της Παράλληλης Στήριξης.
Μέθοδος: Ανασκόπηση ελληνικής και ξενόγλωσσης βιβλιογραφίας σχετικής με το υπό μελέτη θέμα του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης.
Αποτελέσματα: Για μια ορθή εφαρμογή της Παράλληλης στήριξης στα σχολεία θα πρέπει να τηρείται πιστά το θεσμικό πλαίσιο κι ο ειδικός παιδαγωγός να λαμβάνει υπόψιν τα καθήκοντα με βάση τη νομοθεσία. Υψίστης σημασίας θεωρείται η εφαρμογή εξατομικευμένου προγράμματος εκπαίδευσης, η εκπαίδευση και κατάρτιση των εκπαιδευτικών, η γόνιμη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών κι η υποστήριξη της διοίκησης του σχολείου προς το έργο των εκπαιδευτικών.
Συμπεράσματα: Υπάρχουν αρκετά εμπόδια αλλά και πολλοί αντισταθμιστικοί παράγοντες που μπορούν να επιδράσουν ευεργετικά και να οδηγήσουν σταδιακά στην ορθή εφαρμογή της Παράλληλης Στήριξης στα σχολεία.
Abstract
Introduction: In recent years, there has been a strong interest in the education of people with special educational needs and disabilities within general classes. One such form of co-education is the so-called "Parallel Support", which a student can receive after receiving a relevant opinion from the Interdisciplinary Assessment, Counseling and Support Centers.
Purpose: The investigation of obstacles and elements that encourage the correct implementation of Parallel Support.
Method: Review of Greek and foreign language literature related to the subject under study of the institution of Parallel Support.
Results: For the correct implementation of Parallel support in schools, the institutional framework should be strictly observed, and the special educator should consider the tasks based on the legislation. The implementation of an individualized educational program, the education and training of teachers, the fruitful cooperation between teachers and the support of the school administration in the work of teachers are considered of utmost importance.
Discussion: There are several obstacles but also many compensating factors that can have a beneficial effect and gradually lead to the correct implementation of Parallel Support in schools.
Number of pages
68Faculty
Σχολή Επιστημών Υγείας & ΠρόνοιαςΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Academic Department
Τμήμα Βιοϊατρικών ΕπιστημώνΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία