Παράγοντες και κριτήρια που επηρεάζουν την γονεϊκή απόφαση στην επιλογή παιδικού σταθμού
Factors and criteria that affect parental decision in choosing a nursery school
Keywords
Προσχολική αγωγή ; MarketingAbstract
Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο την μελέτη της συμπεριφοράς των καταναλωτών - των γονέων και των παιδιών – και τον καθορισμό των γονικών κριτηρίων με βάση των οποίων γίνεται η επιλογή του παιδικού σταθμού. Μέσω ποσοτικής έρευνας και στατιστικής ανάλυσης ήταν εφικτό να απαντηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα που είχαν τεθεί και να προκύψουν συγκεκριμένα αποτελέσματα-συμπεράσματα.
Στο πρώτο μέρος της εργασίας παρουσιάζεται η θεωρητική προσέγγιση του θέματος, δηλαδή αναλύεται το ΜΚΤ και τα μοντέλα καταναλωτικής συμπεριφοράς. Ακολουθεί εκτενής ανάλυση του τι είναι προσχολική αγωγή, ποιες είναι οι βασικές παιδαγωγικές μέθοδοι και φυσικά τι είναι παιδικός σταθμός και ποια η σημασία του. Στο δεύτερο μέρος (το εμπειρικό κομμάτι), με την βοήθεια του προγράμματος SPSS, έγινε η ανάλυση του ερωτηματολογίου ώστε να βρεθούν ποια είναι τα κριτήρια που έχει στο μυαλό του ο γονέας όσον αφορά τον παιδικό σταθμό (εσωτερικό και εξωτερικό χώρο) που θα επιλέξει για το παιδί του και κατά πόσο παίζει ρόλο για έναν γονέα η σχέση που επιδιώκει να έχει μαζί του ο παιδικός σταθμός (παιδαγωγοί/ διευθύντρια) καθώς και οι παροχές που του προσφέρουν. Όπως σε όλες τις έρευνες έτσι και στην συγκεκριμένη υπήρχαν περιορισμοί που ευτυχώς δεν δημιούργησαν κάποιο μεγάλο πρόβλημα στην διεξαγωγή της.