Show simple item record

Διαπολιτισμική επικοινωνία και συμπερίληψη παιδιών Ρομά στην εκπαίδευση – Απόψεις γονέων

dc.contributor.advisorMOUSENA, ELENI
dc.contributor.authorΒασιλοπούλου, Αναστασία
dc.date.accessioned2021-09-28T06:29:38Z
dc.date.available2021-09-28T06:29:38Z
dc.date.issued2021-07-13
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1214
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1065
dc.description.abstractΑφετηρία της παρούσας έρευνας αποτέλεσε το ενδιαφέρον της ερευνήτριας για τις απόψεις των γονέων Ρομά για την εκπαίδευση των παιδιών τους. Μετά από δυο χρόνια εργασίας στην Μη Κυβερνητική Οργάνωση (ΜΚΟ) «Κοινωνικό Κέντρο Πεταλούδα», η οποία βοηθάει παιδιά Ρομά στα Άνω Λιόσια να ξεκινήσουν και να παραμείνουν στο σχολείο, η ερευνήτρια διαπίστωσε πως η φωνή των γονέων τους συχνά δεν ακούγεται. Παρατήρησε πως υπάρχουν δυσκολίες στην αντίληψη των προβλημάτων τους από τους εκπαιδευτικούς όπως και πρακτικές που τους αποξενώνουν ακόμα περισσότερο από τη ζωή τους σχολείου. Προκειμένου να ερευνηθούν οι λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό, στην παρούσα εργασία θα εντοπιστούν κάποιες από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι γονείς Ρομά στην επικοινωνία τους μαζί με τους εκπαιδευτικούς των παιδιών τους. Επιπλέον, θα παρουσιαστούν πρακτικές που βοηθούν στη συμπερίληψη των Ρομά στην εκπαίδευση και πρακτικές που την παρεμποδίζουν. Κύριος σκοπός της εργασίας είναι να διερευνηθούν οι δυσκολίες και τα εμπόδια που συναντούν οι γονείς Ρομά στην επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς και να καταγραφούν οι απόψεις τους αναφορικά με τις συμπεριληπτικές παιδαγωγικές πρακτικές. Η παρούσα έρευνα είναι μια ποιοτική μελέτη με τη χρήση ημι-δομημένης συνέντευξης. Ολοκληρώνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους γονείς που συνέλαβαν με την πραγματοποίηση των συνεντεύξεων στην υλοποίηση της συγκεκριμένης έρευνας. Ειδικότερα, θα ήθελα να ευχαριστήσω την επόπτριά μου κα. Ελένη Μουσένα για τις μεθοδολογικές συμβουλές και παρεμβάσεις και για την στήριξη και ενθάρρυνσή της. Τέλος θα ήθελα να ευχαριστήσω την οικογένειά μου η οποία με στηρίζει σε κάθε μου βήμα και ήταν δίπλα μου σε όλη τη διάρκεια συγγραφής της παρούσας επιστημονικής έρευνας.el
dc.format.extent61el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΔιαπολιτισμική επικοινωνίαel
dc.subjectΣυμπερίληψηel
dc.subjectΡομάel
dc.subjectΓονείςel
dc.titleΔιαπολιτισμική επικοινωνία και συμπερίληψη παιδιών Ρομά στην εκπαίδευση – Απόψεις γονέωνel
dc.title.alternativeIntercultural communication and inclusion of Roma children in education - Parents' viewsel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeHATZIGIANNI, MARIA
dc.contributor.committeePetrogiannis, Konstantinos
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.description.abstracttranslatedThe starting point of this research was the researcher's interest in the views of Roma parents on the education of their children. After two years of working for the NGO "Petalouda Social Center", which helps Roma children in Ano Liossia to start and stay in school, the researcher found that their parents' voices are often not heard. She noted that teachers often do not perceive the Rome people’s problems as well as school practices that alienate them even more from school life. In order to investigate the reasons why this happens, in this research, some of the difficulties that Roma parents face in communicating with their children's teachers will be identified. In addition, practices that help to include Roma in education and practices that prevent it will be presented. The main purpose of the study is to investigate the difficulties and obstacles that Roma parents encounter in communicating with teachers and to record their views regarding the inclusive pedagogical practices. This research is a qualitative study using semi-structured interview. It is qualitative research in which semi-structured interviews were conducted. In conclusion, I would like to thank all the parents who were interviewed for conducting this research. In particular, I would like to thank my supervisor Mrs. Eleni Mousena for her methodological advice and interventions and for her support and encouragement. Finally, I would like to thank my family who support me every step of the way and have been by my side throughout the writing of this scientific research.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Πτυχιακές εργασίες
    Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές