Show simple item record

Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τη χρήση του παιχνιδιού στην ανάπτυξη των γνωστικών και κοινωνικοσυναισθηματικών δεξιοτήτων σε παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος

dc.contributor.advisorΤσιρέμπογλου, Εριφύλλη
dc.contributor.authorΑργυροπούλου, Κωνσταντίνα
dc.date.accessioned2021-10-05T09:49:56Z
dc.date.available2021-10-05T09:49:56Z
dc.date.issued2021-09-20
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1257
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1108
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία είναι μια πιλοτική έρευνα για τη διερεύνηση των απόψεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τη χρήση του παιχνιδιού στην ανάπτυξη γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων στα παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Ως στόχο έχει να προσδιοριστεί η συμβολή του παιχνιδιού στην ανάπτυξη δεξιοτήτων των παιδιών με ΔΑΦ, καθώς και να αναλυθεί η αξιοποίησή του στην τάξη του παιδικού σταθμού. Η έρευνα αυτή απευθυνόταν σε παιδαγωγούς που εργάζονται σε παιδικούς, νηπιακούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς της ημεδαπής. Ως εκ τούτου, συμμετείχαν 55 εκπαιδευτικοί, άνδρες και γυναίκες, από όλη την Ελλάδα. Για την διεξαγωγή της χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική ερευνητική μέθοδος και για την συλλογή των απαιτούμενων δεδομένων σαν ερευνητικό εργαλείο αξιοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο, το οποίο περιείχε κυρίως ερωτήσεις διαμορφωμένες στη κλίμακα Likert αλλά και κάποιες κλειστού τύπου. Προέκυψε ότι το ατομικό προφίλ των ερωτώμενων και τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά φάνηκε να μην επηρεάζουν τις αντιλήψεις τους, και κατ’ επέκταση τις απαντήσεις τους, σε ορισμένα ζητήματα. Μάλιστα, υπογραμμίστηκε η σημασία ύπαρξης της εκπαίδευσης μέσω του παιχνιδιού, στο αναλυτικό πρόγραμμα και φανερώθηκε η αξία του παιχνιδιού στη δημιουργία κατάλληλων συνθηκών, οι οποίες προωθούν την μάθηση των παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, γεγονός που συνάδει με προγενέστερες έρευνες.el
dc.format.extent163el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΔιαταραχή αυτιστικού φάσματοςel
dc.subjectΔεξιότητες παιχνιδιούel
dc.subjectΓνωστική ανάπτυξηel
dc.subjectΚοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξηel
dc.titleΔιερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τη χρήση του παιχνιδιού στην ανάπτυξη των γνωστικών και κοινωνικοσυναισθηματικών δεξιοτήτων σε παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματοςel
dc.title.alternativeExploring teachers' views on the use of play in the development of cognitive and socio-emotional skills in children with autism spectrum disorderel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΠαπαηλιού, Χριστίνα
dc.contributor.committeeΣιδηροπούλου - Κανέλλου, Τρυφαίνη
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.description.abstracttranslatedThis paper is a pilot project to explore teachers' views and perceptions about the use of game play in the development of cognitive, social and emotional skills in children with Autistic Spectrum Disorder. The aim is to determine the contribution of the game play in the development of skills of children with Autism Spectrum Disorder, as well as to analyze its use in the nursery class. This survey involved 55 teachers working in children's, nursery schools, from all over Greece. The quantitative research method was used to carry out the study and the research tool was the questionnaire, which contained mainly questions formed on the Likert scale. It was found that there are not differences in respondents’ perceptions in terms of their demographic characteristics. The importance of the play-based curriculum was underlined and it was revealed that play ia a method through which children with Autistic Spectrum Disorder learn. These findings are consistent with previous data that suggest that play is considered a very important tool in the development of cognitive and socio-emotional skills in children with ASD.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Πτυχιακές εργασίες
    Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές