Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 73
-
Σχεδιασμός και ανάπτυξη ψηφιακού κιναισθητικού παιχνιδιού για την υποστήριξη της ενσώματης μάθησης δεξιοτήτων ταξινόμησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-09-15)Η παρούσα έρευνα, εξετάζει τη δυνατότητα ενίσχυσης δεξιοτήτων ταξινόμησης σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μέσα από την αξιοποίηση ενός ψηφιακού εργαλείου, το οποίο ξεφεύγει από τα κλασικά παιχνίδια ταξινόμησης, ... -
Η θεσιακή αξία στον ψηφιακό “Άβακα” σε μαθητές με προβλήματα ακοής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-07-01)Η παρούσα έρευνα έχει ως σκοπό να διερευνήσει αν οι μαθητές με προβλήματα ακοής της Ε’ τάξης, ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κωφών, γνωρίζουν τη δομή του δεκαδικού συστήματος αρίθμησης και πιο συγκεκριμένα την αξία που ... -
«Στα ίχνη του κυρ Οδυσσέα»: σχεδιασμός και αξιοποίηση ενός ψηφιακού παιχνιδιού για την μελέτη των νοημάτων μαθητών Γυμνασίου στα Aρχαία Ελληνικά από μετάφραση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-06-30)Στην παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (Μ.Δ.Ε.) παρουσιάζεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του εκπαιδευτικού παιχνιδιού «Στα ίχνη του κυρ Οδυσσέα», καθώς και τα αποτελέσματα εκπαιδευτικής παρέμβασης μέσω της ... -
Μελέτη διεπαφής "Κυβόκοσμου" και εκπαιδευτικές προεκτάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-02-24)Η μάθηση σε τρισδιάστατα περιβάλλοντα αφορά στην εκπαιδευτική διαδικασία που επιστρατεύει εργαλεία απεικόνισης στο χώρο για την μετάδοση και εμπέδωση γνώσεων. Χωρικές ιδιότητες και έννοιες της τρισδιάστατης Γεωμετρίας ... -
Σχεδιασμός ψηφιακού παιγνιδιού με θέμα τη βιοποικιλότητα του σχολικού κήπου στο πλαίσιο αξιοποίησης εκπαιδευτικών δράσεων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με ψηφιακά εργαλεία Επιστήμης των Πολιτών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-07-21)Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί έρευνα εκπαιδευτικού σχεδιασμού . Στόχος της ήταν ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός ψηφιακού παιγνιδιού με βάση τη γεννήτρια ψηφιακών παιγνιδιών ChoiCo για παιδαγωγική αξιοποίησή ... -
Το ψηφιακό παιχνίδι Roblox ως εκπαιδευτικό εργαλείο για τη διδασκαλία του μαθήματος τής Ιστορίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-07)Η χρήση ψηφιακών τεχνολογιών είναι επιτακτική σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, αλλά επίσης, ολοένα και πιο «συνδεδεμένη» με την ψηφιακή μας κουλτούρα, όπου απαιτούνται νέες δεξιότητες. Ο όρος «δεξιότητες» αναφέρεται σε ... -
Νοηματοδοτήσεις μαθητών Γυμνασίου που μαστορεύουν δυναμικά μοντέλα γραμμάτων του ελληνικού αλφαβήτου προγραμματίζοντας με τη Χελωνόσφαιρα: ανθεκτική κατανόηση και ικανότητα χρήσης μαθηματικών ιδιοτήτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-06-30)Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί μία εμπειρική έρευνα κατά την οποία μαθητές της Γ’ Γυμνασίου μαστορεύουν δυναμικά μοντέλα γραμμάτων του Ελληνικού Αλφαβήτου μέσα από μία σειρά διδακτικών παρεμβάσεων με δραστηριότητες ... -
Συνεργατική διασκευή ψηφιακών παιχνιδιών: η ψηφιακή ικανότητα της επικοινωνίας και συνεργασίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-07-01)Η παρούσα διπλωματική εργασία εντάσσεται στην έρευνα εκπαιδευτικού σχεδιασμού και συνδυάζει τις αρχές της Μάθησης με βάση το Ψηφιακό Παιχνίδι (Digital game-based learning: DGBL) και εστιασμένα χαρακτηριστικά της Συνεργατικής ... -
Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού ολοκληρωμένου περιβάλλοντος ανάπτυξης Greenfoot για εισαγωγή στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό στο Λύκειο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-07-01)Η Διδακτική του Προγραμματισμού αποτελεί ένα σημαντικό ερευνητικό πεδίο στο ευρύτερο πεδίο της Διδακτικής της Πληροφορικής εδώ και πολλά χρόνια. Η έρευνα εστιάζει στις μαθησιακές δυσκολίες και παρανοήσεις των εκπαιδευόμενων ... -
Σχεδιασμός και υλοποίηση πρωτότυπων δραστηριοτήτων στο μάθημα των Μαθηματικών με χρήση εστιασμένων συγγραφικών εργαλείων: η περίπτωση του «Πολύζυγου»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-07-01)Η προτεινόμενη διπλωματική εργασία εντάσσεται στη γνωστική περιοχή της διδακτικής των Μαθηματικών. Η εργασία θα κινηθεί στην περιοχή της Άλγεβρας μιας και οι δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν και δόθηκαν προς χρήση στους ... -
Δημιουργία και αξιοποίηση μοντέλων μηχανικής μάθησης (machine learning) από μαθητές προσχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-07-01)Η παρούσα ερευνητική εργασία εντάσσεται στη θεματική περιοχή της εκπαιδευτικής τεχνολογίας και αφορά στα πιθανά οφέλη που προκύπτουν σε επίπεδο ψηφιακών ικανοτήτων (competencies) κατά τη δημιουργία και αξιοποίηση ... -
Διδακτικές πρακτικές ενός εκπαιδευτικού για τη διδασκαλία αριθμητικών προόδων με το λογισμικό "Κυβόκοσμος" στην Α΄ Λυκείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-06-30)Η βασική επιδίωξη στη μελέτη αυτή ήταν η μελέτη των πρακτικών ενός εκπαιδευτικού, στο παραδοσιακό του μάθημα και κατά την διάρκεια μαθημάτων με αξιοποίηση ψηφιακών δομημάτων, αρχικά σχεδιασμένων από άλλους εκπαιδευτικούς ... -
Η αξιοποίηση της επαυξημένης πραγματικότητας στη β/θμια εκπαίδευση για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας σε μαθητές με ποικιλότητα εκπαιδευτικών αναγκών. Μια μελέτη περίπτωσης.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-07)Στην προσπάθεια βελτίωσης των εκπαιδευτικών πρακτικών που υπαγορεύεται από την ψηφιακή εποχή, η εκπαιδευτική αξιοποίηση της Επαυξημένης Πραγματικότητας-EΠ (Augmented Reality-ΑR) κεντρίζει όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον ... -
Εφαρμογή για κινητές συσκευές για την εκπαίδευση θεμάτων πληροφορικής στη Γ’ Λυκείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-02-24)Η νέα γενιά εφήβων μαθητών, τα τελευταία χρόνια, δείχνει πως χρησιμοποιεί τους υπολογιστές, τα κινητά και το διαδίκτυο με ταχύτατους ρυθμούς. Οι νέες τεχνολογίες καθώς και η εκπαιδευτική πληροφορική έχουν επηρεάσει ... -
Χρήση επαυξημένης πραγματικότητας στην προσχολική εκπαίδευση: μελέτη περίπτωσης σε παιδιά με την ελληνική ως δεύτερη ξένη γλώσσα για τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2021-09)Η χρήση των Νέων Τεχνολογιών έχει ενσωματωθεί σε ποικίλους τομείς της ανθρώπινης ζωής, ένας εκ των οποίων αυτός της Εκπαίδευσης. Η αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες αποτελεί βασική ... -
Διδασκαλία βιολογικών εννοιών στο νηπιαγωγείο με τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-02-24)Η έρευνα έχει ως αντικείμενο την διάκριση έμβιων όντων, δηλαδή των όντων που έχουν ζωή (ζωντανών οργανισμών) και των άβιων όντων, δηλαδή των αντικειμένων που δεν έχουν ζωή και σε αυτή συμμετείχαν δέκα μαθητές δημόσιου ... -
Διερεύνηση των αντιλήψεων των μαθητών της Β Γυμνασίου αναφορικά με την αξονική συμμετρία μέσω της επεξεργασίας ψηφιακού μοντέλου στο προγραμματιστικό περιβάλλον MaLT2
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-02-24)Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας πραγματοποιήθηκε έρευνα με στόχο να μελετήσει τις νοηματοδοτήσεις μαθητών, της Β΄ Γυμνασίου, αναφορικά με την αξονική συμμετρία. Συγκεκριμένα, στόχος της έρευνας είναι να ... -
Τα περιβάλλοντα εικονικών κόσμων ως εκπαιδευτικά εργαλεία για την προώθηση της ομαδοσυνεργατικής μάθησης: η αξιοποίηση του OpenSimulator στο μάθημα της Ιστορίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2022-02-24)Οι τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας και τα περιβάλλοντα εικονικών κόσμων έχουν ήδη εδραιωθεί –αλλά και εξακολουθούν να εξελίσσονται– σε πολλούς τομείς της ανθρώπινης ζωής, μετασχηματίζοντάς τους. Ένας από τους τομείς ... -
Διερεύνηση της ανάπτυξης γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών καθώς παίζουν και σχεδιάζουν ένα παιχνίδι ταξινόμησης για τα αρχαία ελληνικά.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2021-09-20)Προηγούμενες έρευνες για τα αρχαία εστιάζουν στις αντιλήψεις εκπαιδευτικών και μαθητών για τη χρησιμότητα του μαθήματος των αρχαίων ελληνικών ενώ, οι έρευνες για τα παιχνίδια περιορίζονται στα χαρακτηριστικά τους και ... -
Χρήση επαυξημένης πραγματικότητας για την κατανόηση του μαθήματος της Ιστορίας: Μελέτη περίπτωσης σε μαθητές με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2021-11)Τα τελευταία χρόνια η εφαρμογή της τεχνολογίας της επαυξημένης πραγματικότητας σε διάφορους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας παρουσιάζει μια ολοένα αυξανόμενη εξέλιξη. Η επαυξημένη πραγματικότητα είναι ένα ταχέως ...