Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη
Πρόσφατες υποβολές
-
Δημιουργία αυθεντικών περιβαλλόντων μάθησης και αξιολόγησης μέσω δραστηριοτήτων STEM στην Α'θμια και Β΄θμια Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-07-01)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί μέσω συνεντεύξεων η ύπαρξη αυθεντικών περιβαλλόντων μάθησης και αξιολόγησης μέσω δραστηριοτήτων STEM στην Α'θμια και Β΄θμια Εκπαίδευση, ο τρόπος που δημιουργήθηκαν, ενώ ... -
Έρευνα σχεδιασμού στη νοηματοδότηση εννοιών πιθανοτήτων από μαθητές Γυμνασίου με το ψηφιακό παιχνίδι «yOur War» στην πλατφόρμα του «ChoiCo»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-07-01)Η παρούσα Έρευνα Σχεδιασμού εξετάζει τη νοηματοδότηση εννοιών των πιθανοτήτων από μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά την εμπλοκή τους με το ψηφιακό παιχνίδι «yOur War» το οποίο έχει ως θέμα την επιβίωση σε μία εμπόλεμη ... -
Εφαρμογή της μεθόδου ψηφιακής αφήγησης για την Εκπαίδευση Ενηλίκων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-07-01)Η παρούσα μελέτη διερευνά την αποτελεσματικότητα της ψηφιακής αφήγησης ως παιδαγωγικού εργαλείου για την ενίσχυση της μάθησης και της εκπαίδευσης, ιδίως στο πλαίσιο της γονικής εκπαίδευσης. Η έρευνα διερευνά τον αντίκτυπο ... -
Σχεδίαση εκπαιδευτικού εικονικού περιβάλλοντος με χαρακτηριστικά 8-bit παιχνιδιού για τη διδασκαλία θεμάτων ασφαλείας στο διαδίκτυο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-07-01)Στην παρούσα διπλωματική εργασία περιγράφεται η σχεδίαση ενός εκπαιδευτικού εικονικού περιβάλλοντος με χαρακτηριστικά 8-bit παιχνιδιού για τη διδασκαλία θεμάτων Ασφαλείας στο Διαδίκτυο στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εστιάζοντας ... -
Χρηματοοικονομικός αναλφαβητισμός στην Α΄ βάθμια εκπαίδευση: Η συμβολή των ψηφιακών μέσων και πιο συγκεκριμένα μια εφαρμογής που έχει δημιουργηθεί με τη χρήση του MIT app inventor στην ενίσχυση της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-07-01)Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τη συμβολή των ψηφιακών μέσων στην ενίσχυση της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης στους νέους μαθητές και μαθήτριες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ειδικότερα, εστιάζει στη σημαντικότητα ... -
Εξερευνώντας την υπολογιστική σκέψη στην εκπαιδευτική ρομποτική και εικαστική τέχνη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: μια καινοτόμος προσέγγιση με βάση τη μεθοδολογία FERTILE
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-04-10)Η παρούσα εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του Διιδρυματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη» των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων ΕΚΠΑ, ΠΑΔΑ και ΑΣΠΑΙΤΕ. Ο στόχος της παρούσας ... -
Νοηματοδότηση μαθητών γυμνασίου μέσω δραστηριοτήτων στο εστιασμένο ψηφιακό εργαλείο «Χαλασμένη Αριθμομηχανή». Μια πολυδιάστατη και πολυαναπαραστασιακή διδακτική πρακτική για την καλλιέργεια της μαθηματικής ικανότητας της αίσθησης των αριθμών και της επίλυσης προβλημάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2023-06-30)Η αίσθηση των αριθμών (number sense) ή αλλιώς η αριθμητική αισθητική είναι μια ικανότητα που απασχολεί την ακαδημαϊκή κοινότητα τα τελευταία χρόνια. Ενώ έχει επιφέρει διχογνωμία σχετικά με τον ορισμό της δεν ισχύει το ίδιο ... -
Μια διδακτική αξιοποίηση για τη ζωγραφική τέχνη του Bee-bot μέσω της μεθοδολογίας FERTILE σε μαθητές προσχολικής ηλικίας: εξερευνώντας την υπολογιστική σκέψη πριν και κατά τον προγραμματισμό του ρομπότ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-04-23)Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά την καλλιέργεια δεξιοτήτων της Υπολογιστικής Σκέψης (ΥΣ) μέσω της εμπλοκής μαθητών προσχολικής ηλικίας, νηπίων και προνηπίων, σε δραστηριότητες ΕΡ στο μάθημα της Τέχνης. Έτσι, μέσα ... -
Η συμβολή του μοντέλου ΑΙ Learning στις στάσεις και στην αυτό- αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών Α-βαθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-21)Στόχος της εργασίας είναι η διερεύνηση της συμβολής του μοντέλου ΑΙ Learning στις στάσεις και στην αυτό-αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών Α-βαθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Στην έρευνα ... -
Ανάλυση του σχεδιασμού διεπιστημονικών project εκπαιδευτικής ρομποτικής και τέχνης: διαπιστώσεις από τις προσεγγίσεις των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-04-10)Η παρακάτω ερευνητική εργασία διεξήχθη ως διπλωματική εργασία στο πλαίσιο του Διιδρυματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη» των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων ΕΚΠΑ, ΠΑΔΑ ... -
Η χρήση του ChatGPT ως εκπαιδευτικό εργαλείο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: μία μελέτη περίπτωσης στο μάθημα της γεωγραφίας ΣΤ’ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-21)Η σημερινή εποχή χαρακτηρίζεται κυρίως για την τεχνολογική εξέλιξη και την ψηφιοποίηση των μέσω, σε κάθε επικείμενο κλάδο. Στο πλαίσιο αυτό, η εκπαιδευτική διαδικασία φαίνεται να βιώνει έντονα αυτές τις αλλαγές και να ... -
Ενίσχυση της υπολογιστικής σκέψης των μαθητών μέσα από ψηφιακά παιχνίδια στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-21)Η παρούσα διατριβή διερευνά τη χρήση των ψηφιακών παιχνιδιών ως μέσο ενίσχυσης της υπολογιστικής σκέψης των μαθητών στο μάθημα "Αρχές Οικονομικής Θεωρίας". Η χρήση των ψηφιακών παιχνιδιών στην εκπαίδευση έχει αποδειχθεί ... -
Κατανόηση της ευθύνης στην εποχή των κοινωνικών δικτύων - Μια εκπαιδευτική παρέμβαση επαυξημένης πραγματικότητας περί της ηθικής ψηφιακών δεδομένων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-21)Το προτεινόμενο εκπαιδευτικό σενάριο και η σχετική πλατφόρμα παιχνιδιών επαυξημένης πραγματικότητας (AR) έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τους μη τεχνικούς μαθητές στην εκπαίδευση ηθικής δεδομένων και να ενισχύσουν τον ... -
Το ψηφιακό παιχνίδι Scratch ως εκπαιδευτικό εργαλείο για τη διδασκαλία της αρχιτεκτονικής του ηλεκτρονικού υπολογιστή στο δημοτικό
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-21)Βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα και τα παιδιά που γεννήθηκαν σε αυτό τον αιώνα μεγαλώνουν χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες από πολύ μικρά. Τα παιδιά από μικρή ηλικία αλληλοεπιδρούν και χειρίζονται tablet, κινητές συσκευές σε ... -
Αξιοποίηση της εικονικής πραγματικότητας για την προώθηση της συνεργατικής μάθησης στην σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση μέσω της δημιουργίας εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιών εικονικών δωματίων απόδρασης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2023-09-18)Η παρούσα εργασία διερευνά την καινοτόμο χρήση της εικονικής πραγματικότητας (VR) και των εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιών απόδρασης ως εργαλεία για την προώθηση της συνεργατικής μάθησης στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ... -
Δεξιότητες συνεργασίας μέσα από τη δημιουργία ψηφιακών ιστοριών στο μάθημα της Γλώσσας της Γ' Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2023-09-18)Η χρήση της καινοτόμας παιδαγωγικής μεθόδου της ψηφιακής αφήγησης οδηγεί στην καλλιέργεια σημαντικών δεξιοτήτων για την τάξη του 21ου αιώνα και συγκεκριμένα στην καλλιέργεια ή βελτίωση της δεξιότητας της συνεργασίας, ώστε ... -
Επιδράσεις της ομαδοσυνεργατικής ψηφιακής αφήγησης μαθητών Δημοτικού στην δημιουργική γραφή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2023-09-18)Η παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει μια διαφορετική προσέγγιση για την βελτίωση του γραπτού λόγου των μαθητών η οποία βασίστηκε σε μια δραστηριότητα δημιουργικής γραφής στο μάθημα της Γλώσσας. Σκοπός της παρούσας ... -
Οπτικός γραμματισμός και infographics στη διδασκαλία της Γεωγραφίας στη ΣΤ δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2023-11-20)Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη διερεύνηση και την ανάλυση του ρόλου του οπτικού γραμματισμού και των πληροφοριογραφημάτων (infographics) στη διδασκαλία της Γεωγραφίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Η σημασία ... -
Μελέτη της εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης στο μάθημα της Τεχνολογίας στην Α΄ γυμνασίου με τη χρήση της μεθόδου της διερευνητικής μάθησης και της εξατομικευμένης μάθησης.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2023-09-18)H παρούσα διπλωματική εργασία μελετά την εφαρμογή της ανεστραμμένης τάξης στη διδασκαλία του μαθήματος της Τεχνολογίας στην Α΄ Γυμνασίου με τη χρήση της μεθόδου της διερευνητικής μάθησης και της εξατομικευμένης ... -
Αξιολόγηση της μαθησιακής εμπειρίας μεταπτυχιακών φοιτητών από την αλληλεπίδρασή τους με το Παρατηρητήριο Πολιτών Pl@ntNet σε δραστηριότητες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με εργαλεία τα αναστοχαστικά ημερολόγια και την ψηφιακή αφήγηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2023-09-18)Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά στην αξιολόγηση της παιδαγωγικής αξιοποίησης της “ψηφιακής αφήγησης” και των “προσωπικών ημερολογίων” ως συνδεόμενων εργαλείων για την υποστήριξη του αναστοχασμού φοιτητών πάνω στην ...