Η εξέλιξη του Παιδικού Σχεδίου σε παιδιά Προσχολικής Ηλικίας (2-5 χρονών) δημιουργώντας ηλεκτρονικά βιβλία για κάθε ηλικία με τη χρήση των ΤΠΕ.
The development of Children’s Design in Preschool Children (2-5 years old) by creating e-books for all ages using TIC
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Χανιώτου, Ευαγγελία-Σταματίνα
Ημερομηνία
2021-10-08Επιβλέπων
Φώτη, ΠαρασκευήΛέξεις-κλειδιά
Παιδικό ΣχέδιοΠερίληψη
Εισαγωγή: Η παιδική ηλικία είναι μια περίοδος συνεχούς εξέλιξης για τα παιδιά, όπου
κάθε εξέλιξη απαιτεί μια διάρκεια, επομένως ο χρόνος έχει σημαντικό ρόλο σε αυτήν. Το
παιδί από την άλλη δρα με βάση τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες του χρησιμοποιώντας
τη φαντασία και τη δημιουργικότητά του. Η Τέχνη και αυτή με τη σειρά της βοηθά στην
ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού, συγκεκριμένα το παιδικό σχέδιο
αποτελεί μια ανάλυση ψυχικών ιδιοτήτων και διακρίνεται σε διάφορα στάδια ως μια
πορεία ρεαλιστικών αναπαραστάσεων. Για το λόγο αυτό μου κέντρισε το ενδιαφέρον να
διερευνήσω σχέδια παιδιών, διαφορετικών ηλικιών, που απεικονίζουν την οικογένειά
τους και να συγκρίνω την εξέλιξη του στα διάφορα αυτά στάδια ανάπτυξης.
Σκοπός: Η εργασία αυτή έχει ως στόχο τη συγκριτική μελέτη παιδικών σχεδίων, που
απεικονίζουν μια οικογένεια και την ανάδειξη των χαρακτηριστικών της κάθε ηλικιακής
ομάδας. Στα πλαίσια αυτά, στο πρώτο μέρος της εργασίας γίνεται μία βιβλιογραφική
ανασκόπηση με στόχο την συγκέντρωση υλικού για την υλοποίηση της σύγκρισης
αργότερα, την οποία συναντάμε στο δεύτερο μέρος. Στο τρίτο και τελευταίο μέρος της
εργασίας πραγματοποιείται έρευνα και μια συγκριτική αναφορά.
Μέθοδος: Για την ολόπλευρη προσέγγιση του θέματος χρειάστηκε να ακολουθηθεί μια
ποιοτική έρευνα η οποία χαρακτηρίζεται από συνεχή και άμεση παρουσία του ερευνητή
σε όλη τη διάρκεια της έρευνας με σκοπό τη συλλογή και ανάλυση όλων των
πληροφοριών. Πιο συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκε ως μέθοδος συλλογής δεδομένων η
ανάλυση περιεχομένου με βάση τη συμμετοχική παρατήρηση.
Αποτελέσματα: Με την ανάλυση αποτελεσμάτων, ύστερα από τη σύγκριση, αναδείχθηκε
η εξέλιξη του παιδικού ιχνογραφήματος από ηλικία σε ηλικία και διερευνήθηκε η
ικανότητα και το τρόπος των παιδιών να σχεδιάζουν την οικογένειά τους.
Συμπεράσματα: τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα χαρακτηριστικά της κάθε ηλικίας και ο
τρόπος που τα παιδιά απεικονίζουν την οικογένειά τους εξελίσσονται σημαντικά μέρα με
τη μέρα.
Περίληψη
Introduction: Childhood is a period of continuous progress for children, when every de velopment requires a duration, so time plays an important role in it. On the other hand,
the child acts based on their interests and needs using their imagination and creativity.
Art, in turn, helps in the comprehensive development of child’s personality, especially
children’s drawing consists an analysis of mental properties and is distinguished in various
stages like a process of realistic representations. For this reason, I was interested in re searching children’s drawings, of different ages, portraying their families and comparing
its progress at these different stages of development.
Purpose: This work aims at comparative study of children’s drawings, depicting a family
and highlighting the characteristics of each age group. In this context, in the first part of
my work there is a bibliographic review with the aim of gathering material for the imple mentation of the comparison later, which is pointed in the second part. In the third and
last part of this work a survey and a comparative report are carried out.
Method: For the comprehensive approach to the subject, it was necessary to follow a
qualitied research that is characterized by continuous and direct presence of the re searcher throughout the research aiming at the collection and analysis of all the infor mation. Particularly, action-research was used as a method of data collection. More spe cifically, content analysis based on participatory observation was used as a method of da ta collection.
Results: With the analysis of results, after the comparison, the progress of children’s
drawing from age to age was highlighted as well as the ability and the way that children
draw their families were investigated.
Discussion: The results showed that the characteristics of each age and the way, that
children portray their family are developing significantly day by day.