Show simple item record

Σχολική βία και επιθετικότητα με θύματα εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα

dc.contributor.advisorBelessi, Vassiliki
dc.contributor.advisorMOUSENA, ELENI
dc.contributor.authorΒασιλάκη, Μαρία
dc.date.accessioned2021-10-11T10:48:28Z
dc.date.available2021-10-11T10:48:28Z
dc.date.issued2021-10-08
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1303
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1154
dc.description.abstractΕισαγωγή: Ο εκφοβισμός από μαθητές με θύματα εκπαιδευτικούς αποτελεί πλέον ένα παγκόσμιο πρόβλημα, το οποίο δεν έχει λάβει την απαραίτητη προσοχή από την κοινωνία, τη σχολική κοινότητα και την πολιτεία. Σκοπός: Η διερεύνηση της μορφής και της έκτασης του φαινομένου της σχολικής βίας και του εκφοβισμού κατά εκπαιδευτικών στα Δημοτικά σχολεία της Ελλάδας, των επιπτώσεων αυτού του φαινομένου στους ίδιους και στην εκπαιδευτική διαδικασία, του βαθμού επάρκειας των εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση περιστατικών βίαιης συμπεριφοράς από μαθητές, των αιτίων που προκαλούν αυτή τη συμπεριφορά και των προτεινόμενων μέτρων πρόληψης ή αντιμετώπισης του φαινομένου. Μέθοδος: Η διεξαγωγή της έρευνας πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά με συμπλήρωση ερωτηματολογίων από τους συμμετέχοντες. Συμμετείχαν 94 εκπαιδευτικοί και η στατιστική ανάλυση των δεδομένων έγινε με τη χρήση του Excel. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 54,3% των εκπαιδευτικών έχει υποστεί εκφοβισμό από μαθητές, με το 75,5% να δηλώνει ότι δέχτηκε επιθετική συμπεριφορά εντός της σχολικής αίθουσας. Το 70,9% αναφέρει λεκτική επίθεση που μπορεί να περιλαμβάνει εξύβριση, ειρωνεία, προσβολή κλπ.. Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών - θυμάτων εκφοβισμού παρουσιάζει συμπτώματα άγχους, πονοκεφάλους, αίσθημα κόπωσης και δυσκολίες στην ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων. Στον εργασιακό τομέα παρατηρήθηκε επίδραση στο σχολικό κλίμα και παρουσιάζονται προβλήματα στη διεξαγωγή των διδακτικών δραστηριοτήτων. Το 40% περίπου των εκπαιδευτικών δηλώνει ότι δεν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι για την αντιμετώπιση περιστατικών σχολικής βίας και περίπου το 56% αναφέρει ότι έχει «λίγη» έως «καθόλου» υποστήριξη από ειδικούς για την αντιμετώπιση του φαινομένου. Ως σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους στα σχολεία που υπηρετούν αναδεικνύονται η απειθαρχία των μαθητών και ότι κατά τη διάρκεια των μαθημάτων χάνεται διδακτικός χρόνος εξαιτίας της απειθαρχίας τους. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ένα ενθαρρυντικό στοιχείο. Το 35,1% νιώθουν «πολύ» ασφαλείς στο σχολείο που εργάζονται και ένα 22,3% «πάρα πολύ» ασφαλείς. Συμπεράσματα: Το πρόβλημα της εμφάνισης σχολικού εκφοβισμού κατά εκπαιδευτικών από μαθητές είναι αποτέλεσμα της αδιαφορίας και της έλλειψης επικοινωνίας των εκπαιδευτικών με τους μαθητές. Η συνεργασία του σχολείου με τους γονείς και η συμβουλευτική υποστήριξη από ψυχολόγο σε συνδυασμό με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τη θέσπιση σαφών ορίων και κανόνων και την επιβολή ποινών στους παραβατικούς μαθητές, είναι σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς πιθανοί τρόποι αντιμετώπισης επιθετικών συμπεριφορών από μαθητές.el
dc.format.extent75el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΒίαel
dc.subjectΣχολική βίαel
dc.subjectΕπιθετικότηταel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectΕκφοβισμόςel
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.titleΣχολική βία και επιθετικότητα με θύματα εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδαel
dc.title.alternativeSchool violence and student bullying of teachers of elementary education in Greeceel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeBelessi, Vassiliki
dc.contributor.committeeMOUSENA, ELENI
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: Teachers as targets of bullying by their pupils is a global problem that has not received yet the necessary attention from the society, the school environment and the state. Purpose: The aim of this study was to investigate the form and extent of the phenomenon of school violence and bullying against teachers in primary schools in Greece, the effects of this phenomenon both on teachers and the educational process, whether the teachers are trained to deal with such incidents of violent behavior by students, the causes of this kind of behavior and the suggested measures to prevent or deal with the phenomenon. Method: The research was conducted online by completing questionnaires by the participants. 94 teachers participated and the statistical analysis of the data was done using Excel. Results: The results indicate that 54.3% of the teachers have been bullied by students - with 75.5% having been attacked aggressively inside the classroom. 70.9% report verbal assault that may include insults, irony, insult, etc.. Most of teachers - bullying victims experience symptoms of anxiety, headaches, fatigue and difficulties in the development of social relations. In the work sector, an effect in the school climate was observed and problems in the conduct of teaching activities were reported. About 40% say they are not properly trained to deal with incidents of school violence and about 56% have little or no support from experts to deal with the phenomenon. Among the problems they face daily in their schools, the more serious problem is students' disobedience and the fact that during the lesson the teaching time is lost due to the students' disobedience. Finally, it is worth mentioning an encouraging fact. 35.1% of the participants feel "very" safe at school they work and 22.3% "very much" safe. Discussion: The problem of bullying of teachers by pupils results from teachers' indifference and lack of communication with students. The cooperation between school and students' parents counseling by a psychologist combined with teacher training, the establishment of clear boundaries and rules for students and the imposition of penalties on delinquent students are teachers’ suggestions, in order for the school to deal with the occurrence of aggressive behaviors by students.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές