Σχεδιασμός Και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Παιχνιδιού Κυκλοφοριακής Αγωγής
Design And Development Of A Traffic Education Computer Game
Keywords
Μαθητές - Εκπαιδευτικοί ; Κυκλοφοριακή αγωγή ; Διαδραστικά ψηφιακά μέσα ; Εκπαιδευτικά βιντεοπαιχνίδια ; Τεχνολογίες ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιώνAbstract
Κατά της διάρκεια της συναναστροφής του με τον έξω κόσμο, είναι δεδομένο ότι ο άνθρωπος οφείλει να τηρεί κάποιους βασικούς κανόνες, οι οποίοι εξασφαλίζουν την ασφάλειά του ίδιου και των γύρω του. Ένα κομμάτι αυτών των κανόνων είναι αυτοί που απαρτίζουν τη κυκλοφοριακή αγωγή. Από πολύ μικρή ηλικία, οι άνθρωποι στο ρόλο του μαθητή ενημερώνονται και εκπαιδεύονται για τους βασικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής, κάτι που εξασφαλίζει την ασφάλειά τους στη καθημερινή ζωή ως πεζοί και ως επιβάτες ενός οχήματος. Οι προσπάθειες αυτές έχουν συσπειρωθεί γύρω από ενημερώσεις των μαθητών μέσω προφορικού λόγου, διαδραστικών ψηφιακών μέσων και δημιουργία φορητών ή μονίμων πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής. Με τη τεχνολογία να γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι των ανθρώπων σε όλο και μικρότερη ηλικία, είναι αναγκαίο να προσαρμόσουμε αυτές τις προσπάθειες στις τάσεις της σύγχρονης κοινωνίας. Με αυτό κατά νου, θα εστιάσουμε στα ψηφιακά μέσα και κυρίως στα βιντεοπαιχνίδια. Παρόλο που τα εκπαιδευτικά βιντεοπαιχνίδια δεν είναι τίποτα καινούργιο στη ψηφιοποιημένη κοινωνία του σήμερα, κατά ικανό ποσοστό έχουν αποδειχθεί είτε μη ικανά ως προς το σκοπό που καλούνται να επιτελέσουν, είτε υστερούν ενδιαφέροντος και προσοχής από το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Συνεπώς, καλούμαστε να ερευνήσουμε τι οφείλει να περιέχει ένα εκπαιδευτικό βιντεοπαιχνίδι κυκλοφοριακής αγωγής σε συνδυασμό με το πως είναι δυνατόν να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Παράλληλα, θα εμβαθύνουμε στις τεχνολογίες που θα μας βοηθήσουν στην υλοποίηση του έργου αυτού, εξετάζοντας και παρουσιάζοντας πως λειτουργούν και το ρόλο που επιτελούν. Τέλος, θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε πως η εφαρμογή ενός τέτοιου μέσου θα είναι επιτυχής, τονίζοντας ποιος θα πρέπει να είναι ο ρόλος των δασκάλων στη διαδικασία, πως οι μαθητές θα ενημερωθούν επιτυχώς και θα ψυχαγωγηθούν στο βαθμό που απαιτείται και εν τέλει, ποιος θα είναι ο μακροπρόθεσμος ρόλος μια τέτοιας προσπάθειας στο χώρο της εκπαίδευσης και πως μπορεί να εξελιχθεί.
Abstract
During their interaction with the outside world, it is a known fact that all human beings owe to obey a number of basic rules that ensure the safety of them and their fellow human beings. A portion of these rules constitute the code of trafficeducation. From a very young age, people are informed and educated about the basic rules of traffic education as students, something that ensures their safety in their daily life as pedestrians or as passengers of a vehicle. These efforts have been concentrated around informing students through speeches, interactive digital media and through the creation of portable or permanent traffic education parks. With technology becoming an integral part of humanity in a gradually younger age, it is important for us to adjust the aforementioned efforts in the trends of today’s society. With that in mind, we will focus on digital media and primarily video games. Despite educational video games being nothing new in today’s digitalized society, they have been statistically proven to be either inefficient towards the goal they are called to accomplish, or they lack the interest and attention from the audience they are oriented towards. Therefore, we are called to research what an educational video game owes to include in combination with how it is possible for it to trigger the interest of the students to the highest possible degree. Meanwhile, we will delve deeply into the technologies that will help us in the implementation of this project, examining and demonstrating how they work and what is the role they accomplish. Finally, we will attempt to analyze how the implementation of a project like this will be successful, emphasizing what is the role of the teachers in the whole process, how the students will be informed successfully and will be entertained to the required degree and eventually, which is going to be the long-term role of an effort like this in education as a whole and how it can be evolved.