Σύγχρονες τάσεις στην αγορά του οίνου
Contemporary trends in the wine market
Keywords
Τάσεις οίνου ; Αγορά οίνου ; Οινοποιεία ; Βιοδυναμική παραγωγή ; Νέα προϊόντα οίνου ; Οινοτουρισμός ; Τετράμυθος ; Οργανικός οίνος ; Διαδικτυακή αγοράAbstract
Η παρούσα μελέτη εξετάζει τις σύγχρονες τάσεις στην αγορά του οίνου και τη
δυνατότητα προσαρμογής ενός οινοποιείου μικρομεσαίας δυναμικότητας σε αυτές.
Αρχικά, παραθέτονται στοιχεία για τη διαχρονική κατανάλωση του οίνου από την
αρχαιότητα. Αναφέρονται ευρωπαϊκές νομοθεσίες και κανονισμοί που αφορούν τον
οίνο και το βιολογικό οίνο, κατηγορίες αυτού αλλά και η παραγωγική του διαδικασία,
δηλαδή η οινοποίηση. Στη συνέχεια γίνεται μία εισαγωγή στο μάρκετινγκ του οίνου
και τις τάσεις της εποχής. Αναλύονται τάσεις όπως η αειφόρα παραγωγική διαδικασία,
οι οργανικοί οίνοι, η διαδικτυακή αγορά του οίνου και τα νέα προϊόντα αυτού. Ακόμη,
γίνεται μία προσπάθεια προσέγγισης της αγοράς του οίνου παγκοσμίως αλλά και
στην Ελλάδα, παρουσιάζονται ο οινοτουρισμός ως μία τάση της εποχής που
επηρεάζει κι επηρεάζεται από την αγορά αλλά και η επίδραση της πανδημίας του
COVID-19, και οι συνέπειες που έχουν εμφανισθεί στην αγορά μέχρι τώρα. Τέλος,
εξετάζεται το οινοποιείο «Τετράμυθος», το οποίο αποτελεί ένα από τα ελάχιστα
οινοποιεία στη χώρα που δημιουργεί αποκλειστικά βιολογικό οίνο, προσπαθώντας να
υιοθετήσει τις τάσεις της εποχής, ώστε να μεγιστοποιήσει το κέρδος του. Η
συγγραφέας της παρούσας πτυχιακής εργασίας, συνομίλησε με τους ιδιοκτήτες του
οινοποιείου, και παραθέτει αυτούσιες τις απαντήσεις τους στα ερωτήματά της.
Abstract
The present study examines the current trends in the wine market and the possibility
of adaptation of a medium capacity winery to them. Initially, data on the consumption
of wine from antiquity are presented. European laws and regulations concerning wine
and organic wine, its categories and its production process, ie winemaking, are
presented. Subsequently there is an introduction to the marketing of wine and the
trends of the time. Trends such as the sustainable production process, organic wines,
the online wine market and new products are analyzed. Furthermore, an attempt is
made to approach the wine market worldwide and in Greece, wine tourism is
presented as a trend of the time that affects and is influenced by the market and the
impact of the COVID-19 pandemic, and the consequences that have appeared on the
market so far. Finally, the "Tetramythos" winery is examined, which is one of the few
wineries in the country that creates exclusively organic wine, trying to adopt the
trends of the time, in order to maximize its profit. The author of this thesis
interviewed the owners of the winery, and lists their answers to her questions.