Ο ρόλος του ψηφιακού μάρκετινγκ και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Social Media) στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
The role of digital marketing and social media networking in small and medium-sized enterprises
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Κορμπάκη, Ευγενία
Date
2021-09-23Advisor
PANOPOULOS, ANASTASIOSKeywords
Social media ; Ψηφιακό μάρκετινγκ ; Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ; Digital marketing ; Μικρομεσαίες επιχειρήσειςAbstract
H έκρηξη της ψηφιακής τεχνολογίας και της διαδεδομένης χρήσης υπολογιστών και smartphones, οδήγησαν τις επιχειρήσεις να πειραματιστούν σε νέες τακτικές μάρκετινγκ με σκοπό την επίτευξη των στόχων τους. Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τον ρόλο του ψηφιακού μάρκετινγκ και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την λειτουργία και την ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Η εργασία εκπονήθηκε μέσω ενός συνδυασμού θεωρητικής και πρακτικής προσέγγισης, με τη βοήθεια ενός ερωτηματολογίου που διανεμήθηκε ηλεκτρονικά. Σκοπός της εργασίας είναι να μελετήσει τον ρόλο του ψηφιακού μάρκετινγκ και της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων βάσει ερωτηματολογίου και συγκριτικά με την σχετική βιβλιογραφία. Στο πρώτο μέρος της εργασίας, παρουσιάζεται η θεωρητική επισκόπηση, ενώ στο δεύτερο μέρος η ποσοτική έρευνα. Μέσω της χρήσης της ποσοτικής έρευνας, θα εξαχθούν συμπεράσματα σχετικά με την συμπεριφορά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την στάση τους απέναντι στο ψηφιακό μάρκετινγκ και τα μέσα
κοινωνικής δικτύωσης. Τα στοιχεία που συλλέχθηκαν από την έρευνα δείγματος 110 συμμετεχόντων οδήγησαν σε σημαντικά συμπεράσματα.
Abstract
The explosion of digital technology and the widespread use of computers and smartphones, led companies to experiment with new marketing tactics in order to achieve their goals. This thesis deals with the role of digital marketing and social media in the operation and development of small and medium-sized enterprises. The thesis was prepared through a combination of theoretical and practical approach with the help of a questionnaire that was distributed electronically. The purpose of this thesis is to study the role of digital marketing and the use of social media in the development of small and medium enterprises based on a questionnaire and compared to the relevant literature. In the first part of thesis, is presented the theoretical overview, while in the second
part the quantitative research. Through the use of quantitative research, conclusions will be drawn about the behavior of small and medium-sized enterprises and their attitude towards digital marketing and social media. The data collected from the survey of a sample of 110 participants led to significant findings.