Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διαχείριση του Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 1 στο Σχολείο. Διερεύνηση απόψεων γονέων, παιδιών και εφήβων

dc.contributor.advisorDafogianni, Chrysoula
dc.contributor.authorΒελισσαρίου, Στασινή-Δέσποινα
dc.date.accessioned2021-12-01T09:25:50Z
dc.date.issued2021-11-25
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1602
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1453
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η καθημερινή φροντίδα του Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 1 (ΣΔτ1) και η αυτοδιαχείριση του στο σχολικό περιβάλλον κρίνεται αναγκαία και σύνθετη. Τα παιδιά και οι έφηβοι με τη νόσο περνούν πολλές ώρες της ημέρας στο σχολείο με συνέπεια αρκετές φορές αντιμετωπίζουν δυσκολίες και εμπόδια. Σκοπός: Σκοπός αυτής της μελέτης ήταν να διερευνηθεί η διαχείριση του Σακχαρώδη Διαβήτη Τύπου 1 στο σχολείο και να μελετηθούν οι απόψεις των ίδιων των παιδιών και των εφήβων με τη νόσο αλλά και των γονέων. Υλικό και Μέθοδος: Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 87 γονείς παιδιών με ΣΔτ1 και 74 παιδιά και έφηβοι με ΣΔτ1 στα ελληνικά σχολεία. Ο μελετώμενος πληθυσμός των 87 γονέων αποτελούνταν στην πλειονότητά τους από τις μητέρες των παιδιών (97,7%). Το 56,6% των γονέων ήταν απόφοιτοι ανώτατης εκπαίδευσης, το 36,1% ήταν απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενώ το 7,2% ήταν απόφοιτοι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ο μελετώμενος πληθυσμός των 74 παιδιών-εφήβων με Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 1 περιελάμβανε το ποσοστό των 54,1% των παιδιών που ήταν αγόρια και το 45,9% ήταν κορίτσια, ενώ η μέση ηλικία των παιδιών ήταν 13 έτη. Για τη συλλογή των δεδομένων του πληθυσμού χρησιμοποιήθηκαν δύο ερωτηματολόγια συμπεριλαμβάνοντας ερωτήσεις διχότομες και πολλαπλής επιλογής προκαθορισμένων απαντήσεων και ελάχιστες ερωτήσεις ελεύθερης συμπλήρωσης. Τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν και υποβλήθηκαν μέσω του διαδικτυακού εργαλείου, Google Forms. Αποτελέσματα: Μόνο το 1/3 των γονέων δήλωσαν ότι υπάρχουν γραπτές εξειδικευμένες πληροφορίες προς τους δασκάλους. Επίσης, βρέθηκε πως μόλις το ένα τρίτο των γονέων να ανησυχούν ότι το παιδί τους δεν λαμβάνει την απαραίτητη υποστήριξη στο σχολείο, όσον αφορά στη διαχείριση της νόσου. Το 44,3% των μαθητών εμφάνισε υπογλυκαιμία στο σχολείο τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα ενώ η πλειοψηφία δήλωσε πως στο σχολείο χρειάζονται βοήθεια από ενήλικα ώστε να διαχειριστούν το ΣΔτ1 ενώ τονίστηκε η ανάγκη οι εκπαιδευτικοί να έχουν περισσότερες γνώσεις για τη νόσο. Στην παρούσα έρευνα, σχεδόν οι μισοί εκ των μαθητών δήλωσαν πως μπορούσαν να ελέγχουν τις τιμές της γλυκόζης και να χορηγούν την ινσουλίνη τους με ηρεμία σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο σχολείο. Συζήτηση: Στα αποτελέσματα που βρέθηκαν έγινε σύγκριση με παρόμοιες μελέτες κυρίως της διεθνούς βιβλιογραφίας και εντοπίσθηκαν τα κοινά και τα διαφορετικά σημεία των ερευνητικών μελετών. Συμπέρασμα: Τα ευρήματα αυτά έφεραν στην επιφάνεια τις ανησυχίες των γονέων, τις ανησυχίες και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και οι έφηβοι με διαβήτη στα σχολεία. Προτάσεις: Να δημιουργηθούν γραπτά εξατομικευμένα πλάνα φροντίδας σε κάθε μαθητή με Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 1, όπου θα παραδίνονται στα σχολεία, να υλοποιηθούν σεμινάρια σχετικά με τη νόσο όπου θα ενημερώνουν και θα εμπλουτίζουν τις γνώσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού και να τοποθετηθούν Σχολικοί Νοσηλευτές σε όλα τα σχολεία, όπου υπάρχουν μαθητές με Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 1.el
dc.format.extent117el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣακχαρώδης διαβήτης τύπου 1el
dc.subjectType 1 diabetesel
dc.titleΔιαχείριση του Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 1 στο Σχολείο. Διερεύνηση απόψεων γονέων, παιδιών και εφήβωνel
dc.title.alternativeManaging Type 1 Diabetes at School. Exploring the views of parents, children and adolescentsel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeVlachou, Eugenia
dc.contributor.committeeΚαυγά-Παλτόγλου, Αννα
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Νοσηλευτικήςel
dc.contributor.masterΔιαχείριση Χρόνιων Νοσημάτωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: The daily care of type 1 diabetes mellitus (DM1) and its self-management in the school environment is considered necessary and complex. Children and adolescents with the disease spend many hours during the day at school and as a result they often face difficulties and obstacles. Aim: The aim of this study was to investigate the management of DM1 at school and to study the views of parents and children/adolescents regarding the disease. Material and Method: The research sample consisted of 87 parents of children with DM1 and 74 children and adolescents with DM1 in Greek schools. The studied population of 87 parents consisted mostly of mothers of children (97.7%). 56.6% of the parents were graduates of higher education, 36.1% were graduates of secondary education while 7.2% were graduates of primary education. The study population of 74 adolescent children with type 1 diabetes included 54.1% of children who were boys and 45.9% were girls, while the average age of children was 13 years. Two questionnaires were used to collect the population data including dichotomous and multiple choice questions with predefined answers and minimum free-ended questions. The questionnaires were completed and submitted through the online tool, Google Forms. Results: Only 1/3 of the parents stated that there is written specialized information to the teachers. It was also found that just one-third of parents were concerned that their child was not receiving the necessary support in school regarding disease management. 44.3% of students experienced hypoglycemia at school at least once a week while the majority stated that during school hours they needed help from an adult to manage DM1 while stressing the need for teachers to gain more knowledge about the disease. In the present study, almost half of the students stated that they could control their glucose levels effectively and administer the insulin regimen calmly in a designated area at school. Discussion: The results found were compared with similar studies mainly in the international literature and the common and different points of the research studies were identified. Conclusion: These findings brought to the surface the concerns of parents and the obstacles faced by children and adolescents with DM1 at school. Suggestions: To create written personalized care plans for each student with Type 1 Diabetes, where they will be delivered to schools, to implement seminars on the disease where they will inform and enrich the knowledge of the teaching staff and to place School Nurses in all schools. , where there are students with Type 1 Diabetes.el
dcterms.embargoTerms12 monthsel
dcterms.embargoLiftDate2022-12-01T09:25:50Z


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές