Το content marketing στα πλαίσια μιας επιτυχημένης digital στρατηγικής επικοινωνίας
Content marketing as part of a successful digital communication strategy
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Δημάκου, Δήμητρα
Ημερομηνία
2021-11-26Επιβλέπων
Κάβουρα, ΑνδρονίκηΛέξεις-κλειδιά
Στρατηγική επικοινωνία ; Μάρκετινγκ περιεχομένου ; Μάρκετινγκ ; Ψηφιακό μάρκετινγκ ; Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ; Κοινωνικά δίκτυα ; Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης ; Ψηφιακή καμπάνια ; Δημιουργικό περιεχόμενο ; Strategic communication ; Content marketing ; Digital marketing ; Marketing ; Creative content ; Storytelling ; Social media ; SEO ; Blogging ; Digital campaignΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών MBA με κατεύθυνση Marketing που διεξάγεται από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και έχει ως θέμα: Το Content Marketing στα πλαίσια μιας επιτυχημένης digital στρατηγικής επικοινωνίας – Διερεύνηση της άποψης των επιχειρήσεων της Αττικής. Στο πρώτο κεφάλαιο αναφέρονται ο σκοπός και οι στόχοι της διπλωματικής εργασίας. Ακόμα, επισημαίνεται ο τρόπος που πραγματοποιήθηκε η συγγραφή της. Επιπλέον, γίνεται σύντομη αναφορά στην έρευνα που εκπονήθηκε, της οποίας τα αποτελέσματα αναλύονται εκτενώς στο έβδομο κεφάλαιο. Στο δεύτερο κεφάλαιο ορίζεται η έννοια του Marketing και στην συνέχεια γίνεται η ανάλυση του μίγματος μάρκετινγκ. Αρχικά, γίνεται εστίαση στα 4Ps και στον εμπλουτισμό αυτών σε 7Ps αλλά και στον μετέπειτα μετασχηματισμό τους σε 4Cs δίνοντας έμφαση στην ανάλυση της επικοινωνίας μάρκετινγκ. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται η εισαγωγή στο digital marketing και στη συνέχεια αναφέρονται εκτενώς τα εργαλεία μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται. Παράλληλα,
γίνεται η ομαδοποίησή τους βάσει αμφίδρομης και μονόδρομης επικοινωνίας και η κατηγοριοποίηση τους βάσει διάδοσης. Στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύεται διεξοδικά το εργαλείο digital marketing, Content marketing. Πιο συγκεκριμένα, στην αρχή ορίζεται ως έννοια και στη συνέχεια παρατίθενται οι λόγοι επιλογής του από τους από τους επαγγελματίες. Έπειτα, παρουσιάζεται η επίδραση της δημιουργικότητας στο Content Marketing. Αναλύονται οι στόχοι και η στρατηγική που πρέπει να επιλέγονται κατά το σχεδιασμό μιας καμπάνιας αλλά και το πως θα ήταν καλό να σχεδιάζεται μία καμπάνια μάρκετινγκ περιεχομένου. Το κεφάλαιο κλείνει με τις μεθόδους που μετριέται η απόδοση μιας καμπάνιας. Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η μεθοδολογία της έρευνας. Αναλυτικότερα, παρατίθεται ο στόχος, η προσέγγιση, τα ερευνητικά ερωτήματα, η τεχνική, η φιλοσοφία, το δείγμα, οι στατιστικές τεχνικές, ο σχεδιασμός του ερευνητικού εργαλείου και τα μειονεκτήματα της έρευνας. Στο έκτο κεφάλαιο γίνεται η περιγραφική ανάλυση των αποτελεσμάτων. Αναλυτικότερα, παρουσιάζεται το δείγμα που συμμετείχε στην έρευνα και η
περιγραφική στατιστική ανάλυση των απαντήσεων στα ερωτήματα του ερευνητικού εργαλείου. Στο έβδομο παρουσιάζεται ο έλεγχος των ερευνητικών υποθέσεων και στο όγδοο και τελευταίο κεφάλαιο, γίνεται η σύνοψη των ευρημάτων και ο εκτενής
σχολιασμός γύρω από αυτά. Τέλος, δίνεται απάντηση στο ερώτημα αν η τακτική του content marketing είναι σημαντικός αρωγός για την επιτυχία της digital καμπάνιας και κατά συνέπεια της digital στρατηγικής επικοινωνίας.