Διερεύνηση των απόψεων των γονέων μαθητών με αυτισμό σχετικά με τις πρακτικές συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στο γενικό σχολείο: γονεϊκή εμπλοκή και αποτελεσματική επικοινωνία
Exploring the views of parents of students with autism on inclusive general school practices: parental involvement and effective communication
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Γάλλιου, Μαρίνα
Επισκόπου, Ευαγγελία
Date
2021-10-08Keywords
Γονεϊκή εμπλοκή ; Αυτισμός ; Γενικό σχολείοAbstract
Η συμμετοχή των γονέων στη διαδικασία λήψης αποφάσεων στην ειδική
εκπαίδευση είναι ζωτικής σημασίας. Το πιο σημαντικό πράγμα που μπορούν να κάνουν
οι γονείς είναι να διασφαλίσουν ότι συμμετέχουν και να αναλάβουν ενεργό ρόλο ως
μέλος της ομάδας του σχολείου. Ένας σημαντικό παράγοντας της γονεϊκής εμπλοκής
αποτελεί η σχέση του γονέα με το σχολείο. Η δημιουργία ουσιαστικών σχέσεων σχολείου
και γονέων, αποτελεί ένα κρίσιμο μέρος της αποτελεσματικής επικοινωνίας μεταξύ τους.
Σκοπός: Η διερεύνηση των απόψεων των γονέων παιδιών με αυτισμό σχετικά με τον
βαθμό εμπλοκής τους στην σχολική μονάδα.
Μέθοδος: Τα δεδομένα θα συλλεχθούν μέσω , ηλεκτρονικής μορφής, ερωτηματολόγια,
σε δείγμα Ν=52 γονέων των οποίων τα παιδιά έχουν διάγνωση αυτισμού. Τα
αποτελέσματα θα διεξαχθούν μέσω της χρήσης SPSS και την στατιστική σύγκριση και
ανάλυση των δειγμάτων.
Προσδοκώμενα αποτελέσματα: Από την έρευνα αναμένεται να αποτυπωθεί ο βαθμός ,
που οι περισσότεροι γονείς συμμετέχουν στην συμπεριληπτική εκπαίδευση του παιδιού
τους αλλά και να καταγραφεί ο τρόπος επικοινωνίας και η ύπαρξη η μη σχέσεων
εμπιστοσύνης μεταξύ τους. Η έρευνα αναμένεται, επίσης, να δείξει την ανησυχία των
γονέων σχετικά με την εξειδίκευση των εκπαιδευτικών σχετικά με το είδος της ειδικής
ανάγκης του παιδιού τους σε ένα γενικό πλαίσιο, αλλά την γενικότερη προθυμία να
συνεργαστούν για το βέλτιστο δυνατό ακαδημαϊκό, συμπεριφορικό και κοινωνικό
επίτευγμα των παιδιών τους.
Συμπεράσματα: Η ουσιαστική επικοινωνία και η οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης
οικογένειας και σχολείου θα εμπλουτίσουν τη μαθησιακή διαδικασία, αυξάνοντας την
εκπαιδευτική αυτοαποτελεσματικότητα και εξασφαλίζοντας την συνεχόμενη γονεϊκή
εμπλοκή.
Abstract
The involvement of parents in the decision-making process in special
education is vital. The most important thing parents can do is ensure that they participate
and take an active role as a member of the school team. An important factor in parental
involvement is the parent-school relationship. Creating meaningful school-parent
relationships is a critical part of effective communication.
Aim: To investigate the views of parents of children with autism regarding their degree of
involvement in the school unit
Method: The data will be collected through electronic form, questionnaires, in a sample
of N = 52 parents whose children are diagnosed with autism. The results will be
conducted through the use of SPSS and the statistical comparison and analysis of the
samples.
Expected results: The research is expected to capture the extent to which most parents
participate in the inclusive education of their child but also to record the way of
communication and the existence of non-relationships of trust between them. The
research is also expected to show parents 'concern about teachers' specialization in their
child's special needs in a general context, but the general willingness to work together for
the best possible academic, behavioral and social achievement of their children.
Conclusions: Essential communication and building family and school trust relationships
will enrich the learning process, increasing educational self-efficacy and ensuring
continued parental involvement.