Η διαμόρφωση της αξίας της μάρκας μέσω του μάρκετινγκ - Μελέτη περίπτωσης Coca-Cola
Shaping the value of branding through marketing - The Coca-Cola case study
Keywords
Μάρκετινγκ ; Μάρκα προϊόντος ; Συμπεριφορά καταναλωτή ; Κύκλος Ζωής Προϊόντος ; Επωνυμία ; Φήμη ; Coca-ColaAbstract
Η παρούσα εργασία έχει στόχο να μελετήσει πώς το μάρκετινγκ διαμορφώνει την αξία της μάρκας. Για τον σκοπό αυτό μελετάται η καταναλωτική συμπεριφορά και ο ρόλος της μάρκας σε προϊόντα αναψυκτικών τύπου Cola. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος προσεγγίζεται θεωρητικά η μάρκα και όλα τα στοιχεία που την αποτελούν, εστιάζοντας στην επικοινωνία και στην δημιουργία στρατηγικής της, προκειμένου η επιχείρηση να δημιουργήσει δυνατή εικόνα, με συνέπεια την σταθερή αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Στο δεύτερο μέρος εξετάζεται η μελέτη περίπτωσης της εταιρείας Coca-Cola, όσον αφορά τη στρατηγική της εικόνας της μάρκας της και για ποιους λόγους καθίσταται δημοφιλής. Ως προς τη μέθοδο επιλέχθηκε η έρευνα της επισκόπησης (surveyresearch) με την χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Το δείγμα αποτέλεσαν 300 καταναλωτές, ενώ τα αποτελέσματα αναλύθηκαν με το στατιστικό πρόγραμμα SPSS25.0 και το Microsoft Office Excel 2013. Στη συνέχεια παρουσιάζονται τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της έρευνας και τέλος, η εργασία ολοκληρώνεται με τα γενικά συμπεράσματα που μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για περαιτέρω συζήτηση.
Abstract
The purpose of this study was to study how marketing shapes Branding value. For this purpose, the consumer behavior and the role of the brand in Cola-type soft drinks are studied. The work consists of two parts. The first part theoretically approaches the brand and all the elements that make it up, focusing on brand communication and brand strategy, in order for the company to create a strong image, resulting in consistent consumer buying behavior. The second part examines the case study of the Coca-Cola company, regarding the strategy of its brand image and why it is becoming popular. Regarding the method, the survey (surveyresearch) was chosen using a structured questionnaire. The sample consisted of 300 consumers, while the results were analyzed with the statistical program SPSS25.0 and Microsoft Office Excel 2013. Then the results and conclusions of the research are presented and finally, the work is completed with the general conclusions that can form the basis for further discussion.