Early intervention in autistic spectrum disorder. Definition, importance, diagnosis, the teacher’s role. The case of the Swedish preschool: a systematic literature review.
Πρώιμη παρέμβαση στη διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Ορισμός, σημαντικότητα, διάγνωση, ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Η περίπτωση του σουηδικού νηπιαγωγείου: μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση.
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Γουσοπούλου, Βάγια Ευαγγελία
Date
2022-02-17Advisor
Ανδρή, ΕλισάβετΣοπίδου, Βαρβάρα
Keywords
Διαταραχή αυτιστικού φάσματος ; Πρώιμη εντατική παρέμβαση ; Διάγνωση ; Προσχολική ηλικία ; Ρόλος νηπιαγωγού ; Autistic spectrum disorder ; Εarly intervention ; EIBI ; Diagnosis ; Preschool age ; Teacher's roleAbstract
Η ποιότητα της πρώιμης παρέμβασης που παρέχεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με διαταραχή του φάσματος του αυτισμού (ΔΑΦ) είναι ιδιαίτερα σημαντική. Ωστόσο, πολύ περιορισμένη έρευνα έχει ασχοληθεί με το πώς διεξάγεται στην πραγματικότητα η διαδικασία παροχής πρώιμης εντατικής συμπεριφορικής παρέμβασης (EIBI) στα σουηδικά νηπιαγωγεία και ποια είναι τα αποτελέσματα αυτής. Ο σκοπός αυτής της συστηματικής βιβλιογραφικής αναφοράς συνίσταται στη διερεύνηση της διαδικασίας της πρώιμης παρέμβασης στα παιδιά με ΔΑΦ καθώς και τις απόψεις, στάσεις και γνώσεις των εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης στα σουηδικά νηπιαγωγεία όσον αφορά την ένταξη των παιδιών με ΔΑΦ στην τάξη αλλά και της σημαντικότητα της πρώιμης παρέμβασης. Μεθοδολογικό εργαλείο της έρευνας αποτέλεσε μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση άρθρων και ερευνών (N=8) που αφορούν στο Σουηδικό πληθυσμό τα έτη 2012-2021 με επίκεντρο την παροχή πρώιμης εντατικής παρέμβασης στα παιδιά πρώιμης παιδικής ηλικίας ΔΑΦ στα νηπιαγωγεία της Σουηδίας. Η συλλογή των δεδομένων ολοκληρώθηκε μέσα από τις βάσεις δεδομένων Psych Info, Gothenburgs Uni- versity Library, CINAHL και Science Direct. Η διαδικασία διαλογής ακολούθησε το πρωτόκολλο PRISMA για συστηματικές ανασκοπήσεις. Μέσω της συλλογής αυτών των δεδομένων προσπαθήσαμε να εξετάσουμε ζητήματα που αφορούσαν την οριοθέτηση των όρων διαταραχή αυτιστικού φάσματος, πρώιμη εντατική παρέμβαση, το ρόλο του εκπαιδευτικού καθώς και τη σημαντικότητα συνεργασίας μεταξύ των επαγγελματιών διαφόρων ειδικοτήτων που εμπλέκονται στη διαδικασία της πρώιμης παρέμβασης. Μετά από εξέταση της βάσης και της υποδομής του σουηδικού συστήματος υποστήριξης παιδιών νηπιακής ηλικίας με αυτισμό με τη χρήση πρώιμης εντατικής παρέμβασης και του συστήματος προσχολικής εκπαίδευσης, παρατηρήθηκαν ορισμένοι περιορισμοί και ελλείψεις στους τομείς των δια-οργανωτικών συνεργασιών, στη γνώση των εκπαιδευτικών για την πρώιμη εντατική συμπεριφορική παρέμβαση και την εμπιστοσύνη σε αυτήν καθώς και στον ρόλο του εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης στο προσχολικό περιβάλλον. Συνολικά, τα αποτελέσματα προσθέτουν στην υπάρχουσα έρευνα και εμπλουτίζουν την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο η πρώιμη ενταντική συμπεριφορική παρέμβαση θα λειτουργούσε με επιτυχία στο σουηδικό σύστημα και παρέχουν κατευθύνσεις για μελλοντικές συστηματικές βελτιώσεις.
Abstract
The quality of the early intervention provided in preschool children with autism spectrum disorder (ASD) is a subject of great interest. However, very limited research has addressed how the process of providing early intensive behavioral intervention (EIBI) is used in preschools and what are the outcomes of it. The purpose of this systematic literature review is to investigate the process of early intervention and its importance for children with ASD as well as the views, attitudes and knowledge of preschool teachers in Swedish preschools regarding the inclusion of children with ASD in the classroom. The current systematic liter- ature review, consists of (Ν=8) articles that apply to the Swedish population in the years 2012-2021 and focus on the implementation of early intensive care to early childhood chil- dren with autism spectrum disorder in Sweden. The data collection was completed through the databases Psych Info, Gothenburgs University Library, CINAHL and Science Direct data- bases. The screening process followed the PRISMA protocol for systematic reviews. By col- lecting this data, issues related to the demarcation of the terms autism spectrum disorder, early intensive intervention, the role of the teacher as well as the importance of coopera- tion between professionals of different specialties involved in the early intervention pro- cess are addressed. After looking into the groundwork and infrastructure of the Swedish support system with the use of Early Intensive Behavioral Intervention and the preschool education system, certain limitations and deficiencies were noticed in the areas of inter-organizational collaborations, the teachers’ knowledge of Early Intensive Behavioral Inter- vention and allegiance towards it as well as on the role of the paraprofessional in the preschool environment. Thus, the results add to the existing research and enrich the understanding of how an EIBI would successfully work within the Swedish system and provide directions for future systematic improvements.