Χαρακτηριστικά, κίνητρα και καταναλωτικές επιλογές των Ελλήνων τουριστών που ανήκουν στη γενιά των Millennials
Characteristics, motivations and consumer choices of Greek tourists belonging to the Millennials generation
Keywords
Millennials ; Κίνητρα ; Χαρακτηριστικά ; Καταναλωτικές τουριστικές επιλογές ; Αντίληψη της ασφάλειας ; Social media ; Διαδικτυακές κριτικέςAbstract
Ιστορικά, έχει φανεί ότι η διαμόρφωση των κοινωνιών επηρεάζεται από τις νέες γενιές
οι οποίες φέρνουν μαζί τους νέες ιδέες και νέες συμπεριφορές. Η γενιά που
αναφέρεται από αρκετούς μελετητές ως η γενιά που έχει επιφέρει και αναμένεται να
επιφέρει επιπλέον αλλαγές στην τουριστική αγορά, είναι η γενιά των Millennials. Αυτή
η νέα γενιά ταξιδιωτών αποτελεί αυτή τη στιγμή τη μεγαλύτερη τουριστική ομάδα που
καλείται να εξυπηρετήσει η παγκόσμια τουριστική βιομηχανία. Δεν είναι τυχαίο
άλλωστε που η προσοχή αρκετών μελετητών και επαγγελματιών στο τομέα του
τουρισμού είναι προσανατολισμένη σε αυτή την ηλικιακή κοόρτη. Αν και οι Millennials
ανά τον κόσμο εμφανίζουν κοινά χαρακτηριστικά εντούτοις σημειώνονται ορισμένες
σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των διαφόρων χωρών. Επομένως, ο σκοπός της
παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει το προφίλ των Ελλήνων Millennials τουριστών
μέσω του προσδιορισμού των χαρακτηριστικών των ταξιδιών τους, των ταξιδιωτικών
κινήτρων, της επίδρασης της ασφάλειας στη λήψη απόφασης ταξιδιού και των
καταναλωτικών τους επιλογών. Για την επίτευξη του σκοπού της έρευνας
πραγματοποιήθηκε πρωτογενή ποσοτική έρευνα με τη συμμετοχή 715 ατόμων οι
οποίοι κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα δομημένο ερωτηματολόγιο. Από τα
αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι οι Έλληνες της Γενιάς Υ προτιμούν την
αυτόνομη οργάνωση ταξιδιών και ταξιδεύουν για να ξεφύγουν από τη ρουτίνα και να
γνωρίσουν νέες εμπειρίες, κουλτούρες και άτομα με διαφορετικό τρόπο σκέψης. Για τη
διαμονή τους προτιμούν τα ξενοδοχειακά καταλύματα. Κατά το σχεδιασμό του
ταξιδιού τους λαμβάνουν υπόψη κυρίως τη γνώμη του κοινωνικού περίγυρού ή των
διαδικτυακών κριτικών. Παράλληλα η ασφάλεια των ταξιδιών είναι σημαντική για
αυτούς. Τα ευρήματα έχουν ιδιαίτερο επιστημονικό ενδιαφέρον και μπορούν να
αποτελέσουν χρήσιμο εργαλείο για τις τουριστικές επιχειρήσεις και οργανισμούς.
Abstract
Historically, it has been shown that the formation of societies is influenced by new
generations who bring with them new ideas and new behaviors. The generation referred
to by many scholars as the generation that has brought about and is expected to bring
about further changes in the tourism market is the Millennials generation. This new
generation of travelers is currently the largest tourism team to serve the global tourism
industry. It is not coincidence that the attention of many scholars and professionals in
the field of tourism is focused on this age cohort. Although Millennials around the world
have common characteristics, there are some important differences between different
countries. Therefore, the purpose of this study is to study the profile of Greek Millennial
tourists by identifying their travel characteristics, travel incentives, the impact of
security on travel decision making, and their consumer choices. To achieve the purpose
of the survey, a primary quantitative survey was conducted with the participation of 715
people who were asked to complete a structured questionnaire. The results of the
research showed that the Greeks of Generation Y prefer the autonomous organization
of travels, travel to escape from the routine, and to meet new experiences, cultures, and
people with different ways of thinking. For their stay they prefer hotel accommodation.
When planning their trip, they mainly take into account the opinion of the social
environment or online critics. At the same time, travel safety is important to them. The
findings are of particular scientific interest and can be a useful tool for tourism
businesses and organizations.