Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διερεύνηση των αντιλήψεων των μαθητών της Β Γυμνασίου αναφορικά με την αξονική συμμετρία μέσω της επεξεργασίας ψηφιακού μοντέλου στο προγραμματιστικό περιβάλλον MaLT2

dc.contributor.advisorKynigos, Chronis
dc.contributor.authorΚατσακιώρη, Άρτεμις
dc.date.accessioned2022-03-08T08:10:17Z
dc.date.available2022-03-08T08:10:17Z
dc.date.issued2022-02-24
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1815
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1666
dc.description.abstractΣτο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας πραγματοποιήθηκε έρευνα με στόχο να μελετήσει τις νοηματοδοτήσεις μαθητών, της Β΄ Γυμνασίου, αναφορικά με την αξονική συμμετρία. Συγκεκριμένα, στόχος της έρευνας είναι να συνεισφέρει στο πώς δομούνται και διευρύνονται τα νοήματα των μαθητών για την αξονική συμμετρία, όταν αυτοί διερευνούν τις συμμετρικές κινήσεις των χεριών του ανθρώπινου σώματος ως προς την σπονδυλική του στήλη. Η έρευνα οργανώνεται στα πρότυπα της έρευνας σχεδιασμού. Μετά από εκτενή αναζήτηση βιβλιογραφικών αναφορών, οι οποίες παρουσιάζονται, η ερευνήτρια οργανώνει μια διδακτική παρέμβαση. Για την υποστήριξη της παρέμβασης αναπτύσσει ψηφιακά εργαλεία και δραστηριότητες ως εργαλεία έρευνας. Το ψηφιακό εργαλείο αναπτύσσεται στο MaLT και στηρίζεται στον δυναμικό χειρισμό των αναπαραστάσεων. Οι δραστηριότητες που πλαισιώνουν το ψηφιακό εργαλείο είναι σχεδιασμένες ώστε να επιτρέψουν και να ενισχύσουν την διερεύνηση σχέσεων γωνιών, στο πλαίσιο της συμμετρίας, καθώς παράλληλα να εμπλέξουν τους χρήστες με την υπολογιστική σκέψη, μέσω της διόρθωσης ενσφάλματου μοντέλου, και με το problem posing, μέσω της δημιουργίας ενσφάλματου μοντέλου. Τα αποτελέσματα της έρευνας, φανερώνουν πως ο συνδυασμός των δραστηριοτήτων με το ψηφιακό εργαλείο ενισχύουν την διερεύνηση των μαθητών για τις σχέσεις των γωνιών που δημιουργούν συμμετρία. Επίσης, συμβάλουν στην διεύρυνση των νοημάτων, αναφορικά με την αξονική συμμετρία, εκείνων των μαθητών που είχαν μικρή προγραμματιστική εμπειρία. Για τους μαθητές που είχαν υψηλές δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης φάνηκε πως η δραστηριότητα (η οποία στηρίχθηκε στην δυνατότητα δυναμικού χειρισμού των αναπαραστάσεων) δεν επηρέασε τις αντιλήψεις τους για την αξονική συμμετρία. Οι δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης ενισχύθηκαν κατά την διόρθωση και κατασκευή ενσφάλματου μοντέλου. Οι αντικειμενικοί στόχοι του μαθηματικού Problem Posing, που αφορούν την ανάπτυξης κριτικής σκέψεις δεν επιτεύχθηκαν.el
dc.format.extent61el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνώνel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΑξονική συμμετρίαel
dc.subjectΥπολογιστικοί μικρόκοσμοιel
dc.subjectΣυστήματα δυναμικού χειρισμού των αναπαραστάσεωνel
dc.subjectProblem posingel
dc.titleΔιερεύνηση των αντιλήψεων των μαθητών της Β Γυμνασίου αναφορικά με την αξονική συμμετρία μέσω της επεξεργασίας ψηφιακού μοντέλου στο προγραμματιστικό περιβάλλον MaLT2el
dc.title.alternativeInvestigation of secondary school students’ perceptions regarding reflective symmetry through the manipulation of a digital model in the computational environment MaLT2el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΜπούμπουκα, Μαρία
dc.contributor.committeeGrizioti, Marianthi
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστώνel
dc.contributor.masterΨηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξηel
dc.description.abstracttranslatedIn the context of the present dissertation, a research was carried out, in order to investigate secondary school students’ understanding & meanings regarding reflective symmetry. Specifically, the purpose of the research is to contribute to how students' meanings for reflective symmetry are structured and expanded when they investigate the symmetrical movements of the human body's hands in relation to its spine. The research is organized according to the standards of design-based research. After an extensive search of bibliographic references, which is presented, the researcher organized an intervention. To support the intervention, digital tools and activities have been developed as research tools. The digital tool has been developed in MaLT and relied on the dynamic manipulation of representations. The activities that framed the digital tool have been designed in such way to enable and enhance the exploration of angle relationships, in the context of symmetry, as well as to engage users with computational thinking through debugging and problem posing through bugging. The results of the research show that the combination of activities with the digital tool enhances the exploration of students' regarding angles relationships, in the context of symmetry. It, also, contributed to the expansion of meanings and understanding regarding reflective symmetry of those students who have limited programming experience. For students with high computational thinking skills, it seemed that an activity based on dynamic manipulation of the representations did not affect their perceptions of reflective symmetry. Computational thinking skills were enhanced during the bugging and debugging process. The objectives of Mathematical Problem Posing, which concern the development of critical thinking, were not met.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές