Συγκριτική παρουσίαση δράσεων των δημόσιων βιβλιοθηκών της Ελλάδας και ελληνικών βιβλιοπωλείων/εκδοτικών οίκων προς το παιδικό και εφηβικό κοινό
The comparative presentation of the activities of public libraries and bookstores / publishers to children and adolescents
Keywords
Βιβλιοπωλεία ; Εκδοτικοί οίκοι ; Δημόσιες βιβλιοθήκες ; Εκπαιδευτικά προγράμματα ; Πολιτιστικές δράσεις ; Παιδικό κοινό ; Εφηβικό κοινό ; Public libraries ; Bookstores ; Publishing houses ; Educational programs ; Cultural activities ; Children ; TeenagersAbstract
Το θέμα της πτυχιακής μου εργασίας είναι η συγκριτική παρουσίαση δράσεων προς το
παιδικό και εφηβικό κοινό από τις Δημόσιες Βιβλιοθήκες της Ελλάδας και από τα ελληνικά
βιβλιοπωλεία και εκδοτικούς οίκους.
Η βιβλιοθήκη είναι ένα πνευματικό ίδρυμα με σημαντικό ρόλο στην καλλιέργεια της παιδείας
των ανθρώπων. Με τις υπηρεσίες και τις δράσεις της επιτελεί σπουδαίο έργο για όλες τις
κατηγορίες των πολιτών.
Η Δημόσια βιβλιοθήκη ως κέντρο πληροφόρησης διαθέτει γνώση και πληροφορία στους
χρήστες της με βάση την ισότητα της πρόσβασης σε όλους. Σημαντικός είναι ο ρόλος της για
τα παιδιά και τους εφήβους μέσα από ποικίλα προγράμματα και δημιουργικές δράσεις. Τα
παιδιά εξοικειώνονται με τη βιβλιοθήκη και τη λειτουργία της, έρχονται σε επαφή με τα
βιβλία, καλλιεργούν την κριτική σκέψη, μαθαίνουν να ενεργούν στο περιβάλλον που
βρίσκονται κάθε φορά και να αλληλεπιδρούν με αυτό. Για παράδειγμα, γίνονται δράσεις
σχετικά με τη φιλαναγνωσία, τον ψηφιακό κόσμο, την ιστορία, τις διατροφικές συνήθειες, τις
ανθρώπινες σχέσεις, καθώς επίσης οργανώνονται θεατρικές και μουσικές παραστάσεις.
Τα Βιβλιοπωλεία και οι Εκδοτικοί Οίκοι ως ιδιωτικοί φορείς στοχεύουν επίσης στην
μεταφορά της πληροφορίας προς το κοινό, αλλά με σκοπό το κέρδος. Αυτό γίνεται με
διάφορους τρόπους όπως οι προτάσεις βιβλίων, καθώς και οι ποικίλες εκδηλώσεις, δράσεις
και εργαστήρια γύρω από τα προϊόντα που πωλούν. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά και οι
έφηβοι μπορούν να ανακαλύψουν τη μαγεία των βιβλίων, τη χαρά της γνώσης και μέσα από
δράσεις, όπως επαφή με συγγραφείς, δημιουργική γραφή, λέσχη ανάγνωσης, θεατρικό
εργαστήρι, να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση, φαντασία, να χτίσουν την προσωπικότητα τους
και να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα της καθημερινότητά τους.
Η πτυχιακή εργασία επιδιώκει την σύγκριση των Δημόσιων Βιβλιοθηκών με τα βιβλιοπωλεία
και τους εκδοτικούς οίκους, ως προς τις δράσεις τους σε σχέση με το παιδικό και εφηβικό
κοινό. Μέσα από αυτό προκύπτουν συμπεράσματα για τα κοινά και διαφορετικά
χαρακτηριστικά τους.
Abstract
The subject of my dissertation is the comparative presentation of various actions addressed
to children and adolescents from the Public Libraries of Greece and from the Greek bookstores
and publishing houses.
The library is a cultural and educational institution with an important role in cultivating the
personalities of the people. With its services and actions, it plays a great work for all categories
of citizens.
The Public Library as an information center offers knowledge and information to its users
based on equal access to all. Its role is important for children and adolescents through a variety
of programs and creative activities. Children become familiar with the library and its
operation, come into contact with books, cultivate critical thinking, learn to act in the
environment they are in each time and interact with it. For example, actions are taken on the
love for reading, the digital world, history, eating habits, human relationships, as well as
theatrical and musical performances.
Bookstores and Publishers as private entities that also aim to convey information to the public,
but for profit. This is done in various ways such as book suggestions as well as the various
events, activities and workshops around the products they sell. Children and adolescents in
particular can discover the magic of books, the joy of knowledge and through activities such
as contact with authors, creative writing, reading club, theater workshop, develop self confidence, imagination, they build their personality, to face the problems of their daily lives.
My goal in this thesis is to compare Public Libraries with private entities, namely bookstores
and publishing houses in terms of their actions in relation to children and adolescents and
through this comparison to draw conclusions about their common and different
characteristics.