Το χιούμορ στη σχολική τάξη
Humor in the classroom
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Γεωργακοπούλου, Ευαγγελία
Date
2021-02-14Advisor
MOUSENA, ELENIPanagakos, Ioannis
Keywords
Χιούμορ ; Σχολική τάξη ; Το χιούμορ στη σχολική τάξη ; Χιούμορ και διδασκαλίαAbstract
Η παρούσα εργασία εξετάζει την ελληνική και ξενόγλωσση βιβλιογραφία που αναφέρεται σε θέματα εκπαίδευσης, διδακτικής και ψυχολογίας σχετικά με τη χρήση του χιούμορ στη σχολική διαδικασία. Αφού γίνεται αποσαφήνιση του όρου του χιούμορ και ανάλυση των μορφών του, ακολουθεί αναφορά θεωρητικών προσεγγίσεων από κοινωνιολογική, ψυχαναλυτική και γνωσιακή σκοπιά. Στη συνέχεια, συνδέεται η χρήση του χιούμορ με το γέλιο και διερευνώνται τα όρια του χιούμορ και η διάκρισή του σε θετικό και αρνητικό. Το δεύτερο μέρος της εργασίας εστιάζει στη χρήση του χιούμορ συγκεκριμένα από τον εκπαιδευτικό στη σχολική τάξη. Είναι ευρέως γνωστό ότι η σωστή χρήση του χιούμορ στη διδακτική πράξη δημιουργεί θετικό σχολικό κλίμα και βελτιώνει την επικοινωνία του εκπαιδευτικού με τους μαθητές του. Στην παρούσα εργασία, αναλύονται τα οφέλη της χρήσης του στη διδακτική πράξη αλλά και οι αρνητικές επιπτώσεις που επιφέρει η απρόσκοπτη χρήση του. Παράλληλα, εξετάζεται η επίδρασή του στις επιδόσεις των μαθητών και παρουσιάζονται μέθοδοι της χρήσης του στο σχολικό περιβάλλον.
Abstract
This dissertation examines the Greek and foreign language literature that refers to issues of education, teaching and psychology related to the use of humor in the school process. After clarifying the term of humor and analyzing its forms, a report of theoretical approaches from a sociological, psychoanalytic and cognitive point of view follows. Then, the use of humor is connected with laughter and the limits of humor and its distinction between positive and negative are explored. The second part of the work focuses on the use of humor specifically by the teacher in the classroom. It is widely known that the proper use of humor in teaching practice creates a positive school climate and improves the teacher's communication with the students. In the present work, the benefits of its use in teaching practice and the negative effects of its smooth use are analyzed. At the same time, its effect on students' performance is examined and methods of its use in the school environment are presented.