Show simple item record

Μελέτη της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιών. Ανάπτυξη ενός νέου μοντέλου σχεδιασμού, βασισμένου στη Θεωρία της Βιωματικής Μάθησης και σε θεωρίες απόκτησης κινήτρων.

dc.contributor.advisorΚαρκαλούσος, Πέτρος
dc.contributor.advisorNtalianis, Klimis
dc.contributor.advisorPapageorgiou, Efstathia
dc.contributor.authorΝικολιάς-Μπλέτσας, Γεώργιος
dc.date.accessioned2021-02-15T12:51:28Z
dc.date.available2021-02-15T12:51:28Z
dc.date.issued2021-02-12
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/202
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-53
dc.description.abstractΗ αξιοποίηση των ψηφιακών παιχνιδιών στη μάθηση και τη διδασκαλία, αποτελεί τις τελευταίες δεκαετίες ένα πεδίο με έντονο ερευνητικό ενδιαφέρον. Η μελέτη της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών, ψηφιακών παιχνιδιών αναδεικνύει τα γνωστικά τους οφέλη, αλλά και τις αδυναμίες τους, κατευθύνοντας την έρευνα στα στοιχεία του σχεδιασμού τους και στις μεθόδους αξιολόγησής τους. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας, είναι η μελέτη της επίδρασης αυτών των στοιχείων στη μάθηση και τη διδασκαλία και η προσπάθεια δημιουργίας ενός θεωρητικού υποδείγματος. Με βάση την ανασκόπηση ενός μεγάλου όγκου ερευνητικών δεδομένων, αποκαλύπτεται η καθοριστική σημασία βασικών μηχανισμών των παιχνιδιών, όπως ο προκλήσεις, το σύστημα ανταμοιβών και ανατροφοδότησης και η δομή της αφήγησης. Στη συνέχεια, επιχειρείται η ενσωμάτωση επιμέρους στοιχείων αυτών των μηχανισμών, όπως ο βαθμός δυσκολίας των προκλήσεων, οι λεκτικές ανταμοιβές, η επεξηγηματική ανατροφοδότηση, σε ένα λειτουργικό μοντέλο, βασισμένο στη θεωρία της Βιωματικής Μάθησης και σε θεωρίες απόκτησης κινήτρων, όπως η Θεωρία Ροής. Το μοντέλο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στον σχεδιασμό διάφορων εκπαιδευτικών, ψηφιακών παιχνιδιών, με την προϋπόθεση ότι αποτελεί τη θεωρητική βάση μόνο του συνολικότερου σχεδιασμού ενός παιχνιδιού.el
dc.format.extent69el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectΒιωματική μάθησηel
dc.subjectExperiential learningel
dc.subjectFlow theoryel
dc.subjectΑποτελεσματική μάθηση
dc.subjectΕκπαιδευτικά ψηφιακά παιχνίδια
dc.subjectΘεωρία ροής
dc.subjectΜοντέλο σχεδιασμού παιχνιδιών
dc.subjectLearning effectiveness
dc.subjectEducational digital games
dc.subjectGame design model
dc.titleΜελέτη της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιών. Ανάπτυξη ενός νέου μοντέλου σχεδιασμού, βασισμένου στη Θεωρία της Βιωματικής Μάθησης και σε θεωρίες απόκτησης κινήτρων.el
dc.title.alternativeStudy of the effectiveness of educational digital games. Development of a new design model, based on Theory of Experiential Learning and theories of motivation.el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΚαρκαλούσος, Πέτρος
dc.contributor.committeeNtalianis, Klimis
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedThe utilization of digital games in educational settings has been a field of intense research interest, in recent decades. The study of the effectiveness of educational, digital games highlights their learning benefits, but also their weaknesses, directing research on the elements of game design and on methods of evaluation. The purpose of this dissertation is to examine the influence of these elements on learning and also their implementation on a new theoretical framework. The review of a large body of research data reveals the importance of gameplay features, such as the challenges, the reward and feedback system and the narrative structure. Specific aspects of these features, such as the level of the challenges, the verbal rewards and the explanatory feedback are integrated into a functional model, based on the theory of Experiential Learning and theories of motivation, such as Flow theory. The model can be used in the design of various educational, digital games, provided that it’s only the theoretical framework and not a whole game design.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές