Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η κατάθλιψη, η επαγγελματική εξουθένωση, το άγχος και η οικονομική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής

dc.contributor.advisorΚονταξοπούλου, Διονυσία
dc.contributor.authorΓεωργοπούλου, Βασιλική
dc.date.accessioned2022-03-31T11:57:04Z
dc.date.available2022-03-31T11:57:04Z
dc.date.issued2022-03-31
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2033
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1884
dc.description.abstractΈντονο άγχος που οδηγεί στην επαγγελματική εξουθένωση και στην κατάθλιψη, βιώνουν οι παιδαγωγοί ασκώντας ένα ανθρωπιστικό επάγγελμα. Η ευημερία των παιδαγωγών είναι καίριας σημασίας για την ικανότητα τους να παραμείνουν αποτελεσματικοί. Έχουν πραγματοποιηθεί έρευνες σχετικά με το στρες και την καταθλιπτική συμπτωματολογία που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες εκπαιδευτικοί. Τα ερευνητικά δεδομένα δεν αφορούν τον χώρο της προσχολικής αγωγής (Βρεφονηπιακοί- Παιδικοί σταθμοί). Η παρούσα εργασία έγινε με αφορμή την μελέτη της επαγγελματικής εξουθένωσης (burnout), της συναισθηματικής έντασης (κατάθλιψη) του άγχους και της οικονομικής ικανοποίησης που βιώνουν οι παιδαγωγοί προσχολικής. Τα ερωτήματα που ερευνήθηκαν αφορούσαν την επίδραση της ηλικίας στην συναισθηματική ένταση και την επαγγελματική εξουθένωση, την σχέση ανάμεσα στην συναισθηματική ένταση, στην επαγγελματική εξουθένωση, στο άγχος και στην οικονομική ικανοποίηση. Η έρευνα για την ανάπτυξη της εργασίας αυτής έγινε με την χρήση ερωτηματολόγιων ηλεκτρονικής μορφής, με κλειστές ερωτήσεις , ανώνυμη συμμέτοχη σε εκπαιδευτικούς από όλη την Ελλάδα. Για την επαγγελματική εξουθένωση έγινε χρήση ερωτηματολόγιου από την κλίμακα Συνδρόμου Επαγγελματικής Εξουθένωσης Εκπαιδευτικών (Maslach Burnout Inventory). Επίσης, για την κατάθλιψη εγίνε χρήση ερωτηματολογίου για την κατάθλιψη Beck Depression Inventory (BDI). Τέλος, για το άγχος και την οικονομική ικανοποίηση έγινε χρήση του ερωτηματολογίου Spielberger StateTrait Anxiety Scale (STAI). Συμπληρώθηκε από 170 εκπαιδευτικούς, κυρίως ενεργούς, που εργάζονται στον χώρο της Προσχολικής Αγωγής. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η επαγγελματική εξουθένωση επηρεάζεται άμεσα από την συναισθηματική ένταση, το άγχος και την οικονομική ικανοποίηση που βιώνει ο κάθε εκπαιδευτικός. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικοι ηλικίας άνω των 40 ετών επηρεάζονται από το άγχος, συγκριτικα με τις μικρότερες ηλικίες που η επήρεια του άγχους δεν επιβεβαιώνεται μέσα από αυτή την έρευνα. Τέλος τα αποτελέσματα της έρευνας η οικονομική ικανοποίηση φαίνεται πως επηρεάζει το άγχος που βιώνουν οιεκπαιδευτικοί. Συμφωνα με τους Smith και Burkε το υψηλότερο επίπεδο εργασιακού άγχους οφείλεται στην έλλειψη ανοιών και κοινωνικής αναγνώρισης.el
dc.format.extent64el
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΕπαγγελματική εξουθένωσηel
dc.subjectΚατάθλιψηel
dc.subjectΆγχοςel
dc.subjectΠαιδαγωγοίel
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.titleΗ κατάθλιψη, η επαγγελματική εξουθένωση, το άγχος και η οικονομική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγήςel
dc.title.alternativeThe burnout, depression, anxiety and financial satisfaction that preschool educators experienceel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΠαπαηλιού, Χριστίνα
dc.contributor.committeeΝαυρίδη, Ευανθία
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.description.abstracttranslatedTeachers, exercising a predominantly humanitarian profession, are subject to conditions of intense stress and often lead to burnout. The well-being of teachers is important for their ability to remain effective. Research has been conducted on the stress and depression that Greek teachers face. The research data do not concern the field of pre-school education (Nursery-Kindergartens). The current dissertation carried out based on the study of burn out, depression, anxiety and financial satisfaction that preschool educators experience. The questions concerned the age effect, the emotional condition, working exhaustion, stress and financial satisfaction. For the survey for this assignment we used e-questionnaires that involved closed questions with anonymous participation from educators all over the Greece. To complete working exhaustion, question nary from Maslach Burnout Inventory was used; while for the depression we preferred question nary BDI with self references towards depression. Finally for both anxiety and financial satisfaction we used STAI question nary. The above questionnaires were complete by 170 teachers, mostly active ones, from preschool education level. The results revealed that working exhaustion is directly affected by depression, stress and financial satisfaction. Teachers above 40 years old are mainly influenced by stress, while the research doesn't confirm that stress affect for those under 40. Last but not least, according to the results financial satisfaction seems to affect the stress teacher’s experience.According to Smith and Burke (1992) the highest level of working stress is caused due to lack of payment and social recognition.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

  • Πτυχιακές εργασίες
    Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές