Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η αιώνια διαμάχη - Η σχέση μεταξύ της Φωτογραφίας και της Ζωγραφικής

dc.contributor.advisorΤζίμας, Δημήτριος
dc.contributor.authorΛυμπεροπούλου, Ηλιάνα
dc.date.accessioned2022-04-07T09:14:43Z
dc.date.available2022-04-07T09:14:43Z
dc.date.issued2022-03-01
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2075
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1926
dc.description.abstractΗ φωτογραφία και η ζωγραφική, εκ πρώτης όψεως, παρουσιάζουν τόσες διαφορές όσες και ομοιότητες. Ωστόσο, πολλοί μελετητές των δύο τεχνών θεωρούν ότι δεν υφίσταται σύγκριση. Η ιστορία της φωτογραφίας, απ’ τη μια, μέσα από τα κινήματά της (Group f/64, Bauhaus, Νέα Αντικειμενικότητα κ.α.), μας φανερώνει ότι υπήρξε μια προσπάθεια να διαφοροποιηθεί από τη ζωγραφική αλλά και η ζωγραφική, απ’ την άλλη, μέσα από τα δικά της κινήματα, έδειξε ότι παράγει κάτι διαφορετικό από την «μηχανική αποτύπωση» της πραγματικότητας. Έτσι, αυτή η αλληλεπίδραση βοήθησε και τις δύο τέχνες να αναπτυχθούν και να αναθεωρήσουν παλιές αξίες τους. Η φωτογραφία άλλαξε τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την οπτική υπόσταση των πραγμάτων. Από την άλλη μεριά, η ζωγραφική χωρίς να έχει πια το βάρος απόδειξης της «αλήθειας» και της «πραγματικότητας», οδηγήθηκε στην εξερεύνηση αφηρημένων απεικονίσεων (Κυβισμός, Φουτουρισμός κ.α.). Επίσης, σήμερα δεν είναι λίγοι οι ζωγράφοι, οι οποίοι αν και είναι υπέρμαχοι της τέχνης τους, χρησιμοποιούν το φωτογραφικό μέσο είτε για να εμπνευστούν είτε για να φωτογραφίσουν τη σκηνή που σκοπεύουν να ζωγραφίσουν. Αλλά και η φωτογραφική εικόνα, σε λιγότερο από δύο αιώνες, εισχώρησε παντού στην τέχνη (χαρακτηριστικό είναι ότι συχνά χρησιμοποιείται η μικτή τεχνική που έχει στοιχεία και από τις δύο τέχνες) καθώς και στην καθημερινότητά μας, αποτελώντας έναν νέο τρόπο οπτικής επικοινωνίας. Έτσι, με την εφεύρεση της φωτογραφίας, η ζωγραφική όχι μόνο δεν πέθανε, όπως υποστήριζε ο ζωγράφος Paul Delaroche, αλλά η αλληλεπίδραση των δύο αναδιαμόρφωσε συνολικά τις απόψεις για την αναπαραστατικότητα της σύγχρονης τέχνης.el
dc.format.extent109el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΦωτογραφίαel
dc.subjectΖωγραφικήel
dc.subjectΙστορία Τέχνηςel
dc.subjectΜοντερνισμόςel
dc.subjectΜεταμοντερνισμόςel
dc.subjectΚινήματαel
dc.titleΗ αιώνια διαμάχη - Η σχέση μεταξύ της Φωτογραφίας και της Ζωγραφικήςel
dc.title.alternativeThe eternal conflict - The relationship between Photography and Paintingel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΒαξεβανέρη, Όλγα
dc.contributor.committeeΚοντογεώργης, Αριστείδης
dc.contributor.facultyΣχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμούel
dc.contributor.departmentΤμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνώνel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές