Βιώσιμη ανάπτυξη για έναν πλανήτη φιλικό στα παιδιά
Sustanable development for a planet friendly to children
Keywords
Βιώσιμη ανάπτυξη ; Sustainable development ; Προστασία περιβάλλοντος ; Περιβαλλοντική εκπαίδευση ; Προσχολική εκπαίδευσηAbstract
Στην παρούσα εργασία βασικό θέμα είναι η βιώσιμη ανάπτυξη , οι στόχοι και οι σκοποί της, έτσι όπως έχουν διατυπωθεί και διαμορφωθεί από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών. Είναι βέβαια ένα φιλόδοξο και μεγαλόπνοο σχέδιο σε μια προσπάθεια των κατοίκων της γης να βοηθήσουν στον περιορισμό και την κατασπατάληση των φυσικών πόρων ούτως ώστε να κληροδοτηθεί ένας πλανήτης καθαρός , φιλικός και προσφέροντας τα φυσικά του πλούτη στις επόμενες γενιές. Η επίτευξη του στόχου αυτού έχει ως βασική προϋπόθεση την σύμπραξη όλων και η προσπάθεια θα ξεκινήσει μέσα από την απόκτηση γνώσης και ευαισθητοποίησης που θα ξεκινά από τις μικρότερες ηλικιακά ομάδες. Η εργασία αυτή στο πρώτο κεφάλαιο εξετάζει την έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης, πως προέκυψε ο όρος και ποια στάδια προηγήθηκαν μέσα στο πλαίσιο της προστασίας του περιβάλλοντος. Στο επόμενο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στον εκπαιδευτικό χώρο του Νηπιαγωγείου και μέσα από το νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας της Προσχολικής εκπαίδευσης , εξετάζονται οι στόχοι της, οι τρόποι της διαδικασίας μάθησης, η προσπάθεια για ευαισθητοποίηση σε θέματα περιβάλλοντος. Τέλος αναφέρονται τα αποτελέσματα που θα προκύψουν από αυτήν τη διαδικασία στην προσπάθεια επιτυχίας των δεκαεπτά βιώσιμων στόχων που έχουν τεθεί από τον ΟΗΕ μέχρι το 2030.
Abstract
The main topic in this paper is sustainable development, its goals and objectives, as formulated and formulated by the United Nations. It is, of course, an ambitious and ambitious plan in an effort of the inhabitants of the earth to help limit and squander natural resources so as to bequeath a clean, friendly planet and offering its natural riches to future generations. The achievement of this goal is a basic prerequisite for the cooperation of all and the effort will start through the acquisition of knowledge and awareness that will start from the younger age groups. This work in the first chapter examines the concept of sustainable development, how the term came about and what stages preceded it in the context of environmental protection. In the next chapter, reference is made to the educational area of the Kindergarten and through the legislative framework of operation of Pre-primary Education, the objectives of the ways of the learning process, the effort to raise awareness on environmental issues. Finally, the results that will result from this process in the effort to achieve the seventeen sustainable goals set by the UN by 2030 are mentioned.