Η στρατηγική προσέγγιση του ψηφιακού μετασχηματισμού της δημόσιας διοίκησης στην COVID-19 εποχή. Η περίπτωση του Υπουργείου Τουρισμού
The strategic approach of digital transformation in public administration in the COVID-19 era. Case study in the Hellenic Ministry of Tourism
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Βερύκιος, Μιχαήλ
Date
2022-04-14Advisor
Αλεξόπουλος, ΑνδρέαςKeywords
Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Covid-19 ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Δημόσια διοίκηση ; Τουριστικός τομέας ; Digital transformation ; Public administration ; Strategic planning ; Tourism sectorAbstract
Η πανδημία του κορωνοϊού επηρέασε όλο το φάσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας με τον τουριστικό τομέα να βιώνει μια άνευ προηγουμένου οικονομική κρίση λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν παγκοσμίως για τον έλεγχο της διασποράς του ιού. Η
ανάγκη για εξεύρεση άμεσων λύσεων λόγω της νέας πραγματικότητας που διαμορφώθηκε, ανάγκασε τις κυβερνήσεις να κινηθούν με πρωτοφανή ταχύτητα και να αλλάξουν τον τρόπο λειτουργίας τους ενσωματώνοντας νέες ψηφιακές τεχνολογίες και εντάσσοντας στη στρατηγική τους σχέδια ψηφιακού μετασχηματισμού με το βλέμμα στο μέλλον. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση του βαθμού επιτάχυνσης του ψηφιακού μετασχηματισμού της δημόσιας διοίκησης στην εποχή της πανδημίας του κορωνοϊού, μελετώντας τη στρατηγική προσέγγιση του Υπουργείου Τουρισμού. Σε αυτό το πλαίσιο διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα σε δείγμα του προσωπικού και της διοίκησης του Υπουργείου Τουρισμού μέσω δομημένου ερωτηματολογίου. Τα ευρήματα που προέκυψαν επιβεβαιώνουν την επιτάχυνση της διαδικασίας του ψηφιακού μετασχηματισμού του φορέα λόγω της πανδημίας, καθώς δημιουργήθηκαν νέες ψηφιακές πλατφόρμες για τους πολίτες και τις τουριστικές επιχειρήσεις και δρομολογήθηκαν νέα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού. Ωστόσο, η αναβάθμιση αυτή δεν προήλθε ως αποτέλεσμα σχεδιασμού από τον ίδιο τον φορέα στην εκπαίδευση ψηφιακών δεξιοτήτων του προσωπικού του. Παρά τις όποιες θετικές εξελίξεις καταδεικνύεται, ότι η διαδικασία μετάβασης του δημόσιου τομέα στον ψηφιακό μετασχηματισμό έχει ακόμη πολλά στάδια να διανύσει.
Abstract
The coronavirus pandemic has affected the entire spectrum of human activity with the tourism sector experiencing an unprecedented economic crisis due to the restrictions imposed worldwide to control the spread of the virus. Τhe need for immediate solutions due to the new reality that has been formed, forced governments to move extremely quickly and changed the way they operate by incorporating new digital technologies and integrating plans of digital transformation into their strategy with an eye to the future. The purpose of this research is to examine the acceleration degree of digital transformation in the public administration during the COVID-19 period, through the strategic approach of the Hellenic Ministry of Tourism. In this context, a quantitative survey was conducted on a sample of the personnel and administration of the Hellenic Ministry of Tourism through a structured questionnaire. The findings that emerged confirm the acceleration of the digital transformation process of the organization due to the pandemic, as new digital platforms for citizens and tourism enterprises were created and new digital transformation projects were launched. However, this upgrade did not come because of the organization’s planning to train its personnel with digital skills. Despite any positive developments, it is showed that the process of transition of the public sector to digital transformation has still many stages to go through.