Εφαρμογή για κινητές συσκευές για την εκπαίδευση θεμάτων πληροφορικής στη Γ’ Λυκείου
Application for mobile devices for the education of IT subjects in the 3rd Lyceum
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Ταπεινοπούλου, Αικατερίνη
Ημερομηνία
2022-02-24Επιβλέπων
Σγουροπούλου, ΚλειώTroussas, Christos
Λέξεις-κλειδιά
Ψηφιακή τεχνολογία ; Ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό ; Πληροφορική Γ’ Λυκείου ; Ηλεκτρονική μάθησηΠερίληψη
Η νέα γενιά εφήβων μαθητών, τα τελευταία χρόνια, δείχνει πως χρησιμοποιεί τους
υπολογιστές, τα κινητά και το διαδίκτυο με ταχύτατους ρυθμούς. Οι νέες τεχνολογίες καθώς
και η εκπαιδευτική πληροφορική έχουν επηρεάσει σημαντικά τη διδασκαλία. Μία από τις
βαθύτερες αμφίδρομες σχέσεις που γνωρίζει ο άνθρωπος στη διάρκεια της ζωής του είναι
η σχέση και το μοντέλο μαθητής - δάσκαλος. Πλέον υπάρχουν πάρα πολλά ψηφιακά
εργαλεία και ψηφιακά παιχνίδια, όπου καθιστούν τη διδασκαλία πιο σύγχρονη και
ενδιαφέρουσα και τη διευκολύνουν με τη χρήση τους. Ένα από τα εργαλεία αυτά είναι και το
App Inventor.
Η παρούσα διπλωματική εργασία περιγράφει μία εφαρμογή στο MIT App Inventor που
μπορεί να βοηθήσει και να ενισχύσει μαθητές της Γ τάξης Γενικού Λυκείου κατεύθυνσης
«Οικονομίας και πληροφορικής» σε ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο, «Συντακτικά και Λογικά
λάθη». Τα λάθη, οι παρανοήσεις και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και πώς
μία διαδραστική εφαρμογή μικρής διάρκειας λόγω της ηλικίας και του σκοπού της, μπορεί
να δώσει μία ψυχολογική υποστήριξη, ενθάρρυνση, αλλά και ανάλυση και κατανόηση
σημαντικών και κομβικών εννοιών.
Περίληψη
The new generation of adolescent students, in recent years, shows that they use computers,
mobile phones and the internet at a very fast pace. New technologies as well as educational
informatics have significantly influenced teaching. One of the deepest two-way relationships
that man knows during his life is the student-teacher relationship and model. There are now
many digital tools and digital games, where they make teaching more modern and
interesting and make it easier to use. One of these tools is the App Inventor.
This dissertation describes an application in the MIT App Inventor that can help and support
third grade students of "Economics and Informatics" in a very important chapter, "Syntactic
and Logical Errors". The mistakes, misunderstandings and difficulties faced by students and
how an interactive application of short duration due to its age and purpose, can provide a
psychological support, encouragement, but also analysis and understanding of important
and key concepts.