Μέτρηση ευεξίας των πολιτών & οι ανάγκες στις υπηρεσίες υγείας
Measuring citizens' well-being & the needs for health services
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Χριστοδούλου, Ταξιαρχούλα
Date
2022-05-12Advisor
Πιερράκος, ΓεώργιοςKeywords
Ευεξία ; Μέτρηση ευεξίας ; Ποιότητα ζωής ; Εφαρμογές υγείας ; Ψυχική υγεία ; Τεχνολογία στην υγεία ; mHealth ; E-Health ; Wellness appsAbstract
Η Ευεξία απαρτίζεται από εὖ + ἔχω και ορίζεται ως η καλή ψυχοσωματική υγεία για το εὖ ζῆν. Είναι ως επί το πλείστον προσωπική επιλογή των πραγμάτων και λήψης αποφάσεων για να ικανοποιούνται περισσότερο οι βαθύτερες ανάγκες του ανθρώπου
που συμπληρώνονται κυρίως από τις ψυχικές, σωματικές, κοινωνικές, περιβαλλοντικές, οικονομικές και εργασιακές.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία θα δοθεί έμφαση στην αξιολόγηση της ευεξίας εις βάθους και αντίστοιχα στα μέτρα της για να βρεθεί η χρυσή τομή σχετικά με το τι βοηθάει τους ανθρώπους να την αποκτήσουν και να την κρατήσουν, παραμένοντας
στον σωστό τρόπο ζωής και σκέψης. Όλα δείχνουν να ξεκινούν από τον τρόπο σκέψης και της καλύτερης λήψης απόφασης για την βελτίωση της φροντίδας του εαυτού τους. Πρέπει να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον ιδανικό για να αφυπνίσει την ευεξία χωρίς να
επηρεάζεται από τις οικονομικές κρίσεις, τα σκαμπανεβάσματα της υγείας, τον μερικές φορές τοξικό περίγυρο. Το υγειονομικό προσωπικό πρέπει να εκπαιδευτεί κατάλληλα για την ελαχιστοποίηση της ανάπτυξης των στιγματιστικών πεποιθήσεων.
Στιγματίζονται ευκολότερα οι άνθρωποι με ψυχικές ασθένειες και είναι περισσότερο επιρρεπείς στο να επηρεαστούν αρνητικά δίχως να υπάρχει ισορροπία στην ευεξία και αντικειμενικότητα στον τρόπο αντιμετώπισης των πραγμάτων. Υπήρξαν ζητήματα
αξιολόγησης που περιλαμβάνουν την ψυχομετρική αξιολόγηση, την ανασκόπηση ψυχομετρικών εργαλείων της ποιότητας ζωής, εργαλεία για τη σχιζοφρένεια και για τις συναισθηματικές και αγχώδεις διαταραχές. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας υποστηρίζει ότι « Οι πρωτοβάθμιες Υπηρεσίες Γενικής Υγείας είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της κοινοτικής ψυχιατρικής» (WHO, 1983). Πρέπει να ενισχυθεί η Πρωτοβάθμια Γενική Υγεία μέσω των συμβουλευτικών και διασυνδετικών σχέσεων όπως και εκπαιδευτικών, ερευνητικών με στόχο την πρόληψη των περιπτώσεων, την διαχείριση της ψυχικής υγείας, την αποτελεσματικότητα και στο
επίπεδο της Δευτερογενούς Πρόληψης και την παραπομπή περιστατικών εξειδικευμένων νοσηλειών. Στις νοσοκομειακές μονάδες είναι αναγκαίο να μετρηθούν σημαντικά κομμάτια που, αν είναι επιτυχημένα, ενώνουν και ενισχύουν την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος, όχι μόνο προς τον πελάτη-ασθενή αλλά και ως προς τον εργαζόμενο-διοικητικό-υγειονομικό. Αρχικά μπορούν να μετρηθούν η δομή, οι υποδομές σχετικά με την υγιεινή και την καθαριότητα, η προσβασιμότητα και ο χρόνος αναμονής. Ο επαγγελματίας υγείας οφείλει να αποπνέει εχεμύθεια και εμπιστοσύνη, σεβασμό και αξιοπρέπεια απέναντι στον πελάτη, συμπεριλαμβανομένου την επαγγελματική του κατάρτιση και τις γνώσεις του. Κατόπιν η ορθή πληροφόρηση και η επικοινωνία με τον ασθενή και με τους εργαζομένους, κατά πόσο ο ασθενής εκφέρει γνώμη για τον τρόπο παροχής της φροντίδας του και αν το προσωπικό είναι επαρκή σε αντιστοιχία με τις ανάγκες και τον αριθμό ασθενών, έχουν σημαντικό ρόλο για την βάση μιας υγειούς νοσοκομειακής μονάδας. Με συνεχείς μελέτες θα βρεθούν αποτελεσματικοί τρόποι για την χρησιμοποίηση των
κατανεμημένων ερευνητικών πόρων που θα εφαρμοστούν σε τομείς της ιατρικής εξέτασης, όπως είναι η τηλε-διερμηνεία (tele-interpretation) και η τηλε-διαβούλευση (tele-consultation). Οι τηλεδιαλέξεις και οι τηλεδιασκέψεις θα βοηθήσουν ως προς την
7 εκπαίδευση και την εξοικονόμηση χρόνου και πόρων. Επίσης η βιντεοδιάσκεψη (video-conference) και η διάγνωση θεωρούνται ως ένα αποτελεσματικό μοντέλο για έρευνα και ανοίγουν ένα νέο τομέα υγειονομικής περίθαλψης που θα περιέχουν
χρήσιμες ιατρικές πληροφορίες και σε συνδυασμό με διάφορους ιατρικούς τομείς. Η ανάπτυξη του mHealth αντιμετωπίζει προκλήσεις από ρυθμιστικές πολιτικές, εθνικές οικονομίες και προσωπική ιδιοτικότητα. Είναι ένας πολλά υποσχόμενος πόρος για να βοηθήσει τους ανθρώπους να διατηρήσουν καλύτερη υγεία, μειώνοντας τον ανθρώπινο πόρο, ελέγχοντας παράλληλα τις δαπάνες της υγειονομικής περίθαλψης. Ουσιαστικά υπάρχει σε μεγάλο ποσοστό έλεγχος της υγείας των πολιτών μέσω των εφαρμογών και της τεχνολογίας.
Abstract
Wellness consists of εὖ + ἔχω and is defined as the good psychosomatic health for the living. It is mostly a personal choice of things and decision-making to further satisfy the deeper needs of man that are complemented mainly by mental, physical, social,
environmental, economic and employment. In this diploma thesis, emphasis will be placed on the evaluation of wellness in depth
and correspondingly on its measures in order to find the right balance on what helps people to acquire and keep it, while remaining in the right way of life and thinking. It all seems to start with thinking and making a better decision to improve self-care. An
ideal environment must be created to awaken well-being without being affected by economic crises, the ups and downs of health, the sometimes-toxic environment. Health personnel must be properly trained to minimize the development of stigmatizing
beliefs. People with mental illnesses are more easily stigmatized and are more prone to being negatively affected without there being a balance in well-being and objectivity in the way things are handled. There have been evaluation issues that include
psychometric evaluation, a review of psychometric tools of quality of life, tools for schizophrenia, and for emotional and anxiety disorders. The World Health Organization argues that "Primary General Health Services are the cornerstone of community psychiatry" (WHO, 1983). Primary General Health should be strengthened through counseling and interconnecting relationships as well as educational, research aimed at case prevention, mental health management, effectiveness and at the level of Secondary Prevention and the referral of cases of specialized hospitalizations. In hospital units it is necessary to measure important
pieces that, if successful, unite and enhance the proper functioning of the system, not only to the client-patient but also to the employee-administrative-health worker. Initially, the structure, infrastructure related to hygiene and cleanliness, accessibility
and waiting time can be measured. The healthcare professional must exude confidentiality and trust, respect and dignity towards the client, including his professional training and knowledge. Then the proper information and communication with the patient and with the employees, whether the patient expresses an opinion on how to provide his care and whether the staff is sufficient in accordance with the needs and the number of patients, have an important role for the basis of a healthy hospital unit. Continuous studies will find effective ways to use distributed research resources to be applied in areas of medical examination, such as tele-interpretation and teleconsultation. Videoconferences and teleconferences will help in terms of education and savings in time and resources. Videoconferencing (video- conference) and diagnosis are seen as an effective model for research and are opening up a new healthcare sector containing useful medical information and in conjunction with various medical fields. The development of mHealth faces challenges from regulatory policies, national economies and personal self-interest. It is a promising resource to
help people maintain better health by reducing human resources, while controlling healthcare costs. In fact, there is a large proportion of control over citizens' health through applications and technology.