Η επίδραση της διαδικασίας της μάθησης στη γήρανση του νευρικού συστήματος
The effect of the learning process on the aging of the nervous system
Keywords
Γήρανση ; Μάθηση ; Αναστολή γήρανσης ; Εφαρμογές - ΠαραδείγματαAbstract
Η διπλωματική εργασία μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση, έχει ως σκοπό τη μελέτη της επίδρασης της διαδικασίας της μάθησης στη γήρανση του νευρικού συστήματος. Χωρίζεται σε έξι μέρη:
Στο πρώτο μέρος, γίνεται η προσπάθεια να οριστεί και να κατηγοριοποιηθεί η γήρανση. Αναλύονται οι παράγοντες στους οποίους οφείλεται αυτή η αναπόφευκτη κατάσταση μέσα από τις έξι θεωρίες της γήρανσης. Επιπλέων γίνεται λόγος, για τους μηχανισμούς της γήρανσης, αλλά και τις αλλαγές στο ανθρώπινο οργανισμό που προκαλεί η όλη διαδικασία.
Στο δεύτερο μέρος, διερευνάτε η νευροβιολογία του γήρατος μαζί με τις φυσιολογικές και της βιοχημικές αλλαγές που παρατηρούνται στο νευρικό σύστημα.
Στο τρίτο μέρος, εξετάζονται οι θεωρίες της μάθησης από τη σκοπιά της συμπεριφοριστικής, της γνωστικής και της κοινωνικοπολιτισμικής προσέγγισης. Επίσης, αναλύονται οι θεωρίες της μνήμης, αλλά και οι τύποι της.
Στο τέταρτο μέρος, παρουσιάζεται αναλυτικά η νευροφυσιολογία της μάθησης και της μνήμης.
Το πέμπτο μέρος αναφέρεται στην αναστολή της γήρανσης μέσω της μάθησης.
Στο έκτο μέρος, προτείνονται οι καθημερινές ασκήσεις για την ενεργοποίηση κυρίως το δεξιού ημισφαίριου του εγκεφάλου για αύξηση της μνήμης, της αντίληψης και της συγκέντρωσης. Επιπλέων, προτείνονται λογισμικά για την ενεργοποίηση των γνωστικών λειτουργιών του εγκεφάλου. Επίσης, γίνεται αναφορά στη τεχνητή νοημοσύνη και τη γήρανση του εγκεφάλου.
Τέλος, αναλύεται η σημαντικότητα της επίδρασης της μάθησης στη διαδικασία της γήρανσης.
Abstract
The dissertation through the literature review, aims to study the effect of the learning process on the aging of the nervous system. It is divided into six parts:
In the first part, an attempt is made to define and categorize aging. The factors to which this inevitable condition is due are analyzed through the six theories of aging. In addition, there is talk about the mechanisms of aging, but also the changes in the human body caused by the whole process.
In the second part, you study the neurobiology of aging along with the physiological and biochemical changes observed in the nervous system.
In the third part, theories of learning are examined from the point of view of the behavioral, cognitive and sociocultural approach. Also, the theories of memory are analyzed, as well as its types.
In the fourth part, the neurophysiology of learning and memory is presented in detail.
The fifth part refers to the inhibition of aging through learning.
In the sixth part, daily exercises are suggested to activate mainly the right hemisphere of the brain to increase memory, perception and concentration. In addition, software is suggested to activate the cognitive functions of the brain. Reference is also made to artificial intelligence and brain aging.
Finally, the importance of the effect of learning on the aging process is analyzed.