Πληροφοριακό σύστημα "Μητρώο Πολιτών" και ψηφιακός μετασχηματισμός
Civil registration system "Citizens' Registry" and digital transformation
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Τσολακίδου, Αναστασία
Date
2022-06-15Advisor
Τζέμος, ΒασίλειοςKeywords
Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Mητρώο Πολιτών ; Προσωπικά δεδομένα ; Πανδημία ; Δημόσια διοίκησηAbstract
Η εμφάνιση της πανδημίας Covid-19 επέσπευσε τις διαδικασίες καθολικής συμμετοχής στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας μας. Ήδη εδώ και πολλά χρόνια εξελίσσεται συνεχόμενα το πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού, καθώς όλο και περισσότεροι φορείς του ελληνικού δημοσίου έχουν ψηφιοποιήσει πλήρως τις υπηρεσίες τους. Κατά την έξαρση όμως του υγειονομικού προβλήματος εκδηλώθηκε άμεση ανταπόκριση στην πλήρη υιοθέτηση και εφαρμογή των ήδη υπαρχόντων τεχνολογιών, αλλά και εξοικείωση με νέες καινοτομίες για την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος. Στον ψηφιακό αυτό μετασχηματισμό καλούνται να συμμετέχουν οι εργαζόμενοι στη δημόσια διοίκηση, στις επιχειρήσεις και οι απλοί πολίτες. Η πρωτοφανής ανατροπή της καθημερινότητας έδωσε ώθηση σε όλους τους εμπλεκόμενους να προσαρμοστούν στο νέο τρόπο συνδιαλλαγής, και αυτό συνέβη με μεγάλο ποσοστό επιτυχίας. Το πληροφοριακό σύστημα «ΜΗΤΡΩΟ ΠΟΛΙΤΩΝ» αποτέλεσε σημαντικό πυλώνα της εξέλιξης αυτής, καθώς διασυνδέεται με πολλά πληροφοριακά συστήματα άλλων φορέων και αρχών, όπως είναι τα προξενεία, τα τμήματα ασφαλείας, ο φορέας κοινωνικής ασφάλισης, η εφορία, τα ΚΕΠ, η Ενιαία Ψηφιακή Πύλη Δημόσιας Διοίκησης. Οι νέες ρυθμίσεις λαμβάνουν υπόψη και τα προβλεπόμενα για τα προσωπικά δεδομένα, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μέσω ερωτηματολογίου γίνεται απόπειρα διερεύνησης των πλεονεκτημάτων και πιθανών δυσχερειών κατά την εφαρμογή του ψηφιακού μετασχηματισμού στο δημόσιο τομέα, εξετάζοντας παραμέτρους που αφορούν στο Πληροφοριακό Σύστημα «Μητρώο Πολιτών».
Abstract
The rage of the pandemic Covid-19 forced the wide participation of all involved parties to the digital transformation of our country. In the past years there has been a continuous development in the field of digital transformation, and most authorities of the public sector have already fully digitalized their services. However, with the outburst of the pandemic, there has been an immediate a reaction by the public sector, which has adopted fully to the new conditions, implementing successfully new technologies to defend the public interest. Not only the employees of the public sector, but also those working in the private companies and all citizens took part in this massive digital transformation. This unprecedented change in everyday life pushed all parties involved to successfully adjust to the new means of digital interoperability. The civil registration system “Citizens’ Registry” has been a crucial factor to this technological development, duo to its interaction with many systems of other authorities of the public sector, such as the consulates, police service, social security, tax services, citizen mediation services, the common digital gateway of the public sector. The new legislative actions take into consideration all matters concerning all data protection regulations, according to the guidelines of the European Union. Through the questionnaire sent, there is an attempt to approach the many advantages and possible obstacles in the process of the rapid implementation of digital transformation, taking into account the side views concerning the civil registration system “Citizens’ Registry”.