Διαχείριση αλλαγών έργων υλοποίησης πληροφοριακών συστημάτων στο δημόσιο – Μελέτη περίπτωσης στο πληροφοριακό σύστημα τελωνείων της Α.Α.Δ.Ε.
Change management in information systems development projects of public sector – Case study of the customs information system in I.A.P.R
Keywords
Πληροφοριακά συστήματα ; Αιτήματα αλλαγής ; Διαχείριση έργου ; Δημόσιος τομέας ; Information systemsAbstract
Η εργασία αυτή έχει ως αντικείμενο τη μελέτη του τρόπου διαχείρισης των αιτημάτων αλλαγής στα πληροφοριακά συστήματα του Δημόσιου τομέα της χώρας μας. Πιο συγκεκριμένα διερευνάται με ποια διαδικασία πραγματοποιούνται οι αλλαγές / επεκτάσεις / προσθήκες νέων λειτουργιών στα πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου, ποιοι είναι οι εμπλεκόμενοι στη διαδικασία αυτή και πώς αυτοί συμμετέχουν, τα θετικά σημεία αλλά και τα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά τη διαδικασία. Τέλος προτείνονται παρεμβάσεις με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας της εν λόγω διαδικασίας. Στα πλαίσια αυτά πραγματοποιείται μελέτη περίπτωσης για το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Τελωνείων ICISNET της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε). Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα πληροφοριακά συστήματα του Δημόσιου Τομέα με μεγάλο πλήθος λειτουργιών και χρηστών. Το σύστημα αυτό που συνδέεται με την είσπραξη Δημοσίων Εσόδων τη Διευκόλυνση του Υγιούς εμπορίου αλλά και την προστασία της δημόσιας υγείας και ασφάλειας. Για να μελετηθεί το θέμα έχει πραγματοποιηθεί ποιοτική έρευνα με διαδικασία
συνεντεύξεων στην οποία συμμετείχαν στελέχη της Α.Α.Δ.Ε. και εκπρόσωποι των συναλλασσομένων με τα Τελωνεία. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα χρησιμοποιούν το πληροφοριακό σύστημα στην καθημερινή τους δουλειά και εκπροσωπούν τις βασικές κατηγορίες χρηστών του συστήματος.
Abstract
The purpose of this study is to examine how software change requests are managed in the information systems of the Public Sector of our country. More precisely, it is investigated by which process the changes / extensions / additions of new functions
are made to the information systems of the State, who is involved in this process and how they participate, what are the advantages but also the problems that are presented. Finally, interventions are proposed in order to increase the efficiency of this process. In this context, a case study is carried out for the Integrated Customs Information System called ICISNET of the Independent Authority for Public Revenue (I.A.P.R.). This information system is one of the most important information systems
of the Public Sector with a large number of functions and users. It is related to the collection of Public Revenue, the Facilitation of Healthy Trade but also the protection of public health and safety. In order to study the issue, a qualitative research has been carried out through an interview process in which executives of I.A.P.R and representatives of the trade involved in the Customs procedures. The participants of the research use the information system in their daily work and represent the main categories of the users of the system.