Σχεδιασμός πολυμορφικού εκπαιδευτικού ρομπότ για παιδιά
Design of a multifaceted educational robot for children
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στην μελέτη και σχεδίαση ενός πολυμορφικού εκπαιδευτικού ρομπότ για χρήση σε δραστηριότητες εκπαιδευτικής ρομποτικής από μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ο όρος πολυμορφικό εστιάζει στη δυνατότητα αλλαγής της μορφής (κελύφους) του ρομπότ ανάλογα με τις προτιμήσεις των μαθητών. Οι μαθητές κάνοντας χρήση τρισδιάστατου λογισμικού θα μπορούν να διαμορφώνουν ανάλογα με την αισθητική τους τη μορφή του ρομπότ και να πειραματίζονται μ’ αυτό, καθιστώντας το ιδιαίτερα αρεστό. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε βασίστηκε στη συστηματική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και στη διεξαγωγή έρευνας προκειμένου να εξαχθούν πολύτιμα συμπεράσματα και να καθορισθούν οι αρχικές προδιαγραφές του εκπαιδευτικού ρομπότ. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψαν πέντε βασικά σχήματα τα οποία εν συνέχεια σχεδιάστηκαν σε δωρεάν λογισμικό 3Δ σχεδίασης, κατασκευάστηκαν (εκτυπώθηκαν σε 3Δ εκτυπωτή) και αξιολογήθηκαν από τους ίδιους τους εκπαιδευόμενους. Τέλος στα αποτελέσματα της παρούσης εργασίας παρουσιάζονται τα καταλληλότερα και περισσότερο αγαπημένα σχέδια του εκπαιδευτικού ρομπότ σύμφωνα με τις προτιμήσεις των εκπαιδευόμενων.
Abstract
The present dissertation aims at the study and design of a multifaceted educational robot for use in educational robotics activities by primary school students. The term polymorphic focuses on the possibility of changing the shape (shell) of the robot according to the preferences of the students. Using 3D software, students will be able to shape the robot according to their aesthetics and experiment with it, making it particularly enjoyable. The methodology followed was based on the systematic review of the literature and the conduct of research in order to draw valuable conclusions and to determine the initial specifications of the training robot. The results of the research revealed five basic shapes which were then designed in free 3D drawing software, manufactured (printed on a 3D printer) and evaluated by the trainees themselves. Finally, the results of the present work present the most suitable and most favorite designs of the training robot according to the preferences of the trainees.