Βελτιστοποίηση της ευστάθειας μετά από βλάβη επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου
Optimization of damage stability of ropax ship
Λέξεις-κλειδιά
Βελτιστοποίηση ; Ευστάθεια μετά από βλάβη ; Lightship ; Σχέδιο γενικής διάταξης ; Καμπύλη ευστάθειας ; Οικονομικά στοιχεία ; Κατάστρωμα οχημάτωνΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η βελτιστοποίηση της ευστάθειας
μετά από βλάβη ενός επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου τύπου EU ROPAX 3000 με
χρήση κατάλληλου υδροστατικού προγράμματος.
Κατ’ επέκταση έγινε τροποποίηση της γάστρας του πλοίου ώστε να υπάρχει
βελτιστοποίηση της ευστάθειας του και της επιβιωσιμότητάς του λαμβάνοντας υπόψη
διαφορετικά σενάρια κατάκλυσης. Έτσι, συγκρίνονται κρίσιμα υδροστατικά
χαρακτηριστικά του πλοίου.
Για την ανάλυση της ευστάθειας μετά από βλάβη εξάγονται αποτελέσματα από το
ντετερμινιστικό και το πιθανοθεωρητικό μοντέλο ανάλυσης ώστε να υπάρχει μια
καλύτερη εικόνα της ανάλυσης.
Κατά την πορεία της διπλωματικής εργασίας δημιουργήθηκαν τα σχέδια γενικής
διάταξης, τα damage zones και βασικά χαρακτηριστικά του πλοίου ώστε να αναλυθούν
τα μοντέλα ανάλυσης.
Οι τροποποιήσεις εξετάστηκαν και με οικονομικά στοιχεία. Έτσι βρέθηκε η πιο καλή
λύση για την βελτίωση της ευστάθειας μετά από βλάβη. Συνεπώς, όποια πλοία δεν
ικανοποιούν τα οικονομικά κριτήρια δεν προτείνονται ως βέλτιστες σχεδιάσεις λόγω
μεγάλου κόστους τροποποίησης.
Τέλος, εξετάστηκαν τροποποιημένες εσωτερικές διαμορφώσεις του πλοίου για να
μελετηθούν με το πιθανοθεωρητικό μοντέλο.
Τα προγράμματα που χρησιμοποιήθηκαν είναι το Maxsurf, Rhino 3D και το Microsoft
Excel Worksheet.
Περίληψη
The purpose of this dissertation is to optimize the stability after damage of an EU
ROPAX 3000 passenger car ferry using an appropriate hydrostatic program.
As a result, the hull of the ship was modified to optimize its stability and survival, taking
into account different damage cases. This compares the crucial hydrostatic
characteristics of the ship.
For the analysis of stability after damage, results are extracted from the deterministic
and probabilistic analysis model so that there is a better picture of the analysis.
In the course of the dissertation, the general layout plans, the damage zones and the
basic characteristics of the ship were created in order to analyze the analysis models.
The modifications were examined and with financial data so the best solution was found
to improve the stability after damage. So, any ships that do not meet the economic
criteria are not proposed as optimal designs due to high modification costs.
Finally, modified interior configurations of the ship were examined to be studied with
the probabilistic model.
The programs used are Maxsurf, Rhino 3D and Microsoft Excel Worksheet.