Σχεδιασμός και υλοποίηση πρωτότυπων δραστηριοτήτων στο μάθημα των Μαθηματικών με χρήση εστιασμένων συγγραφικών εργαλείων: η περίπτωση του «Πολύζυγου»
Design and implementation of original activities in the Mathematics course using focused authoring tools: the case of "Polyzygo"
Keywords
Εστιασμένα συγγραφικά εργαλεία ; Μαθηματικά έργα ; Μικρόκοσμοι ; Πολύζυγο ; Ψηφιακά δομήματαAbstract
Η προτεινόμενη διπλωματική εργασία εντάσσεται στη γνωστική περιοχή της διδακτικής των Μαθηματικών. Η εργασία θα κινηθεί στην περιοχή της Άλγεβρας μιας και οι δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν και δόθηκαν προς χρήση στους μαθητές αποσκοπούν
στην επίλυση ρεαλιστικών προβλημάτων και μέσω της διαδικασίας επίλυσής τους θα μελετηθεί ο τρόπος νοηματοδότησης εννοιών από τους μαθητές, όπως η εξίσωση, η λύση εξίσωσης, η λύση προβλήματος, αλλά και σύνδεση εννοιών από τη Γεωμετρία, όπως το εμβαδό επίπεδων σχημάτων αλλά και η έννοια των ισοδύναμων επίπεδων σχημάτων
και όλα αυτά μέσω χρήσης ψηφιακών εργαλείων και εκπαιδευτικού λογισμικού.
Abstract
The proposed thesis is part of the cognitive area of didactics of Mathematics. The work will move in the area of Algebra since the activities that will be designed and given for use to students will aim at solving a realistic problem and through the process of solving it will be studied the way of meaning concepts by students, such as equation, equation solution but also connection of concepts from geometry, such as the area of flat shapes but also the concept of equivalent flat shapes and all this through the use of digital tools and educational software.