Φωτογραφική ανακατασκευή ζωγραφικών έργων Ελλήνων ζωγράφων του 19ου - 20ου αιώνα και ζωγραφική επέμβαση
Photographic reconstruction of paintings by Greek painters of the 19th - 20th centuries and painting intervention
Λέξεις-κλειδιά
Σχέση φωτογραφίας ζωγραφικής ; Πικτοριαλισμός ; Διαχείριση φωτός ; Τεχνικές φωτισμού ; ΠορτρέτοΠερίληψη
Σε αυτήν την πτυχιακή εργασία θα μελετηθούν η ιστορία της ζωγραφικής, της φωτογραφίας και η αλληλεπίδραση μεταξύ τους, με τη βοήθεια ζωγραφικών έργων Ελλήνων ζωγράφων του 19ου και του 20ου αιώνα. Τα κεφάλαια στα οποία θα διαρθρωθεί η εργασία είναι: η σχέση της φωτογραφίας και της ζωγραφικής από τον 19ο στον 20ο αιώνα, η σχέση του πικτοριαλισμού και της φωτογραφίας, οι τεχνικές φωτισμού και οι επιδράσεις στη φωτογραφική απεικόνιση και το φωτογραφικό πορτρέτο, στο οποίο θα αναλυθούν κάποιες έννοιες και τεχνικές. Σε αυτήν τη μελέτη, θα αποτελέσουν πρότυπα στην ανακατασκευή, πίνακες των ζωγράφων Ιακωβίδη Γεώργιου (1853 – 1932), Πανώριου Κωνσταντίνου (1857 – 1892), Γύζη Νικόλαου (1842 – 1901), Ρίζου Ιάκωβου (1849 – 1926), Ράλλη Θεόδωρου (1852 – 1909), Λύτρα Νικηφόρου (1832 – 1904), Γεραλή Απόστολου (1886 – 1983), Πανταζή Περικλή (1849 – 1884). Η φωτογραφική ανακατασκευή οδήγησε στην ανάγκη μελέτης του ζωγραφικού τους έργου, καθόσον τα έργα τους απετέλεσαν τον οδηγό και το μέσον για την παρούσα μελέτη. Το κοινό ύφος και η ύπαρξη του ανθρώπινου στοιχείου καθοδήγησαν επίσης και στη συγγραφή του θεωρητικού μέρους, το οποίο αποτελεί το υπόβαθρο για το σύνολο της εργασίας.
Περίληψη
In this thesis, the history of painting, photography and the interaction between them will be studied, with the help of paintings by Greek painters of the 19th and 20th centuries. The chapters in which the work will be structured are: the relationship between photography and painting from the 19th to the 20th century, the relationship between pictorialism and photography, lighting techniques and effects on photographic illustration and the photographic portrait, which will be analyzed some concepts and techniques. In this study, paintings by the painters Iakovidis Georgiou (1853 – 1932), Panoriou Konstantinou (1857 – 1892), Gyzi Nikolaou (1842 – 1901), Rizou Iakovou (1849 – 1926), Ralli Theodorou (1852) will serve as models for the reconstruction. – 1909), Lytra Nikiforou (1832 – 1904), Gerali Apostolou (1886 – 1983), Pantazi Periklis (1849 – 1884). The photographic reconstruction led to the need to study their painting work, since their works were the guide and the medium for the present study. The common style and the existence of the human element also guided the writing of the theoretical part, which forms the background for the entire work.