Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους - Ο ρόλος των ΚΕΠ στη νέα ψηφιακή εποχή
The digital transformation of the state - The role of KEP in the new digital age
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Βαρβατσούλης, Νικόλαος
Date
2022-06Advisor
Psycharis, YannisKeywords
Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Δημόσια διοίκηση ; Ποσοτική έρευνα ; Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών ; ΚΕΠ ; Ερωτηματολόγιο ; Απόψεις ; Αντιλήψεις ; Digital transformation ; Public administration ; Quantitative research ; Citizens' Service Centers ; Questionnaire ; PerceptionsAbstract
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός εταιρειών και οργανισμών αποτελεί προϋπόθεση για την ταχεία τεχνολογική ανάπτυξη και την είσοδο με νέες τεχνολογίες σε όλους τους τομείς της κοινωνίας μας. Τα πλεονεκτήματα του ψηφιακού μετασχηματισμού στις παροχές και τα μοντέλα λειτουργίας εταιρειών είναι διπλά, καθώς παρέχουν ευκαιρίες βελτίωσης της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας, ενώ ενισχύουν τις σχέσεις με πελάτες και αποδέκτες προϊόντων και υπηρεσιών. Ωστόσο, ο ψηφιακός μετασχηματισμός θεωρείται εξίσου απαραίτητος στον ιδιωτικό και στον δημόσιο τομέα, με κύριο σκοπό την βοήθεια των πολιτών. Επιπλέον, στις μέρες μας, ο ψηφιακός μετασχηματισμός της δημόσιας διοίκησης προχωρά και τελικά διεισδύει σε όλα τα επίπεδα και οι πολίτες έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν πιο άμεσες και αποτελεσματικές υπηρεσίες. Βεβαίως, το κλειδί για την επιτυχία αυτής της νέας επιχείρησης είναι το ανθρώπινο δυναμικό του οργανισμού και οι δημόσιες υπηρεσίες που καλούνται να εργαστούν κάτω από νέα δεδομένα και νέες συνθήκες. Μέσα από την παρούσα εργασία που βασίζεται σε ποσοτική έρευνα, προσπάθησα να
διερευνήσω τις στάσεις και τις απόψεις των εργαζομένων του τμήματος δημόσιας διοίκησης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ποσοτικών μεθόδων έρευνας και συλλέχθηκαν στατιστικά στοιχεία για τις
απόψεις των εργαζομένων. Το δείγμα των υποκειμένων της έρευνας ήταν 72 υπάλληλοι των Κέντρων Εξυπηρέτησης των Πολιτών του Δήμου Αθηναίων, οι οποίοι μετά από ειδοποίηση και άδεια της Διεύθυνσης των ΚΕΠ, τους μοιράστηκαν ερωτηματολόγια για τη
συμπλήρωση της έρευνας. Η μελέτη διήρκεσε από τα μέσα Μαρτίου έως τα μέσα Μαΐου και παράλληλα χρησιμοποιήθηκε λογισμικό SPSS 16.0 για την ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι γενικά οι εργαζόμενοι στα ΚΕΠ έχουν θετική στάση και άποψη για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους και της δημόσιας διοίκησης, ενώ πιστεύουν ότι ο εκσυγχρονισμός των νέων τεχνολογιών και υπηρεσιών μπορεί να βελτιώσει και να κάνει ποιο αποτελεσματικό τον δημόσιο τομέα. Ωστόσο, υπάρχει ανάγκη για εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης . Το προσωπικό πρέπει να εκπαιδεύεται στη χρήση των νέων τεχνολογιών, διότι η έλλειψη γνώσης στη χρήση τους θα εμποδίσει τη συνολική επίτευξη του εκσυγχρονισμού.
Abstract
The digital transformation of businesses and organizations is a requirement created by the rapid technological development and the introduction of new technologies in various sectors of society. The benefits of digital transformation in the processes and operating models of companies and organizations are twofold, as they provide the opportunity to improve efficiency and effectiveness, while strengthening relationships with customers and recipients of products and services. However, digital transformation is seen as equally necessary in the private and public sectors, with the main objective of providing services
to citizens and meeting their needs. For this reason, in recent years the digital transformation of public administration at all levels has been promoted and finally landed and citizens are able to receive more direct and efficient services. Of course, a key factor
for the success of this new business is the human resources of the organization and public services, they are required to work under new data and new conditions, while they must continue to train and educate employees on the development of new technologies Digital services adopt a positive attitude. Through this paper based on quantitative research, I tried to explore the attitudes and opinions of the employees of the public administration department on the digital transformation of the country. The survey was conducted using quantitative research methods and statistics were collected on the views of employees. The
sample of the subjects of the survey was 72 employees of the Citizen Service Centre of the Municipality of Athens, who, after notification and permission of the KEP Authority, were given questionnaires to complete the survey. The study lasted from mid-March to mid-May and SPSS 16.0 software was used to analyze the data collected. The results of the survey show that overall, employees at the CCPs have a positive attitude and view on the digital transformation of the state and public administration, while they believe that the modernization of new technologies and services can make the public sector more efficient and effective. However, there is a need for public administration; staff is trained and educated in the use of new technologies, because a lack of knowledge in the use of new technologies will hinder the overall success of modernization.