Αξιολόγηση εφαρμογών μουσείων: μελέτες περίπτωσης
Evaluation of museum apps: case studies
Keywords
Εικονική πραγματικότητα ; Επαυξημένη πραγματικότητα ; Προσβασιμότητα ; Κοινωνικότητα ; Μουσειακή εμπειρία ; Ψηφιακή εκμάθηση ; Πολιτιστική κληρονομιά ; Εφαρμογές μουσείωνAbstract
Η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση που συντελείται στις μέρες μας, έχει αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο διαμόρφωσης της σημερινής πραγματικότητας επιδρώντας σε όλες τις πτυχές των ανθρώπινων δραστηριοτήτων. Η ολοένα και αυξανόμενη χρήση του Διαδικτύου ενισχύει την προσβασιμότητα από το ευρύ κοινωνικό σύνολο ανεξαρτήτως των δυσκολιών που απορρέουν από το «φυσικό» κόσμο. Τα μουσεία όντας ζωντανοί οργανισμοί επιδιώκουν το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τελικά τη βελτίωση των ψηφιακών υπηρεσιών, δηλαδή των εφαρμογών τους προκειμένου να συμβάλλουν στη διαμόρφωση μίας ολοκληρωμένης πολυαισθητηριακής και διαδραστικής μουσειακής εμπειρίας των επισκεπτών. Όσο περισσότερο δραστηριοποιούνται οι μουσειακοί οργανισμοί με τα μέλη της κοινωνίας τόσο τονώνουν την εξωστρέφεια τους. Με γνώμονα τα ανωτέρω, κρίνεται αναγκαία η διεξοδική μελέτη και αξιολόγηση του εν λόγω φαινομένου, στοχεύοντας στην καταγραφή των θετικών και αρνητικών συνεπειών που συμπεραίνονται από τη μουσειακή εμπειρία των επισκεπτών όσον αφορά στη χρήση εφαρμογών για φορητές συσκευές. Σκοπός της συγκεκριμένης πτυχιακής εργασίας είναι η ανάλυση και η αξιολόγηση των εφαρμογών των μουσείων σε Ελλάδα και εξωτερικό, καθώς και η μεταξύ τους σύγκριση όσον αφορά στις τεχνολογίες που χρησιμοποιούν (Ζέγκος, 2017).
Abstract
It is a common belief that the prevalent technological revolution has been defined as one of the most important factors which has shaped the existing reality and has simultaneously provided tools which work as facilitators in all aspects of human activities. More specifically, during the last decade of the 20th century, with the emergence of the internet and the wide expansion of broadband networks, a digital world was developed in parallel with the existing one, which enabled a vast majority of people to have access to any kind of information and be equally provided with the amenities of it, without the limitations posed by the real world. Museum organizations, having acknowledged the potentials and facilitations provided by technology along with the use of multimedia stimuli, have worked towards the development of certain actions with the view to both making the dissemination of knowledge an easy process, and redefining their relation with their target group. Therefore, their contribution to the formation of a more interactive museum experience is of paramount importance. Within this framework, museum organizations are working towards designing and developing special applications for mobile devices, which focus on providing a more complete interactive museum experience for their visitors, and thus expanding their services as well. Taking all this into consideration, an elaborate study and evaluation of the whole process is required so as to showcase the impact, the use of applications for mobile devices, has on visitors' experience.