Μελέτη διεπαφής "Κυβόκοσμου" και εκπαιδευτικές προεκτάσεις
Study of the "Cubeworld" interface and educational practices
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Τσούτσουρα, Γαρυφαλλιά
Date
2022-02-24Advisor
Kynigos, ChronisKeywords
Κυβόκοσμος ; Cubeworld ; Διεπαφή ΚυβόκοσμουAbstract
Η μάθηση σε τρισδιάστατα περιβάλλοντα αφορά στην εκπαιδευτική διαδικασία που επιστρατεύει εργαλεία απεικόνισης στο χώρο για την μετάδοση και εμπέδωση γνώσεων. Χωρικές ιδιότητες και έννοιες της τρισδιάστατης Γεωμετρίας εμπλέκονται με τις αρχές της μάθησης μέσα από την κατασκευή, προσδίδοντας παιδαγωγική αξία σε εργαλεία όπως ο «Κυβόκοσμος». Το λογισμικό «Κυβόκοσμος» αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της παιδαγωγικής αξίας των τεχνολογιών σε περιβάλλοντα τρισδιάστατων αναπαραστάσεων. Στην παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζονται οι λειτουργικότητες του εν λόγω εργαλείου, ενώ αναπτύσσεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μίας διεπαφής διαχείρισης των λειτουργιών του. Στη συνέχεια, μελετώνται τα αποτελέσματα από την έρευνα χρήσης της διεπαφής σε μικρό δείγμα εκπαιδευτικών και εξάγονται συμπεράσματα επ’αυτών, προσθέτοντας πιθανές επεκτάσεις για τη βελτιστοποίηση της ερευνητικής προσπάθειας.
Abstract
The educational procedure at 3D environments regards the learning procedure that uses spatial representations to enforce boost knowledge. Software educational tools, like the combine meanings of the 3D Geometry with educational theories like learning through construction, fortify the educational value of a lesson. The software “Cubeworld” is an exceptional paradigm of application that uses 3D Geometry representations to help education procedure through construction. In this thesis, the functionality of the “Cubeworld” software is presented, combined with the newly made interface which is created to add additional value to the tool. Then, research is being conducted, to a representative sample of teachers regarding the use of the “Cubeworld” application, the results of which are being evaluated and future additions are being proposed.