Εμφάνιση απλής εγγραφής

Οπτική Αντίληψη: Πώς επηρεάζουν οι οπτικοαντιληπτικές δεξιότητες τη σχολική επίδοση του παιδιού

dc.contributor.advisorΜιχαλόπουλος, Ευστάθιος
dc.contributor.authorΛουμπρούκου, Αγγελική
dc.date.accessioned2022-07-25T07:45:28Z
dc.date.available2022-07-25T07:45:28Z
dc.date.issued2022-07-15
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2641
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2481
dc.description.abstractΗ όραση είναι ο πιο αποτελεσματικός αισθητηριακός υποδοχέας μας και μας δίνει τις περισσότερες πληροφορίες για τον κόσμο μας από κάθε άλλο αισθητήριο όργανο. Ένα παιδί τείνει να «χτίζει» τις έννοιές του για τον κόσμο και τις σχέσεις μορφής που αποτελούν αυτές τις έννοιες, έχοντας ως πυρήνα του την οπτική αντίληψη. Νευρολογικά και ψυχολογικά, η όραση καταλαμβάνει την επικρατέστερη θέση. Ο ανθρώπινος οργανισμός έχει ρυθμιστεί να χτίζει τις αντιλήψεις της μορφής, αναθέτοντας μεγαλύτερη προτεραιότητα σε οπτικά δεδομένα. Αρχικά αναλύεται η νευρολογική βάση και η ανατομία του ματιού, καθώς και οι λειτουργίες και δεξιότητες της οπτικής αντίληψης. Στη συνέχεια, αναφέρονται μοντέλα και θεωρητικές προσεγγίσεις που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά καιρούς για την οπτική αντίληψη. Η φυσιολογική ανάπτυξη της οπτικής αντίληψης κατά την παιδική ηλικία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο για την μετέπειτα εκπαιδευτική πορεία του παιδιού. Στόχος της παρούσας διπλωματικής είναι να αναδειχθεί ο ρόλος της οπτικής αντίληψης στο σχολείο και κατά πόσο οι οπτικοαντιληπτικές δεξιότητες του παιδιού μπορεί να επηρεάσουν την σχολική του επίδοση. Τέλος αναφέρονται κάποιες πρακτικές παρέμβασης της οπτικής αντίληψης για το σχολικό πλαίσιο. Λέξειςκλειδιά: όραση, αισθητήριο όργανο, οπτική αντίληψη, φυσιολογική ανάπτυξη, σχολικό πλαίσιο, πρακτικές παρέμβασηςel
dc.format.extent58el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΌρασηel
dc.subjectΑισθητήριοel
dc.subjectΌργανοel
dc.subjectΣχολείοel
dc.subjectΟπτική αντίληψηel
dc.titleΟπτική Αντίληψη: Πώς επηρεάζουν οι οπτικοαντιληπτικές δεξιότητες τη σχολική επίδοση του παιδιούel
dc.title.alternativeVisual Perception: How visual perception skills affect a child's school performanceel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeKonstanti, Ourania
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedVision is our most efficient sensory receptor, and it gives us more information about our space world than any other sense modality. A child tends to build his concepts of the world, and the form relationships which constitute these concepts, in terms of visual perception as a core. Neurologically and psychologically, vision occupies a position of predominance. The organism is set to build its form perceptions, assigning its greater priority to visual data. The neurological basis and anatomy of the eye are first analyzed, as well as the functions and skills of visual perception.The following are models and theoretical approaches that have been used from time to time for visual perception. The normal development of visual perception in childhood plays a very important role in the subsequent educational course of the child.The aim of this dissertation is to highlight the role of visual perception in school and whether the child's visual perception skills can affect his school performance.Finally, some practices of visual perception intervention for the school context are mentioned.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές