Οι υπηρεσίες στο χώρο του φαρμακείου αποτελούν βασικό πυλώνα της πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Πρόληψη - Ενημέρωση - Καθοδήγηση
Pharmacy services play key role in primary healthcare. Prevention - Information - Cure and leading
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Βαλληνδρά, Αναστασία
Date
2022-07-12Advisor
Ντουνιάς, ΓεώργιοςKeywords
Φαρμακεία ; Δημόσια υγεία ; Εθνικό Σύστημα Υγείας ; Ποιότητα υπηρεσιών υγείας ; Υπηρεσίες υγείαςAbstract
Ο σκοπός της εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της ποιότητας υπηρεσιών στο χώρο του φαρμακείου, αλλά και ο ρόλος τους ως βασικός πυλώνας της πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Το φαρμακείο εντάσσεται σ’ έναν από τους λίγους κλάδους επιχειρήσεων, όπου δεν είναι εφικτό να διαφοροποιηθεί τόσο ως προς τις κατηγορίες των προϊόντων, όσο και από το ύψος των τιμών των προϊόντων του, με απώτερο στόχο να υφίστανται ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ανάμεσα στις εταιρείες. Σχετικά με τη μεθοδολογία, της έρευνας, καταρτίστηκε ένα ερωτηματολόγιο και ερωτήθηκαν συμμετέχοντες για τις απόψεις τους αναφορικά με την ποιότητα υπηρεσιών. Διαμέσου της ποσοτικής μεθόδου, επιδιώκεται να διερευνηθεί ο βαθμός ικανοποίησης από την ποιότητα υπηρεσιών στο χώρο του φαρμακείου. Αντίστοιχα, ο βαθμός αντίληψης της δράσης των φαρμακείων ως πυλώνας της πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Η εργασία είναι δυνατό ν’ αξιοποιηθεί από την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας, όπου ενδέχεται να προκύψουν τα ενδεχόμενα οφέλη τόσο για το σύγχρονο φαρμακείο, αλλά και γενικότερα για τον τομέα της υγείας, μέσα από τη λειτουργία τους.
Abstract
The purpose of this work is to investigate the quality of services in the field of pharmacy and also their role as a key pillar of primary care. The pharmacy is part of one of the few business sectors, where it is not possible to differentiate both in terms of product categories and the level of prices of its products, with the ultimate goal of having a competitive advantage between companies. A questionnaire was drawn up on the research methodology and participants were asked for their views on the quality of services. Through the quantitative method, the aim is to investigate the degree of satisfaction with the quality of services in the pharmacy. Respectively, the degree of perception of the action of pharmacies as a pillar of primary care. The work can be utilized by the analysis of the results of the research, where the possible benefits for the modern pharmacy, but also the health sector in general, may arise through their operation.