Υπολογισμός αποκαπνισμού σήραγγας σε περίπτωση φωτιάς με μεθόδους υπολογιστικής ρευστομηχανικής και αξιολόγηση της επιλογής του συστήματος μηχανικού αερισμού για την ασφαλή εκκένωση του πληθυσμού
Numerical modeling simulation of smoke dispersion after fire in a tunnel, evaluation of the ventilation system and evacuation plan
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Ζήσης, Θωμάς
Ημερομηνία
2022-06-24Επιβλέπων
VASILOPOULOS, KONSTANTINOSΛέξεις-κλειδιά
CFD ; FDS ; Fire dynamics simulator ; Υπολογιστική ρευστομηχανική ; Προσομοίωση πυρκαγιάς ; Πυρκαγιές ; Φωτιά ; Εκκένωση ; Σιδηροδρομική σήραγγα ; ΤρένοΠερίληψη
Στην παρούσα έρευνα θα γίνει προσομοίωση ατυχήματος φωτιάς εντός σιδηροδρομικής σήραγγας, παρουσία τρένου. Θα μελετηθεί η επίδραση του διαμήκη αερισμού, με την χρήση ανεμιστήρων ώσης (jet fans), σε περίπτωση λίμνης φωτιάς πετρελαίου (diesel pool fire) 20 MW στην οροφή της μηχανής έλξης της αμαξοστοιχίας η οποία βρίσκεται ακινητοποιημένη στο μέσο της σήραγγας. Σκοπός είναι να επιτευχθούν, μια μέση ταχύτητα ροής που θα επιτρέπει τον απομάκρυνση του καπνού εκτός της σήραγγας, και συνθήκες (θερμοκρασία, συγκέντρωση τοξικών ρύπων όπως CO και CO2) στο μέσο ύψος αναπνοής του ανθρώπου να εξασφαλίζουν της ασφαλή εκκένωση τους. Πρώτος στόχος της εργασίας είναι η αξιολόγηση του συστήματος αερισμού για τον αποκαπνισμό της σήραγγας ώστε να γίνει με ασφάλεια η εκκένωση του πληθυσμού. Δεύτερος στόχος της έρευνας είναι να μελετηθεί ο συσχετισμός του χρόνου ενεργοποίησης του συστήματος αερισμού αλλά και του χρόνου εκκίνησης της διαδικασίας εκκένωσης, στην πρόσληψη τοξικών ρύπων από τους επιβάτες. Για την επίλυση όλων αυτών των ζητημάτων χρησιμοποιήθηκε ο κώδικας FDS του ΝIST ενώ με τα προγράμματα της Thunderhead Engineering, Pyrosim και Pathfinder έγινε η μοντελοποίηση των σεναρίων φωτιάς και η προσομοίωση της διαδικασίας εκκένωσης αντίστοιχα