Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διερεύνηση των Αντιλήψεων των Εκπαιδευτικών Προσχολικής Εκπαίδευσης για το Ψηφιακό Παιχνίδι ως Παιδαγωγικό Εργαλείο Μαθησης

dc.contributor.advisorΝταλιάνη, Μαρία
dc.contributor.advisorΝταλιάνης, Κλήμης
dc.contributor.authorΣταθοκώστα, Ελένη
dc.date.accessioned2022-08-30T05:08:33Z
dc.date.available2022-08-30T05:08:33Z
dc.date.issued2022-07-15
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2806
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2646
dc.description.abstractΣτις μέρες μας η σημαντικότητα του ψηφιακού παιχνιδιού στην εκπαίδευση είναι αδιαμφισβήτητη, μιας και καθιστά τη διαδικασία της μάθησης πιο ευχάριστη και δημιουργική. Είναι ευρέως αποδεκτό ότι μέσω της χρήσης των ψηφιακών παιχνιδιών στην εκπαίδευση, τα παιδιά και εν γένει οι εκπαιδευόμενοι, μπορούν να βελτιώσουν διάφορες δεξιότητές τους, όπως την ικανότητα ανάγνωσης οπτικών εικόνων ως αναπαράσταση του τρισδιάστατου χώρου, τη συνεργασία με τον υπολογιστή για διάφορες κατασκευές, την εξοικείωση με το χειριστήριο για εξ’ αποστάσεως ενέργειες μέσω του υπολογιστή, την εργασία σε πραγματικό χρόνο, καθώς και τη δημιουργικότητα των εκπαιδευομένων. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης για το ψηφιακό παιχνίδι ως εργαλείο μάθησης. Αναλυτικότερα, διερευνάται ο βαθμός και οι τρόποι χρήσης του σύγχρονου αυτού εργαλείου από τους εκπαιδευτικούς προσχολικής ηλικίας. Μελετάται η ορθή χρήση και ο σχεδιασμός των ψηφιακών παιχνιδιών, ώστε να επιτευχθούν τα επιθυμητά από τους εκπαιδευτικούς μαθησιακά αποτελέσματα, καθώς και ο τρόπος που αντιμετωπίζει ο εκπαιδευτικός προσχολικής ηλικίας το ψηφιακό παιχνίδι. Στο πλαίσιο αυτό, αρχικά πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική επισκόπηση σχετικά με την ιστορία και τις βασικές έννοιες του παιχνιδιού, την εξέλιξή του από παραδοσιακό σε ψηφιακό καθώς και για το τι ισχύει για το ψηφιακό παιχνίδι στην Ελλάδα. Γίνεται αναφορά στο ρόλο των εκπαιδευτικών αλλά και στη χρήση από αυτούς, τόσο του παραδοσιακού όσο και του ψηφιακού παιχνιδιού. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε εμπειρική έρευνα σχετικά με τη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας για το ψηφιακό παιχνίδι. Για τους σκοπούς της έρευνας δημιουργήθηκε το ερωτηματολόγιο βασισμένο στην υπάρχουσα βιβλιογραφία, το οποίο διανεμήθηκε σε παιδαγωγούς και εκπαιδευτικούς προσχολικής ηλικίας μέσω του διαδικτύου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα Φεβρουαρίου - Μαρτίου 2022 και συνολικά το δείγμα αποτελούνταν από εκατόν είκοσι πέντε παιδαγωγούς και εκπαιδευτικούς προσχολικής ηλικίας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες στην έρευνα γνωρίζουν τι είναι τα ψηφιακά παιχνίδια, ενώ αντίθετα ένα πολύ μικρό ποσοστό δεν τα γνωρίζει καθόλου. Η πλειονότητα των ερωτηθέντων θεωρεί αρκετά σημαντικό παιδαγωγικό εργαλείο τα ψηφιακά παιχνίδια. Ωστόσο, δεν χρησιμοποιεί ψηφιακά viii παιχνίδια κατά τη διάρκεια του παιδαγωγικού προγράμματος, καθώς θεωρεί ότι δεν επαρκεί η υλικοτεχνική υποδομή στο σχολείο που εργάζονται, και επιπλέον επειδή δεν τους έχει γίνει σχετική επιμόρφωσηel
dc.format.extent71el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectΨηφιακό παιχνίδιel
dc.subjectΤεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιώνel
dc.titleΔιερεύνηση των Αντιλήψεων των Εκπαιδευτικών Προσχολικής Εκπαίδευσης για το Ψηφιακό Παιχνίδι ως Παιδαγωγικό Εργαλείο Μαθησηςel
dc.title.alternativeExploring Preschoool Teachers' Perceptions on Digital Game as a Pedagogical Learning Toolel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΝταλιάνη, Μαρία
dc.contributor.committeeΚαρκαλούσος, Πέτρος
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedNowadays, the importance of digital play in education is unquestionable as it makes the learning process more enjoyable and creative. It is widely accepted that through the use of digital games in education, children and learners in general can improve their various skills such as: the ability to read visual images as a representation of three-dimensional space, the cooperation with the computer for various constructions, the familiarity with the controller for remote actions through the computer, the work in real time and creativity. The purpose of this paper is to explore the perceptions of preschool teachers about the digital game as a learning tool. The degree and ways of use of this modern tool by preschool teachers are investigated in more detail. The correct use and design of digital games is studied, in order to achieve the desired learning outcomes by the teachers, as well as the way the preschool teacher deals with the digital game. In this context, a bibliographic review was initially conducted on the history and basic concepts of the game, its evolution from traditional to digital as well as what applies to the digital game in Greece. Reference was made to the role of teachers but also to their use of both traditional and digital games. Subsequently, empirical research was conducted on exploring preschool teachers’ perception of digital play. For the purposes of the research, the questionnaire was created based on the existing relevant literature, which was distributed to educators and preschool teachers via the internet. The survey was conducted from February to March 2022 of the same year and in total the sample consisted of one hundred and twenty-five educators and preschool teachers. According to the survey results, more than half of the survey participants know what digital games are, while on the contrary, a very small percentage do not know them at all. The majority of respondents consider digital games to be quite an important pedagogical tool. However, they do not use digital games during the pedagogic program, as they consider that the logistical infrastructure in the school, they work in is not sufficient, and also because they have not been given relevant training.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές