Η διαχείριση της διαφορετικότητας στον δημόσιο τομέα - Μελέτη περίπτωσης e-ΕΦΚΑ
The diversity management in the public sector - Case study: e-EFKA
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Βάσιλα, Ιουλιανή
Date
2022-09-15Advisor
Σταυρουλάκης, ΔημήτριοςKeywords
Διαχείριση διαφορετικότητας ; Ανθρώπινο δυναμικό ; Δημόσιοι οργανισμοί ; Προσδοκίες εργαζομένων ; e-ΕΦΚΑ ; Δημόσιος τομέαςAbstract
Στην διπλωματική εργασία που ακολουθεί, εξετάστηκε η διαχείριση της διαφορετικότητας στους οργανισμούς, καθώς επίσης τα οφέλη, οι δυσκολίες αλλά και πρακτικά ζητήματα που προκύπτουν κατά την εφαρμογή της. Πρόκειται για ένα θέμα που διερευνήθηκε μέσω της βιβλιογραφικής ανασκόπησης και μέσω πρωτογενούς ποσοτικής έρευνας, η οποία βασίστηκε σε ένα πλήρως δομημένο ερωτηματολόγιο, το οποίο προωθήθηκε προς συμπλήρωση στους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ. Η εικόνα που διαμορφώθηκε για τη διαχείριση της διαφορετικότητας των υπαλλήλων δεν ήταν ικανοποιητική, αφού οι εργαζόμενοι θεωρούν ότι η διαχείριση της διαφορετικότητας δεν αποτελεί καταγεγραμμένη πολιτική στον φορέα τους. Αρκετά σημαντική πηγή της προέλευσης της διαφορετικότητας αποτελούν οι προκαταλήψεις και τα στερεότυπα, τα οποία ενισχύονται από την κουλτούρα, την πολιτική και τη δομή του οργανισμού, ενώ η αύξηση της απόδοσης της ομάδας, η ευελιξία και αποδοχή των αλλαγών που προέρχονται από το εξωτερικό και το εσωτερικό περιβάλλον του φορέα, προέκυψαν ως τα δύο βασικότερα οφέλη. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες, ανεξαρτήτως μορφωτικού επιπέδου και θέσης επιλέγουν συχνότερα τις ικανότητες/δεξιότητες ως τη διάσταση που εμπίπτει στην έννοια της διαφορετικότητας. Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι η διαχείριση της διαφορετικότητας στον δημόσιο τομέα είναι δυνατόν να εφαρμοστεί μέσω της αλλαγής της κουλτούρας του φορέα, της εκπαίδευσης-κατάρτισης του προσωπικού και της αξιολόγησης των ικανοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού.
Abstract
Ιn the dissertation that follows, the management of diversity in organizations was examined, as well as the benefits, difficulties and practical issues that arise during its implementation. This is a topic that was investigated through the literature review and through primary quantitative research, which was based on a fully structured questionnaire, which was forwarded for completion to EFKA employees. The general idea formed for the management of employee diversity was not satisfactory, as employees consider that diversity management is not a recorded policy in their institution. Prejudices and stereotypes are a very important source of the origin of diversity, which are enhanced by the culture, policy and structure of the organization, while increasing team performance, flexibility and acceptance of changes from the external and internal environment of the organization, emerged as the two main benefits. It was also found that, both men and women, regardless of educational level and position, more often choose the dimension of abilities-skills that falls under the concept of diversity. The main conclusion is that the management of diversity in the public sector is possible through the change of the culture of the institution, the education-training of the staff and the evaluation of the competencies of the human resources.