Το κόστος της γρήγορης μόδας
The cost of fast fashion
Keywords
Gif animation ; Video installation ; Βιντεοεγκατάσταση ; Γρήγορη φθηνή μόδαAbstract
Η κεντρική ιδέα του έργου αναφέρεται στη βιομηχανία της γρήγορης μόδας και στις επιπτώσεις της στο περιβάλλον και στον άνθρωπο. Μεγάλοι έμποροι λιανικής στον τομέα του ενδύματος δημιουργούν ρούχα βασισμένα στις μεγάλες τάσεις των επώνυμων οίκων μόδας, με την διαφορά ότι δημιουργούνται πιο γρήγορα, με πιο φθηνά υλικά και σε πιο προσιτές τιμές για τον μεσαίο και χαμηλόμισθο καταναλωτή. Η διαδικασία παραγωγής τους και η γρήγορη κατανάλωση τους, έχει σοβαρές επιπτώσεις στο περιβάλλον κυρίως για τους ανθρώπους που εργάζονται ή ζουν σε αυτές τις περιοχές.
Ερευνώντας το θέμα για να δημιουργήσω τις δικές μου εικόνες μελέτησα την διαδικασία εφαρμογής και προώθησης των εταιρειών ρουχισμού και επηρεάστηκα από έργα άλλων καλλιτεχνών.
Χρησιμοποίησα την τέχνη των GIFs (Graphics Interchange Format) για να δημιουργήσω μια βίντεο εγκατάσταση. Τα έργα GIFs τα οποία απαρτίζουν την εγκατάσταση, δημιουργήθηκαν από ασπρόμαυρες εικόνες που εμπεριέχουν μικρές δράσεις ακροβατώντας μεταξύ ασπρόμαυρης φωτογραφίας και κινούμενης εικόνας. Σύμφωνα με την φιλοσοφία που διέπει τα Gif animations, οι δράσεις επαναλαμβάνονται αέναα ενώ κινούνται ένα ή περισσότερα στοιχεία. Στην εγκατάσταση εκτός από τα Gifs που υπάρχουν περιλαμβάνονται και μια σειρά μηνυμάτων που μοιάζουν με εκείνα που βρίσκουμε στις ιστοσελίδες των εταιριών με την διαφορά ότι μέσα από αυτά, σχολιάζω τις επιπτώσεις της καταναλωτικής συμπεριφοράς που επιβάλει η γρήγορη μόδα.
Στόχος του έργου είναι να παρουσιάσω την αντίθεση μεταξύ της ομορφιά του κόσμου της μόδας και τις επιδράσεις-επιπτώσεις που έχει αυτός ο κόσμος στον άνθρωπο και στο περιβάλλον μέσα από το πρίσμα της βιομηχανία της γρήγορης μόδας. Δημιουργώντας μια εγκατάσταση στην οποία ο θεατής μπορεί να μπει μέσα και να βιώσει το χώρο, χρησιμοποιούμε κινούμενες εικόνες που βασίζονται στην αισθητική γλώσσα της μόδας (άλλωστε τα gif animations εμφανίζονται στα περισσότερα εμπορικά sites αλλά και σε όλα τα social media). Παράλληλα συνδυάζοντας τις εικόνες αυτές με αλλεπάλληλα μηνύματα σε μορφή κειμένου και emoji (σαν και εκείνα που εμφανίζονται στα social media) επιχειρώ να προκαλέσω την αφύπνιση και την εγρήγορση των θεατών-καταναλωτών για την επίδραση που έχει η φθηνή και γρήγορη μόδα στον πλανήτη και να επιστήσω την προσοχή στις επιπτώσεις έχει κάθε αγορά που κάνουμε.
Abstract
This work centers around fast fashion and it’s effects on humans and the environment. Major retailers in the clothing industry produce garments based on trends originating from fashion houses, with some of the differences being that said garments are created quicker, the materials used are cheaper, and the end product’s price is more affordable for average consumers and low earners. Their production and quick consumption have severe negative effects on the environment and the people who are employed or simply live in these affected areas. During my research, I have studied the production and promotion methods clothing companies use, and I have drawn inspiration from the works of other artists.
I used GIFs (Graphics Interchange Format) to create a video installation. The GIFs that constitute this installation were created with the use of greyscale pictures that depict short actions, striking a balance between black & white photography and cinemagraphs. These actions are ceaselessly repeated as one or more of its elements are in motion. In addition to these GIFs, the installation also includes a series of messages resembling those typically seen on the websites of such companies, which I have used to comment on the impact of the consumer behavior enabled and promoted by fast fashion.
The goal of this work is to present the stark contradiction between the outer beauty of the fashion world and the consequences it has on people and the environment by utilizing a closer look into the fast fashion industry. In creating an installation that the viewer can get in to and experience it around them, i have used moving images based on the aesthetic sense of modern fashion (besides, GIFs appear in most commercial sites and all associated social media). In addition, by combining these images with several messages in the form of text and emojis (such as those typically seen in social media), I attempt to trigger an awakening for the viewer-consumer in regards to the impact of fast fashion on the planet and to encourage them to consider the effects of every purchase that they make.