Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η επίδραση της ενσυναίσθησης διευθυντή σχολικής μονάδας στο μοντέλο διοίκησης

dc.contributor.advisorΠιερράκος, Γεώργιος
dc.contributor.authorΜπαρτζώκα, Αλεξία
dc.contributor.authorΓιαννάτου, Χριστίνα
dc.date.accessioned2021-03-10T12:16:11Z
dc.date.available2021-03-10T12:16:11Z
dc.date.issued2021-02-26
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/349
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-200
dc.description.abstractΤις τελευταίες δεκαετίες όλο και περισσότεροι μελετητές ασχολούνται με την ενσυναίσθηση, σε μια προσπάθεια διάκρισης, διερεύνησης και εμβάθυνσης στην έννοιας και της επίδρασής της σε διάφορους τομείς της ζωής μας. Η παρούσα εργασία αποτελεί μια προσπάθεια να αναδείξει την επίδραση της ενσυναίσθησης των διευθυντών Α΄/ βάθμιας και Β΄/ βάθμιας εκπαίδευσης στην επιλογή μοντέλου διοίκησης των σχολικών μονάδων. Εφαλτήριο αποτέλεσε η τάση απομάκρυνσης, στη σύγχρονη εποχή, από την αντίληψη που θεωρεί τον εργαζόμενο ως μονοδιάστατη παραγωγική μονάδα και η στροφή στην αναγνώριση των συναισθημάτων, με απώτερο σκοπό τις καλύτερες διαπροσωπικές σχέσεις και την καλύτερη διοίκηση των οργανισμών από τους ηγέτες τους. Η ηγεσία εκφράζεται όπως όλες οι ανθρώπινες σχέσεις και γι΄ αυτό απαιτείται χρόνος, προσπάθεια, κατανόηση κ.α. Συνεπώς, για να τα πετύχει αυτά ένας ηγέτης χρειάζεται να έχει αναπτύξει την ικανότητα της ενσυναίσθησης. Η ενσυναίσθηση χωρίζεται κυρίως σε δυο είδη, τη γνωστική ενσυναίσθηση, που είναι η ικανότητα των ατόμων να ασπάζονται απόψεις των άλλων και να καταλαβαίνουν τις αντιδράσεις τους και τη συναισθηματική ή θυμική ενσυναίσθηση, η οποία έχει τρεις επιμέρους διαστάσεις : την προσωπική ανησυχία, την ενσυναίσθητη ανησυχία και τη φαντασιακή ενσυναίσθηση. Στον τομέα της διοίκησης – ηγεσίας συναντάμε τρία μοντέλα ηγεσίας που εφαρμόζονται και στο χώρο της εκπαίδευσης και είναι η μετασχηματιστική ηγεσία, η συναλλακτική ηγεσία και η παθητική/προς αποφυγή ηγεσία. Στην έρευνα συμμετείχαν διευθυντές Α΄/ βάθμιας και Β΄/ βάθμιας εκπαίδευσης (Ν=133). Όσοι έλαβαν μέρος στην έρευνα συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο διαπροσωπικής ανταπόκρισης (Interpersonal Reactivity Scale, Davis 1980) και το ερωτηματολόγιο (Multifactor Leadership Questionnaire (M.L.Q) των Avolio & Bass, για την εκτίμηση των ηγετικών χαρακτηριστικών. Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας ανέδειξαν πως οι διευθυντές παρουσιάζουν υψηλά ποσοστά ενσυναίσθησης και ειδικότερα γνωστικής ενσυναίσθησης και εφαρμόζουν τις αρχές της μετασχηματιστικής ηγεσίας. Με βάση τα πορίσματα της έρευνας ενισχύεται η θεωρία, ότι η ενσυναίσθηση επηρεάζει τη διαδικασία διοίκησης.el
dc.format.extent109el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΓνωστική ενσυναίσθησηel
dc.subjectΣυναισθηματική ενσυναίσθησηel
dc.subjectΔιοίκησηel
dc.subjectΗγεσίαel
dc.subjectΜοντέλα ηγεσίαςel
dc.subjectΜετασχηματιστική ηγεσίαel
dc.subjectΣυναλλακτική ηγεσίαel
dc.subjectΕνσυναίσθησηel
dc.subjectΠαθητική ηγεσίαel
dc.subjectΠρος αποφυγή ηγεσίαel
dc.subjectΔιευθυντές σχολικών μονάδωνel
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.titleΗ επίδραση της ενσυναίσθησης διευθυντή σχολικής μονάδας στο μοντέλο διοίκησηςel
dc.title.alternativeThe effect of school principal empathy on the management modelel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΣαλμόν, Ιωάννης
dc.contributor.committeeYannas, Prodromos
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.description.abstracttranslatedIn recent decades, more and more scholars are engaged in empathy, to distinguish, explore and deepen the concept and its impact on various areas of our lives. The present work is an attempt to highlight the effect of the empathy of the principals of primary /secondary education in the choice of school management model. The starting point was the tendency to move away, in modern times, from the perception that considers the employee as a one-dimensional productive unit and the shift to the recognition of emotions, with the ultimate goal of better interpersonal relationships and better management of organizations by their leaders. Leadership is expressed like all human relationships and this requires time, effort, understanding, etc. Therefore, in order to achieve these, a leader needs to have developed the ability of empathy. Empathy is mainly divided into two types, cognitive empathy, which is the ability of individuals to embrace the views of others and understand their reactions, and emotional or emotional empathy, which has three sub-dimensions: personal anxiety, emphatic anxiety, and imaginary empathy. In the field of administration - leadership we find three leadership models that are applied in the field of education and are transformational leadership, transactional leadership, and passive / avoidable leadership. The research involved directors of primary /secondary education (N = 133). Survey participants completed the Interpersonal Reactivity Scale (Davis 1980) and the Avolio & Bass Multifactor Leadership Questionnaire (MLQ) to assess leadership characteristics. High levels of empathy and especially cognitive empathy and apply the principles of transformational leadership. Based on the findings of the research the theory is strengthened that empathy influences the management process.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές