Ο μετασχηματισμός του τραπεζικού marketing στην ψηφιακή εποχή. Απόψεις πελατών της Τράπεζας Πειραιώς για το ψηφιακό κατάστημα ebranch
The transformation of banking marketing in the digital age. Piraeus Bank's customer views on the e-branch
Keywords
e-branch ; Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Τράπεζα Πειραιώς ; Τραπεζικό μάρκετινγκAbstract
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί το τραπεζικό μάρκετινγκ και ο ψηφιακός μετασχηματισμός των τραπεζών. Το τραπεζικό μάρκετινγκ όπως και κάθε άλλη πτυχή του μάρκετινγκ, σε οποιοδήποτε πλαίσιο, αναφέρεται στην ικανοποίηση
της ανάγκης των πελατών του οργανισμού. Το βασικό βήμα περιλαμβάνει τον προσδιορισμό των αναγκών των πελατών και την ανάπτυξη προϊόντων ανάλογα με τις ανάγκες τους ή την τροποποίηση των υφιστάμενων προϊόντων. Απαιτεί επίσης την
ανάγκη πρόβλεψης των αναγκών των πελατών στο μέλλον και την ανάπτυξη των κατάλληλων προϊόντων προς ικανοποίηση των απαιτήσεών τους (Ogbadu & Abdullahi, 2013). Ο ψηφιακός μετασχηματισμός προσδιορίζεται ως η διαδικασία που αποσκοπεί
στη βελτίωση μιας μονάδας και επιφέρει ουσιαστικές αλλαγές στη δομή της μέσω της αξιοποίησης των τεχνολογιών επικοινωνίας και πληροφοριών και της συνδεσιμότητας. O ψηφιακός μετασχηματισμός του τραπεζικού τομέα εμπεριέχει ένα σύνολο
συνιστωσών, όπως ψηφιοποίηση εγγράφων, ηλεκτρονική υπογραφή συναλλαγών, ηλεκτρονική μάθηση, τηλεδιάσκεψη, διαδικτυακές πλατφόρμες συναλλαγών, ψηφιακά καταστήματα, ηλεκτρονικές δηλώσεις και συναλλαγές μέσω εφαρμογών κινητής
τηλεφωνίας. Οι τραπεζικοί πελάτες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τις ψηφιακές τεχνολογίες και αναδύονται όλο και περισσότεροι, νέοι τύποι λύσεων σε αυτόν τον τομέα (Kitsios, Giatsidis, & Kamariotou, 2021).