Πλοήγηση σε εσωτερικούς χώρους με χρήση δυνατοτήτων επαυξημένης πραγματικότητας σε έξυπνες συσκευές
Application for indoor navigation based on the augmented reality capabilities of smart devices
Keywords
Πλοήγηση σε εσωτερικούς χώρους ; Unity ; Επαυξημένη πραγματικότητα ; Εφαρμογή σε κινητές συσκευέςAbstract
Η πλοήγηση σε μοντέρνα συμπλέγματα κτιρίων είναι συχνά δύσκολη και περίπλοκη. Με την χρήση εφαρμογών πλοήγησης σε εξωτερικούς χώρους να είναι μέρος της καθημερινότητάς μας, αλλά ανεπαρκείς σε εσωτερικούς χώρους, η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει να γεμίσει το κενό προσφέροντας δυνατότητες πλοήγησης σε εσωτερικούς χώρους.
Για τον εντοπισμό της τοποθεσίας του χρήστη θα χρησιμοποιηθούν δυνατότητες σάρωσης κωδικών QR, για την αντιστοίχηση ψηφιακού και φυσικού χώρου θα αναπτυχθεί μια πλήρης μακέτα του φυσικού χώρου στο Blender, και για την ιχνηλάτηση της κίνησης και της τοποθεσίας του χρήστη θα αξιοποιηθούν μοντέρνες τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας.
Η τελική εφαρμογή είναι ικανή να κατευθύνει τον χρήστη από την εντοπισμένη τοποθεσία του προς τον επιλεγμένο προορισμό του, συγκεκριμένα στους χώρους του τμήματος πληροφορικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
Τα αποτελέσματα είναι ικανοποιητικά, με σημαντικό πλεονέκτημα το ελάχιστο κόστος εγκατάστασης, την προσβασιμότητα σε κάθε χρήστη με κινητό, ακόμα και ελλείψει διαδικτυακής σύνδεσης, αλλά με αξιοσημείωτο μειονέκτημα την περιστασιακή ανακρίβεια που χαρακτηρίζει τις τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας.
Abstract
Indoor navigation can often be a difficult and complex task. Using navigator applications for the outdoors has become a part of our everyday lives, but is quite lacking when it comes to indoor settings. This paper aims to fill in the gap by providing a fully operational application for indoor navigation.
The user's location will be determined via the scanning of QR Codes, the physical world will be mapped to a digital maquette made in Blender, and the user's movement and active location will be tracked using the capabilities of modern augmented reality technologies.
The final application will be able to guide the user from an understood starting location to a destination of their choice, specifically targeting the Department of Informatics and Computer Engineering building within the Western University of Attica campus.
The results are pleasing, with negligible infrastructure costs, an application available to anyone with a smartphone, and with no need to always be online. Nothing is perfect, however, as augmented-reality-driven location tracking is inherently somewhat unreliable.