Industry 4.0 και προηγμένες τεχνολογίες για την προστασία του περιβάλλοντος. Μελέτη περίπτωσης και σχεδιασμός έξυπνης εκπαιδευτικής μονάδας
Industry 4.0 advance technologies for environmental protection. CASE study and design of smart school
Keywords
Προστασία περιβάλλοντος ; Τεχνολογία ; Industry 4.0 ; Διαδίκτυο πραγμάτων ; Έξυπνο πανεπιστήμιο ; Internet of thingsAbstract
Η βαρυσήμαντη θέση του Διαδικτύου των Πραγμάτων (IoT) στο πεδίο των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας και στο κοινωνικό γίγνεσθαι εξακολουθεί να επιβεβαιώνεται. Αξιοποιώντας το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT), τα εκπαιδευτικά ιδρύματα δύναται να έχουν βέλτιστα μαθησιακά αποτελέσματα, καθώς βελτιώνεται η επιχειρησιακή αποδοτικότητά τους, ενώ οι μαθητές τους αποκτούν πραγματικές γνώσεις με την παροχή πιο ολοκληρωμένων μαθησιακών εμπειριών. Παλαιότερα, το ενδιαφέρον των ερευνητών εστιαζόταν στην εκπαίδευση από απόσταση και πώς αυτή θα μπορούσε να γίνει εφικτή. Σε θεωρητικό επίπεδο, στις σχολικές μονάδες του μέλλοντος στον κάθε χώρο θα υπάρχει κατάλληλος εξοπλισμός με αισθητήρες. Αν και η χρήση των εφαρμογών του ΙοΤ, κατά τις διαλέξεις των μαθημάτων, εκλαμβάνονται ως μια καινοτομία, εντούτοις ο αντίκτυπός τους στην εκπαιδευτική διαδικασία θα είναι κατά πάσα πιθανότητα ακόμα πιο έντονος. Σίγουρα, τα χρόνια που έπονται, η τεχνολογία θα ασκήσει επιρροές με ποικίλους τρόπους στην εμπειρία και στη γνώση που αποκτά κάποιος φοιτητής κατά την εκμάθηση. Με το ΙοΤ επίκεινται τεράστιες αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των πανεπιστημίων και παράλληλα επιδιώκεται η ενίσχυση της μάθησης των σπουδαστών σε πλήθος κλάδων και σε κάθε επίπεδο, ακόμα και στο τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος. Συστήματα, συσκευές, εφαρμογές και υπηρεσίες ΙοΤ μπορούν να ανακαλυφθούν/αναπτυχθούν τόσο απ’ τους ακαδημαϊκούς και ερευνητές όσο και από τα άτομα που σπουδάζουν. Κρίνεται, πως μελλοντικά ο σπουδαστής θα μπορεί να κάνει χρήση τέτοιων υπολογιστικών εργαλείων ώστε να μπορεί να παρακολουθεί την πρόοδό του και προβαίνει σε ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο.
Abstract
The importance of the Internet of Things (IoT) in the field of Information and Communication Technologies (ICT) and in society continues to be confirmed. By leveraging the Internet of Things (IoT), educational institutions can achieve optimal learning outcomes, as their operational efficiency is improved and their students gain real knowledge by providing more comprehensive learning experiences. Previously, the focus of researchers was on distance education and how it could be made possible. On a theoretical level, the schools of the future will have appropriate sensor equipment in every room. Although the use of IoT applications during lectures in classes is perceived as an innovation, their impact on the educational process will probably be even more pronounced. Certainly, in the years to come, technology will influence the experience of learning in many ways. With IoT, huge changes in the way universities operate are imminent, while at the same time the aim to enhance student learning in a multitude of subjects and at every level can be achieved, even in the field of environmental protection. IoT systems, devices, applications and services can be discovered/developed by both academics/researchers and students. It is judged that in the future the student will be able to make use of such computational tools so that they can monitor their progress and provide real-time feedback.