Αυτοματοποιημένη ηλεκτρονική ξενάγηση σε διακεκριμένους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία
Automated electronic tour of selected archaeological sites and museums
Keywords
Αυτοματοποιημένη ηλεκτρονική ξενάγηση ; Εντοπισμός θέσης ; Πολυμεσικό περιεχόμενο ; Έξυπνες συσκευές κινητής τηλεφωνίας ; ΕφαρμογήAbstract
Η «Αυτοματοποιημένη Ηλεκτρονική Ξενάγηση σε διακεκριμένους Αρχαιολογικούς χώρους και Μουσεία» είναι το τεχνολογικό εργαλείο μέσω του οποίου θα μπορέσει να εκσυγχρονισθεί σε μεγάλο βαθμό η δημόσια προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και ταυτόχρονα είναι ένα προϊόν που θα συμβάλει στη μεγέθυνση του κύκλου εργασιών και κατ’ επέκταση στην αύξηση των κρατικών εσόδων μέσω της χρήσης του από τους εκάστοτε επισκέπτες. Η πρωτοποριακή προσέγγιση ενός τέτοιου εγχειρήματος έγκειται στο ότι γίνεται χρήση των τελευταίων τεχνολογικών λύσεων με σκοπό η ξενάγηση στον εκάστοτε χώρο να γίνεται αυτοματοποιημένα, εξατομικευμένα, με χρήση πολυμεσικού περιεχομένου που προβάλλεται σε έξυπνες συσκευές που κάθε επισκέπτης έχει στην κατοχή του (έξυπνα κινητά τηλέφωνα) και το περιεχόμενο είναι διαθέσιμο προς χρήση ακόμη και εκτός του χώρου στον οποίο αναφέρεται. Η εφαρμογή απευθύνεται σε όλο αδιακρίτως το εν δυνάμει κοινό, δεν απαιτεί ειδικές γνώσεις χρήσης, το περιεχόμενο κάνει χρήση όχι μόνο της εικόνας αλλά και του λόγου και αποτελεί ιδανικό τρόπο εξατομικευμένης ξενάγησης ακόμη και για άτομα με εγγενείς αναπηρίες, όπως απώλεια όρασης, ακοής, αδυναμία αυξημένης αντίληψης κ.α.
Abstract
The “Automated Electronic Tour of selected Archaeological Sites and Museums” is the technological tool through which the public promotion of cultural heritage can be significantly modernized. At the same time, it is a product that will contribute to the growth of turnover and consequently increase state revenues through its use by visitors. The pioneering approach of such a project is that the latest technological solutions are used in order for the tour to be automated, and personalized, using multimedia content that is displayed on "smart" devices that each visitor has in his / her possession. The content is available for use even outside the space to which it refers. The application is addressed to all potential audiences indiscriminately and does not require special knowledge of use. The content makes use not only of the image but also of speech. It is an ideal way to provide a personalized tour even for people with inherent disabilities such as loss of vision, hearing, inability to an increased perception, etc.