Εμφάνιση απλής εγγραφής

Εννοιολογική ανάλυση του σχολικού περιβάλλοντος και ο ρόλος της παιδαγωγικής ηγεσίας στην διαμόρφωση του σχολικού κλίματος

dc.contributor.advisorΠιερράκος, Γεώργιος
dc.contributor.authorΚάρλοβιτς, Μαρία
dc.date.accessioned2023-02-20T08:25:51Z
dc.date.available2023-02-20T08:25:51Z
dc.date.issued2023-02-15
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3692
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3532
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μελέτης αποτέλεσε η κριτική προσέγγιση του ρόλου που διαδραματίζει η ηγεσία στην Εκπαίδευση. Ειδικότερα αναλύσαμε και καταγράψαμε τις ηγετικές θεωρίες, τα θεμελιώδη στοιχεία που την απαρτίζουν, τα μοντέλα ηγεσίας καθώς αποτυπώθηκαν και τα χαρακτηριστικά ενός ηγέτη. Με την παρούσα εργασία επιχειρείται η διερεύνηση των αντιλήψεων πέντε εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Αττικής αναφορικά με τη σημαντικότητα που διαδραματίζει η Παιδαγωγική ηγεσία στο να διαμορφώνει ένα θετικό σχολικό κλίμα και να αναπτύσσει μια σύγχρονη σχολική κουλτούρα. Η μεθοδολογία που αναπτύχθηκε περιλαμβάνει μία ποιοτική έρευνα με τη χρήση της ημιδομημένης συνέντευξης , έγινε προσπάθεια ανάδειξης των αντιλήψεων αναφορικά με το κλίμα και την κουλτούρα των εκπαιδευτικών και του διευθυντή στη σχολική μονάδα .Επίσης, έγινε αναφορά στο στυλ ηγεσίας στη διαμόρφωση θετικού κλίματος και θετικής κουλτούρας ,καθώς και τις προσδοκίες των εκπαιδευτικών για το ρόλο του αποτελεσματικού ηγέτη. Τα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας ανέδειξαν εκπαιδευτικούς με θετικό πνεύμα και κοινές πεποιθήσεις μάθησης οι οποίοι θεωρούν πως η εκάστοτε Ηγεσία διαμορφώνει το κλίμα και την κουλτούρα που θα διαμορφώσει το μαθησιακό περιβάλλον. Συμφωνούν επίσης ότι οι προσδοκίες τους για να διαμορφωθεί ένα θετικό κλίμα πρέπει να δημιουργηθούν κατάλληλες συνθήκες, που θα οδηγήσουν τον Ηγέτη-Διευθυντή να γίνει πιο αποτελεσματικός και αποδοτικός. Ο ηγέτης θα πρέπει να έχει έναν συνδυασμό διοικητικών και ηγετικών ικανοτήτων και όραμα.el
dc.format.extent75el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕκπαιδευτική ηγεσίαel
dc.subjectΜοντέλα ηγεσίαςel
dc.subjectΣχολική κουλτούραel
dc.subjectΑντιλήψεις εκπαιδευτικώνel
dc.subjectΣχολικό περιβάλλονel
dc.titleΕννοιολογική ανάλυση του σχολικού περιβάλλοντος και ο ρόλος της παιδαγωγικής ηγεσίας στην διαμόρφωση του σχολικού κλίματοςel
dc.title.alternativeConceptual analysis of the school environment and the role of pedagogical leadership in shaping the school climateel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeYannas, Prodromos
dc.contributor.committeePsaromiligkos, Ioannis (Yannis)
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.description.abstracttranslatedThe purpose of this study was the critical approach to the role played by leadership in Education. In particular , we analyzed and recorded the leadership theories, the fundamental elements that make it up, the leadership models as they were captured and the characteristics of a leader. This paper attempts to investigate the perceptions of five primary education teachers of the prefecture of Attica regarding the importance that Pedagogical leadership plays in shaping a positive school climate and developing a modern school culture. The methodology developed includes a qualitative research using the semistructured interview, an attempt was made to highlight the perceptions regarding the climate and culture of the teachers and the director in the school unit. Also, reference was made to the leadership style in the formation of a positive climate and positive culture , as well as teachers' expectations for the role of the effective leader. The results of the qualitative research highlighted teachers with a positive spirit and shared learning beliefs who believe that each Leadership shapes the climate and culture that will shape the learning environment. They also agree that their expectations to form a positive climate must create appropriate conditions, which will lead the Leader-Manager to become more effective and efficient. The leader should have a combination of management and leadership skills and vision.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές